Strona 1 z 1

[B4 2.3 NG] Uszczelniacze zaworowe

: 12 lis 2015, 20:30
autor: Szlif
Jakiej firmy uszczelniacze zaworowe polecacie do 2.3 ng 1993 r. Wyczytałem gdzieś że jak brać to zielone jakieś... Będę to robił sam więc przyda się parę porad... :-D

: 12 lis 2015, 20:51
autor: zukreator
polecam wymienić prowadnice zaworowe jeśli są zużyte.

wymiana uszczelniaczy bez robienia zużytych prowadnic to robota na kilka tysięcy km przebiegu

: 12 lis 2015, 21:07
autor: Death94
Ja bym polecał firmy Victor Reinz, a jeżeli się mylę to proszę minie poprawić ;-)

: 16 lis 2015, 07:03
autor: Szlif
zukreator pisze:polecam wymienić prowadnice zaworowe jeśli są zużyte.

wymiana uszczelniaczy bez robienia zużytych prowadnic to robota na kilka tysięcy km przebiegu

Wiem o tym ale dzięki za przypomnienie :-) . Tak czy inaczej czeka mnie właśnie taka operacja. Chciałem się zorientować jakie są najlepsze uszczelniacze by nie babrać się znów w taką samą robotę częściej niż jest to wymagane :-D .

: 16 lis 2015, 07:22
autor: kau
Ja z kolei polecam marki TOPRAN.

: 16 lis 2015, 08:32
autor: Szlif
Możecie uzasadnić swoje wybory? Dlaczego akurat te lepsze a tamte gorsze? Każdy może rzucić firmą a mnie interesuje dlaczego akurat te a nie inne.

: 19 lis 2015, 02:03
autor: Francis1982
Uzasadnienie jest bardzo proste.

Przy małym remoncie silnika 1Z (panienki ,nowe śruby stopek korbowodów, pierścienie plus głowica po regeneracji ) można się zamknąć koło 1200 przy własnej robocie. Liczę max 600 kompleksowa głowica z uszczelkami, koło 200 pierścionki Kolbena komplet na 4 gary, dalej koło 100 panewki i drugie tyle śruby stopek korbowodów.

Teraz bądź odważny zaryzykować
8-)

Może ugrasz 200 300 zeta i potem jak coś strzeli będzie płacz.

Są miejsca w samochodzie gdzie oryginał lub bardzo dobry zamiennik są niezastąpione. A czasem i lepiej założyć używany oryginał niż nowy zamiennik.

Przy silniku niestety nie ma miejsca na oszczędności. Chyba że idzie do Żyda. ...

: 20 lis 2015, 11:43
autor: Szlif
Kolego Francis1982 jaki znów silnik 1Z ja mam 2.3 benzynę a nie 1.9 dizla.
Tylko ja się pytam o uszczelniacze a nie o pierścienie, popychacze hydrauliczne, zawory, panewki, prowadnice, planowanie głowicy, honowanie, itp. itd. Pytam po prostu o uszczelniacze :-D. Wiem że staracie się mi doradzić co i jak ale zapytałbym jeśli bym nie wiedział. Rozumiem że z góry przyjęło się z jeśli ktoś pyta o coś to należy mu wytłumaczyć cały proces technologiczny bo a nóż może nie jest czegoś świadom. Popieram takie podejście bo zawsze człowiek może się czegoś dowiedzieć nowego, nie mniej jednak z całym szacunkiem do rozmówców proszę o konkrety <piwo> . Jeśli chodzi o oryginał to sprawa jasna a jeśli o zamiennik to jaki i dlaczego... Konkretnie. Co to znaczy dobry zamiennik każdy wie tylko proszę mi podać który to jest. Padło parę przykładów ale nic konkretnego z tego nie wynika. Ani auto ani silnik nie idą na sprzedaż.

: 20 lis 2015, 20:22
autor: Francis1982
Jeżeli chodzi o same silniki większość podzespołów jest taka sama w PB i TDI. Jak prowadnice uszczelniacze. Nawet są te same szklanki popychaczy.