Strona 1 z 1

[B4 2.3 NG] Wysoka temperatura silnika

: 19 lip 2015, 19:50
autor: piotrb4
Witam.
Dzieje mi się coś dziwnego ze wskaźnikiem temperatury cieczy chłodzącej pokazuje od 95-100 stopni jak stoję w korkach,a jak jadę ze stałą prędkością bez zatrzymywania się itp to trzyma równo 90.
wymieniłem czujnik temperatury który załącza 1bieg wentylatora przy 78 i wyłącza przy 75,a drugi bieg załącza przy 89 i wyłącza przy 85 .lecz na wskaźniku nic się nie zmieniło wskazuje tak jak wskazywał . Nie ukrywam ten wskaźnik straszy jak stoję dłuższy czas w korku.
Jeżeli ktoś wie coś na ten temat to prosił bym o pomoc z góry dzięki + ten sam problem jest na gazie i na benzynie

: 19 lip 2015, 20:00
autor: Pieterb
piotrb4, nie ma co srać w gacie za przeproszeniem bo to raczej norma w takie temperatury na dworze.

: 19 lip 2015, 20:16
autor: spnsr
Kolego nie ma co panikować :) jak 100 nie przekracza to spokojnie możesz jeździć :) pamiętaj też, że czujnik temperatury który pokazuje temp. na liczniku jest na górnym wężu, a od załączenia wentylatorów na dolnym :) przy tych temperaturach wentylator włącza mi się nawet przy 87stopniach na liczniku ,przy 1biegowym wentylatorze. (załączenie wentylatora jak na czujniku ma ok 98stopni)

: 04 sie 2015, 21:16
autor: luk448
No niewiem czy norma-moje NG nawet w upaly zawsze trzymalo rowne 90 st...

: 04 sie 2015, 21:32
autor: zborek_k-kozle
Mi też w korku na klimie dochodzi do 105 stopni i dopiero załącza się drugi bieg ale nie ma się co przejmować, aczkolwiek wskazówka jest już pod tymi kropkami... Dlatego w nowszych autach czy jest 80 czy 108 stopni wskazówka stoi pionowo :)

: 10 sie 2015, 22:58
autor: emanuel33
Jak masz w ng dodatkową chłodniczkę, to nie rośnie tak bardzo. Jak jej nie masz, to norma. Za daleko jest odsunięta chłodnica od pasa przedniego.

: 11 sie 2015, 19:50
autor: bloku
Nie martwiłbym się. Jeśli w korku wentylatory działają i zbijają temperaturę nawet nieznacznie to żyj w spokoju. Obecnie temperatura powietrza jest grubo powyżej 30 stopni więc jak ma to schłodzić silnik w korkach...spalinach i braku "przewiewu" :?: :!:

Dla BHP podczas postoju i temperatury 100 stopni zobacz co się dzieje w zbiorniczku wyrównawczym - bylebyś go nie otwierał :mrgreen: Jak się nie będzie gotować jak w czajniku to nie ma tragedii.