Strona 1 z 2
[B4 2.3 NG] Świece, kable, obroty silnika.
: 18 gru 2015, 13:54
autor: czesio789456123
Witam. Mam dziś do Was 2 pytania odnośnie mojej Andzi.
1. Strasznie ciężko ją odpalić zarówno na paliwie jak i na gazie. Na paliwie trzeba trzymać gaz bo inaczej zdechnie.. wydaje mi się że ją zalewa. Na lpg auto chodzi strasznie nie równo obroty skaczą od praktycznie 50-100 do 1000 obrotów. Co może być przyczyną tego zjawiska?
2. Jakie polecacie świece i kable pod gaz? bo jak mówiłem sądzę że mi ją zalewa bo strzela z wydechu i to dość konkretnie i czasem pod górke jak się dociśnie troche więcej gazu zrywa ją.
: 19 gru 2015, 12:40
autor: M4teusz
Co do pierwszego pytania to trudno cokolwiek stwierdzić na odległość, jeśli zalewa go na pb a na lpg również dzieją się cuda to pewnie wina leży po stronie lpg. Zrób test wypnij bezpiecznik z instalacji lpg pojeździj dzień na samej pb i zobaczysz jak będzie zapalać na pb- to tak wstępnie.
Ad 2 Do poprzedniego auta które miałem w lpg znajomy mechanik polecał mi świece Denso TT i faktycznie auto było żwawsze i nie falowało na obrotach, co do kabli to brałbym tylko Beru, trochę kosztują ale albo rybki albo akwarium...
: 19 gru 2015, 13:21
autor: czesio789456123
dzieki śliczne.. a mógłbyś mi powiedzieć który bezpiecznik mam odpiąć?
: 19 gru 2015, 13:28
autor: M4teusz
Nie wiem jaką masz instalacje lpg ale tak czy siak bezpiecznik od lpg jest najczęściej montowany pod maską blisko sterownika lpg, patrz po instalacji wychodzącej ze sterownika a napewno go nie przeoczysz

: 19 gru 2015, 15:24
autor: czesio789456123
dzięki za pomoc
[ Dodano: 2015-12-19, 15:24 ]
tylko jest taki problem że ciężko znaleźć jakiekolwiek kable zapłonowe pod model mojej Andzi :') 5 cylindrowy..
: 19 gru 2015, 17:50
autor: kangol666
Ja mam świece NGK po remoncie i działają super gaz wyje*any i równo wszystko chodzi <ok>
Na stukane niecałe 20tys i chodzi jak lalka <ok> <ok>
Gaz ci zje*al mechaniczny wtrysk pewnie strzelił i wygięło blaszkę w rozdzielaczu :roll: Takze wywal gaz ogarnij wtrysk i ciesz sie NG <ok>
: 19 gru 2015, 17:57
autor: krzych900
Jak kolega wyżej napisał. Zdejmij gumę z przepływomierza i zobacz czy tam wszystko gra.
No i szczelność dolotu ma tutaj pierwszorzędne znaczenie.
: 20 gru 2015, 01:15
autor: czesio789456123
no co prawda to prawda strzelił mi 2 razy gaz w sensie że na takiej gumie. Tylko jak strzelił to cały ten zaworek czy jak to mam nazwać to na górze tej gumy wypadło całe trzeba było wkładać z powrotem a w masce zrobiło wgięcie :lol: :lol:
: 20 gru 2015, 07:20
autor: Pieterb
czesio789456123, zaworek zaworkiem ale zwykle zanim go wysadzi kalpa mniej lub bardzie się odkształci lub coś innego rozdupcy.
Niestety ale trzeba ciut kaski włożyć w układ WN i poprawna regulacja lpg + naprawa tego co teraz się tam uszkodziła i może jakoś tam będzie śmigać.
Widzę że jesteś młody jeszcze no i zapewne to twoje pierwsze auto i niestety wybrałeś chyba jeden z bardziej wymagających silników i w lpg.
: 20 gru 2015, 11:08
autor: kangol666
Ja tez mialem taki zaworek w gumie ale on nic nie dawał przez to tylko uklad byl nieszczelny dolotowy kupuj ori gume i zakładaj a gaz wywal te silniki duzo nie pala <ok>
: 20 gru 2015, 12:37
autor: czesio789456123
Panie Damianie.. nie wiem jak dla Pana ale dla mnie 12 benki to nieco za dużo haha..
natomiast Panie Piotrze audiczka była regulowana chyba z 6 razy u gaziarzy.. nie wiem czy oni nie umieją tego wyregulować czy jest to tak ciężkie do zrobienia, dodam że była regulowana w tym samym warsztacie co był zakładany gaz. Układ WN, a co dokładnie by tam było do wymiany :mrgreen: ?
: 20 gru 2015, 13:07
autor: Pieterb
czesio789456123 pisze:Układ WN, a co dokładnie by tam było do wymiany :mrgreen: ?
wszystko bo hgw kiedy wymieniane
: 20 gru 2015, 13:12
autor: maciek889
Jak była regulowana tyle razy bez poprawy to zmień warsztat. Najlepiej poszukaj kogoś kto specjalizuje się w mechanicznym wtrysku gazie. Napisz skąd jesteś to może kogoś się poleci.
czesio789456123 pisze: dla mnie 12 benki to nieco za dużo haha..
To masz coś niesprawnego, jeździsz nie ekonomicznie, robisz krótkie dystanse, stoisz w dużych korkach albo spełniasz kilka z tych czynników na raz.
Też pamiętaj zminimalizować ryzyko wystrzału staraj się nie odpalać na gazie, wypalać gazu do końca a szczególnie nie łącz tych rzeczy z szaleńczym wachlowaniem pedałem gazu.
: 20 gru 2015, 13:24
autor: czesio789456123
Jestem z podkarpacia okolice Krosna.
Panie Piotrze może powiem jak to było.. kupiłem tą audiczke gaz był ściągnięty, podobno było jeżdżone na gazie już 10 lat ale coś się stało i gaz został odpięty. Założyliśmy gaz parownik zostaw odnowiony, pare nowych części nowa butla itp. ten gaz ma może pare miesięcy, a świece i przewody zapłonowe nie mam pojęcia kiedy były wymieniane. (prosiłbym o pisanie dokładnych nazw bo nie siedzę zbytnio w mechanice i nie rozumiem takich skrótów typu hgw czy wn :mrgreen:)
: 20 gru 2015, 13:33
autor: Pieterb
czesio789456123, hgw to wszyscy znają i nie jest to mechaniczny skrót

ale nie mogę ci tego napisać dokładnie
WN - Wysokie Napięcie czyli przewody, świece, palec , kopułka
Inna sprawa że jak komuś pieprznął gaz i rozdupcyło przepływomierz a dokładnie klapę i może coś jeszcze o czym nie wiemy i nie umiejąc se poradzić - odłączył gaz i sprzedał Tobie.