Strona 1 z 1
[B4 2.3 NG] Audi Szarpało na Autostradzie i zgasło.
: 11 wrz 2015, 21:29
autor: Popcorn
Witam. jak w temacie, tata jechał do pracy do belgii, W Belgii na Autostradzie jechał zabrakło mu ok. 100km Temperatura 2 tygodnie temu tam sięgała ok. 34-38 także było gorąco i gnali nią ponad 120 nawet Więcej i tam nagle w momencie zaczęło nią szarpać poczym zgasła i nie odpaliła, jak wiadomo zabrano na najbliższy warsztat podejrzewano cewkę ale to nie jest jej wina, ale tamci mechanicy to tak jak u nas praktykanci, nie za dobrze się na tym znają a nawet nie chcą dopuścić go żey zajrzał pod maskę i sam zobaczył tylko każa od razu go zezłomować a za lawetę trzeba 200 euro i za ich przeglądanie auta trzeba Dać im 300euro czyli łącznie 500euro i ze złomowac i tak te 500 trzeba im zapłacić, tata podejrzewa że to jakiś przewód ale ja się chce tutaj zapytać czy ktoś miał podobną sytuację i wie co to moglo się stać ??
Prosiłbym o jak najszybszą pomoc bo nie zostało tam im dużo czasu, a szkoda zapłacić 500euro i dać na zezłomowanie.

: 11 wrz 2015, 22:42
autor: maciek889
Iskra jest? Trzeba zobaczyć czy paliwo jest pod dobrym ciśnieniem. Bez manometru można zobaczyć czy idzie paliwo powrotem do zbiornika rurką powrotnę wychodzącą z regulatora ciśnienia paliwa:
https://audi80.pl/download.htm?id=13793
Jest tam LPG?
: 12 wrz 2015, 09:44
autor: Popcorn
LPG jest tylko na autostradzie jechal chyba na pb
: 12 wrz 2015, 12:44
autor: zukreator
Jeśli ci "mechanicy" nie wiedzą co tam sie stało i nie pozwalają zajrzeć pod maskę - zabrać od nich auto.
Zdjąć kopułkę z aparatu zapłonowego i skontrolować jej styki wewnątrz. Ocenić stan palca zapłonowego na aparacie zapłonowym. Drobne wżery/wgłębienia na stykach kopułki to jeszcze nie jest tragedia - auto powinno palić. Jeżeli wżery są pokaźne, bądź styki są nadtopione - kopułka i do kompletu palec do wymiany.
Dobrze by było sprawdzić czy rozrząd nie przeskoczył. Ustawiamy wał silnika tak, aby w okienku skrzyni pojawiło się zero na zamachu, wtedy patrzymy, czy Z TYŁU górnego koła rozrządu, w okienku osłony rozrządu przy miejscu gdzie pokrywa zaworów styka się z głowicą, widać nacięcie/wgłębienie w kole wałka rozrządu, jak nie widać - przestawiony rozrząd.
W celu oceny czy iskra jest, należy zdjąć kabel z samego środka kopułki - ten idący od cewki i przyłożyć do masy (głowica/kolektor/czy co tam sie znajdzie podłączone do masy) w taki sposób, aby styk kabla nie dotykał masy, lecz był milimetr-dwa przerwy między nimi. Podczas kręcenia silnikiem powinna być widoczna biało-fioletowa iskra. Jeżeli przy niewielkiej odległości końca kabla od masy iskra jest pomarańczowa - cewka jest prawdopodobnie uszkodzona. Nie wolno trzymać tego kabla gołą ręką - wysokie napięcie !!! Należy tak go umocować, aby się nie przemieszczał podczas kręcenia, aby nie trzeba było go trzymać.
Jeżeli rozrząd jest ok, iskra jest ok i jest fioletowo - biała to:
Jeżeli auto ma gaz - spróbować odpalić auto z gazu.
Sprawdzić gumę łączącą przepustnice z rozdzielaczem - szukać pęknięć, nieszczelności, wypiętych węży itp.
Ogólnie sprawdzić wszystkie węże, czy nic sie nie odpięło, przerwało itp. dotyczy to wszystkich węży
: 12 wrz 2015, 13:05
autor: maciek889
zukreator pisze:W celu oceny czy iskra jest, należy zdjąć kabel z samego środka kopułki - ten idący od cewki i przyłożyć do masy (głowica/kolektor/czy co tam sie znajdzie podłączone do masy) w taki sposób, aby styk kabla nie dotykał masy, lecz był milimetr-dwa przerwy między nimi.
