Strona 1 z 2

[B4 2.3 NG] problem z benzyną

: 20 lut 2016, 19:55
autor: hebel24
Witajcie,
Posiadam Audiczke 80 b4 2.3ng quattro od ostatniego czasu sprawia mi problem z jazdą na benzynie i nie mogę rozwikłać o co chodzi... Nie przedłużajac około miesiac temu zauważyłem, ze po przejechaniu około 1km na benzynie zaczynaja sie dziać rózne cuda, mianowicie silnik traci moc, nie moze sie wkrecic na obroty strasznie przerywa i w ostatnim stadium gaśnie, natomiast na gazie bez najmniejszego problemu jedzie dalej co dziwniejsze to fakt iż po każdej dłuzszej trasie na poziomie 100-150km przez około 2 dni samochod na benzynie działa normalnie bez zarzutu, dopiero po przejechaniu 2 razy krótkich odcinków 5-6 km zaczyna się tak dziać. Gdy silnik po przejechaniu 1 km zacznie szarpac i przerywać po odpięciu kostki k-jeta zaznaczonej na obrazku wszystko działa normalnie wkreca sie niczym wsciekły lecz gdy zostawie ją odpiętą rano nie zapali. Chciałbym dodać, ze brakuje u mnie uchwytu trzymajacego węze które ida do wtryskiwaczy ( czy przez to mogły wtryski wypasc z gniazd lub się obluzowac?). Proszę i dziekuje za pomoc.
Obrazek

Obrazek
Obrazek

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-02-21, 07:50 ]
Pamiętaj o poprawnym nazywaniu tematu i stosowaniu tagu :!:

: 20 lut 2016, 21:04
autor: emanuel33
Albo Ci padła ta część albo czujnik temp silnika czarny.
To 1 mam akurat jak potrzebujesz.

: 21 lut 2016, 01:05
autor: zukreator
Ja bym zajrzał do sondy lambdy. Pewnie można sprawdzić, czy komputer "wybłyska" jej błąd.


pozdr !

: 21 lut 2016, 16:18
autor: stanleey
Witam
Nie będę zakładał kolejnego wątka bo objawy są bardzo podobne w Audi mojego taty . Za każdym razem jak Audi złapie temp to następuje znaczny spadek mocy i auto nie wkręca się na obroty . Problem rozwiązuje wciśnięcie tego czujnika na zjęciu pierwszym, rwónież wypięcie kabla na zjęciu drugim rozwiązuje ten problem- pytanie do czego służą te elementy i co może być przyczyną problemów.

Dziękuję za pomoc.

Obrazek

Obrazek

: 21 lut 2016, 17:53
autor: emanuel33
Pisałem że czujnik temp silnika 2 pinowy. Czarny. Na forum sa dziesiatki tematów o tym.

: 22 lut 2016, 23:13
autor: hebel24
czujnik sprawdziłem według algorytmu jednego z tematów, wychodzi na to, ze jest dobry. Postaram sie w najbliższym czasie podmienic regulator cisnienia wtrysku paliwa. Takie pytanko czy ten regulator jest p&p czy trzeba go stroic indywidualnie do wtrysku ? Wstepnie wdziałem jakaś srubę i nie wiem czy jest to sruba regulacji czy nie. Pozdrawiam

: 22 lut 2016, 23:16
autor: emanuel33
Śruby nie ruszaj. Służy ona do zmiany dawki paliwa. Regulator jest p&p.
Który czujnik sprawdzałeś?

: 23 lut 2016, 18:22
autor: hebel24
dwupinowy temperatury co idzie do komputera, raz go już wymieniałem gdyż na benzynie wogole nie chodził, po jego zmianie jak ręką odjał. A jak w tym innym regulatorze śruba będzie inaczej ustawiona ?

: 23 lut 2016, 18:41
autor: emanuel33
Daj fotke. Czujnik boscha?

: 25 lut 2016, 14:18
autor: blackelegy
Przypnę się do tematu.

Panowie, który to jest ten czarny czujnik? Jaki koszt jest owego czujnika?

: 26 lut 2016, 00:21
autor: krs
blackelegy pisze:Przypnę się do tematu.

Panowie, który to jest ten czarny czujnik? Jaki koszt jest owego czujnika?
w NG masz jeden 2 pinowy do ecu, zajrzyj do FAQ znajdziesz na pewno

: 26 lut 2016, 12:02
autor: blackelegy
up@ Znalazłem, ale ceny nówki to około 120zł, a używki od 15 do 90zł...

: 26 lut 2016, 12:40
autor: krs
nie kupuj używki bo kasę w błoto wywalisz sam to przerabiałem na sobie jak nie kupisz raz dobrego to nic z tego nie będzie

: 27 lut 2016, 10:29
autor: stanleey
Wymieniłem czujnik , niestety nie pomogło , kupiłem zamiennik za 60 pln.
Sprawa się pogorszyła ale jeszcze przed wymianą .. sposoby porawy o któych pisałem w poprzednim poście już nie pomagają .. zamiast tego wypięcie wtyczki o której pisał w pierwszym poście hebel24 skutkuje chwilowym podniesieniem obrotów stabilizajcją ale po 30 sekundach obroty spadają i silnik gaśnie... Wcześniej temperatura przy której auto zaczynało wariować to ok 60-70 stopni na wskażniku temperatury, teraz samochód zaczyna wartiowac zaraz po nieznacznym wzroście temperatury .

: 27 lut 2016, 10:40
autor: hebel24
Ja osobiscie słyszałem, ze zamienniki tych czujników musza byc bardzo dobrej jakosci lub ori, sam kupiłem jakis zamiennik za 40 i auto nadal nie chciało chodzi na benzynie, kupiłem oryginalny od kolegi i działa bez problemowo juz pół roku. Nie masz od kogo podmienic czujnika/regulatora ?