Strona 1 z 1

[B4 2.3 NG] Dopasowanie klapy spiętrzającej przepływomierza.

: 20 lis 2015, 15:49
autor: Aleksander_PL
Witam. Nie znalazłem podobnego pytania. Miałem trochę problemów z moim samochodem, poczytałem forum i posprawdzałem parę rzeczy. Otóż nie odpalała kompletnie na benzynie, a jak już, to z dobrym humorkiem ciepła, zimna ni groma. Ciepła trzymała obroty 1100 na benzynie i jeździła prima. Sprawdziłem klapę spiętrzającą i była pęknięta od strzału gazu. Znalazłem na szrocie jakąś Audi 100 albo A6 ... a w niej silnik wysokoprężny 4 cylindrowy z wtryskiem mechanicznym. Wykręciłem klapę i przykręciłem do siebie. Odpaliłem raz na benzynie i lekko pogazowałem, nie trzymała obrotów. Potem już nie chciała w ogóle odpalić na Pb. Jak się okazało klapa spiętrzająca zawiesiła się w górnej pozycji zasłaniając niemal kompletnie dolot. Nie da się tego wyregulować, by chodziła lekko, sam otwór jest jakby pół milimetra przesunięty (gdy jest wycentrowana).
Tutaj moje pytanie ciężko się ona porusza w tym tunelu i czy mogę ją lekko podpiłować w centralnym otworze czy też po bokach? Jeśli tak, doradźcie jak powinienem to zrobić. Dodam, że ta łapka w rozdzielaczu chodzi płynnie do góry, opadając na dół wciska taką blaszkę, aha i nie zauważyłem skrzywień ani pęknięć. Pozdrawiam.

Re: Dopasowanie klapy spiętrzającej przepływomierza.

: 20 lis 2015, 18:53
autor: krs
Aleksander_PL pisze: Znalazłem na szrocie jakąś Audi 100 albo A6 ... a w niej silnik wysokoprężny 4 cylindrowy z wtryskiem mechanicznym. Wykręciłem klapę i przykręciłem do siebie. .
coś tu się nie zgadza, silnik wysokoprężny do diesel, tak owej klapki on nie posiada przynajmniej ja się jeszcze nie spotkałem

: 20 lis 2015, 19:01
autor: Pieterb
krs, koledze się chyba coś pomyliło :-P bo jak o czymś takim też nie słyszałem.
Nie zmienia to faktu że z tego co wiem ten talerzyk ma określona wagę więc nie wiem jak to wpłynie na jego prace po spiłowaniu.

: 20 lis 2015, 19:49
autor: krs
no też sądzę że się pomylił :mrgreen: w innym temacie ktoś pisał że te talerzyki nie zależnie czy 5 czy 4 cylindry są takie same, ale zanim zaczniesz go piłować porównaj ze starym czy ma takie same wymiary

: 20 lis 2015, 20:10
autor: maciek889
Aleksander_PL, próbowałeś dopasować go bez piłowa czy po prostu przykręciłeś? Możesz próbować przekręcać go w inne pozycje.

: 20 lis 2015, 21:40
autor: emanuel33
Chcesz, to mam klapkę typowo od 2.3 jeśli chcesz. Mogę Ci podesłać. Jeśli złą kupiłeś, to mogą być cyrki.

: 20 lis 2015, 21:59
autor: Aleksander_PL
Silnik był być może benzynowy :-) Co nie zmienia faktu, że wymiarami klapki są na oko identyczne, moja stara nie posiada jedynie tej nalepki nieczytelnej zresztą dla mnie.
Próbowałem ją obracać we wszystkie strony i zawsze ociera.

: 20 lis 2015, 22:01
autor: emanuel33
Bo moze byc przez kogos dorabiana.

: 20 lis 2015, 23:50
autor: krs
To faktycznie albo talerzyk który kupiłeś na złomie był dorabiany jak pisze emanuel33 albo łapka od talerza jest skrzywiona

: 28 lis 2015, 00:52
autor: sebek04343
zamontuj elektryczny wtrysk i nie bedzie z tym problemu. ja u mnie taki zalożylem i juz nie morduje sie z nierównymi obrotami ani z kłopotliwym odpalaniem... polecam..