Jak nie będzie iskry to można zdjąć wtyczkę z halla i kawałek kabla dać do środkowego styku styczki i na włączonym zapłonie dotykać i puszczać kabel szybko do masy wtedy powinna przeskakiwać iskra.
Albo jeszcze inaczej czy przy kręceniu rozrusznikiem włącza się pompka paliwa? Jeśli to hall padł.
: 12 wrz 2015, 14:16
autor: zukreator
Jak nie będzie iskry to można zdjąć wtyczkę z halla i kawałek kabla dać do środkowego styku styczki i na włączonym zapłonie dotykać i puszczać kabel szybko do masy wtedy powinna przeskakiwać iskra.
dokładnie.
pompa włącza się podczas kręcenia rozrusznikiem, więc można w ten sposób próbować diagnozować czujnik halla, lecz w przypadku gdy pompa, bądź element załączający jej obwód jest uszkodzony, nie dowiemy sie niczego na temat czujnika halla, patrząc tylko na pompe paliwa. Nie mniej, jest to element diagnozy, który może pomóc zorientować się w zaistniałej sytuacji.
: 12 wrz 2015, 19:49
autor: Popcorn
Prad dochodzi do cewki a z cewki nie wychodzi glownym przewodem do aparatu zaplonowego. Wysokir napieciee
: 12 wrz 2015, 20:13
autor: maciek889
Sprawdzane było czy dochodzi do cewki plus i sterowanie czy tylko plus? Bo najlepiej wpiąć zamiast cewki żarówkę i zobaczyć czy miga. Ewentualnie sprawdzić LEDem czy dochodzi sterowanie na tej kostce 3 pinowej od wzmacniacza zapłonu. Ale proponowałbym zacząć od sprawdzenia czy to hall nie padł czyli podać masę na śrokowy pin wtyczki halla i obserwować czy iskra jest.
: 14 wrz 2015, 20:33
autor: emanuel33
Ja tak miałem i hal mi umarł.
: 09 lut 2016, 16:44
autor: krzys_33
Właśnie umarło moje NG!!! Na trasie do pracy w pewnym momencie straciło moc i dalej już nie pojechało... Chodzi na luzie ale przy próbie ruszenia zaczyna sie ponownie dusić!!! Dziwne jest że na wstecznym jedzie a do przodu juz od razu zaczyna się mocno dławić i odcina silnik. Po kilku probach sprawdzania przewodów rurowych, a w zasadzie po przeczyszczeniu mocno zafajdanego kolanka rury u dołu silnika- sorki za nazewnictwo ale nie wiem jak to po polsku idzie- breather pipe, autko teraz nie pali w ogóle....!!!! O co chodzi, auto mi potrzebne na codzień niemalże a nie chce jeździć!?
: 09 lut 2016, 18:51
autor: maciek889
krzys_33 pisze:jak to po polsku idzie- breather pipe
Po polski to się nazywa odma.
Zobacz czy jak odłączysz
różnicowy regulator ciśnienia czy coś się zmieni. Może się czujnik zamknięcia przepustnicy zaciął i cały czas odcina paliwa.
Możesz też sprawdzić ciśnienie paliwa odkręcając przewód powrotny od regulatora ciśnienia
https://audi80.pl/download.htm?id=13793 i sprawdzić czy będzie z niego wylatywało paliwo.
: 11 lut 2016, 17:17
autor: krzys_33
Dzisiaj sprawdzałem pompę paliwa - działa, przewodem powrotnym od regulatora ciśnienia leci dość sporo paliwa, a różnicowy regulator ciśnienia po odłączeniu kostki do niego dochądzącej niczego nie zmieniło-silnik nadal nie chce zaskoczyć!!! Już nie wiem na co mam patrzeć?
: 11 lut 2016, 18:12
autor: maciek889
Sprawdzałeś pasek rozrządu albo czy jest iskra?
Zaglądałeś do klapy przepływomierza? Może ona gdzieś ociera albo jest zbyt nisko. Sprawdź szczelność dolotu (rurki od zaworu wolnych obrotów, rurka odmy i cała gumą łącząca przepływomierz z dolotem).
: 11 lut 2016, 22:00
autor: krzys_33
iskre sprawdze jutro, bedę miał więcej czasu od rana... paska tez jeszcze nie sprawdzałem.. Autko nie chce odpalic w ogóle w zasadzie po przeczyszczeniu odmy!!! Ale wszystko zostało złączone jak należy. Ciekawe!?
Iskry nie ma ale sprawdzałem cewkę i ma rezystancję książkową... Czyzby czujnik Halla? Jesli tak to jak go najlepiej sprawdzić, gdzie kupić i jak wymienić?