[B4 2.8 AAH] Odpalanie silnika na krótko, immobilizer,
: 28 cze 2016, 18:16
autor: herobrine
Siema
Chcę wpakować AAH do buggy, kupiłem trochę zdekompletowany i zbieram części potrzebne do odpalenia. Posiadam komputer i idzie do mnie wiązka silnikowa, mam wszystkie czujniki przy silniku, cewki moduł itp co potrzeba jeszcze do odpalenia ? Zastanawiam się też jak ominąć immobilizer ? Da się to jakoś zrobić na poziomie wiązki czy trzeba kombinować z komputerem i jak to zrobić ? Jak będę mógł załączać zapłon z wiązki silnikowej ? Rozrusznik i pompa paliwa to nie problem bo będą podłączone na krótko przez osobne włączniki. Z góry dzięki za odpowiedź.
: 28 cze 2016, 19:05
autor: maciek889
Z którego roku to AAH? Możesz kupić starszy sterownik silnika z wersji bez immo.
Inne opcje pozbycia się immo to emulator: http://www.autotronika.pl/pl/katalog/em ... mocja.html
Albo wsadzenie fabrycznego immoboxa z dawcy razem z pętlą indukcyjną stacyjki oraz transponderem z kluczyka.
[ Dodano: 2016-06-28, 19:05 ]
herobrine pisze:Jak będę mógł załączać zapłon z wiązki silnikowej ?
Z jakiego samochodu masz wiązkę? Z 80tki? Trzeba dać zasilania na wtryski, cewki i ECU.
Zasilanie cewek i plus po zapłonie dla ECU to będzie czarno zielony przewód,
wtryskiwaczy zielono-żółty, przepływomierz czarno-niebieski,
zawory N80 i klapek kolektora zielono-czerwony
stały plus to czerwony i o masach nie zapomnij brązowych z różnymi paskami.
Dzięki wielkie za kompleksową odpowiedź. Silnik pochodzi z tego co wiem z A8, tak powiedział mi sprzedający, pracował z automatem i na pewno nie jest od 80 bo kupiłem już jedną instalacje która pochodziła z 80 i różniła się wtyczkami od sond lambda, w a8, a4 i podobnych są większe i nie podobne do tych z instalacji.
Co do tego zasilania to podłączam wymienione przez Ciebie przewody pod plus przez stacyjkę czy włącznik i buggy będzie miało iskrę ? Immo chyba załatwię poprzez zmianę komputera.
Niestety nie wiem z którego jest roku... Jeszcze zostaje sprawa podciśnienia. Mam tam tylko gruszkę od klap, to czarne urządzenie przykręcane do kolektora i mały elektrozawór przykręcony do króćca dolotu powietrza. Potrzeba coś więcej ? Zaznaczam że nie będę miał w buggy serwa i egr'a też nie ma bo nawet nie ma go gdzie przykręcić (jest tylko nadlew bez otworu i gwintów.) Widziałem, że od strony cewek jest złączką kątowa na którą można założyć wąż i przy mniejszej przepustnicy również obydwa o średnicy ok 12mm. Zaślepić je czy połączyć razem ?
: 29 cze 2016, 09:17
autor: maciek889
herobrine pisze:Mam tam tylko gruszkę od klap, to czarne urządzenie przykręcane do kolektora i mały elektrozawór przykręcony do króćca dolotu powietrza. Potrzeba coś więcej ?
Do skracania kolektora tyle wystarczy. EGRu chyba nie miały europejskie AAH. Był tylko zawór EVAP (węglowy pochłaniacz oparów ze zbiornika paliwa).
herobrine pisze:Co do tego zasilania to podłączam wymienione przez Ciebie przewody pod plus przez stacyjkę czy włącznik i buggy będzie miało iskrę ?
Powinno odpalać. Tylko dobry mocny włącznik do tego daj bo bez przekaźników będzie szedł przez niego duży prąd.
herobrine pisze:Widziałem, że od strony cewek jest złączką kątowa na którą można założyć wąż i przy mniejszej przepustnicy również obydwa o średnicy ok 12mm. Zaślepić je czy połączyć razem ?
Nie kojarzę co to za wąż z przodu. Musiałbyś dać zdjęcie.
Tak przy okazji to buggy wyjdzie jakieś duże jak wsadzisz taki silnik jeszcze z podłużnie zamontowaną skrzynią. Chyba lepiej by się wpasowało jakieś R4 z poprzeczną skrzynią.
: 29 cze 2016, 10:15
autor: herobrine
Co do buggy to akurat zastosowanie takiego silnika jest bardzo wskazane w mojej konstrukcji. Montując skrzynię wzdłużną mogę sobie zrobić bardzo długie wahacze przez co uzyskać spory skok zawieszenia a cały układ napędowy nie będzie aż tak długi z V6, poza tym ludzie robili już na R4 z skrzynią wzdłużną i też jeździło Długość tyłka jest bardzo zbliżona jak w oryginalnych planach z silnikiem motocyklowym Może wrzucę później fotkę jak to wygląda bo na razie mam tam straszny bałagan.
Tutaj masz tą złączkę:
Tutaj ta przy przepustnicy:
I jeszcze jak to podpiąć ? z prawej strony na metalowym wejściu była zaślepka którą zgubiłem ale i tak nie trzymała, pod górne plastikowe chciałem podpiąć wężyk od trójnika idącego od regulatora ciśnienia paliwa i kolektora a wyjście po lewej do gruszki. Dobrze to rozkminiłem ?
: 29 cze 2016, 11:43
autor: maciek889
herobrine pisze: Tutaj masz tą złączkę:
To chyba wyjście podciśnienia do serwa. Nie masz przy tym silniku jeszcze vacuum pompy napędzanej z jednego z wałków?
herobrine pisze: Tutaj ta przy przepustnicy:
To wejście od zaworu filtra węglowego. Możesz je zaślepić.
herobrine pisze: z prawej strony na metalowym wejściu była zaślepka którą zgubiłem ale i tak nie trzymała
To nie była zaślepka tylko osłona przed śmieciem, nie zatykaj chociaż tego wyjścia.
W załączniku rysunek jak podłączyć samo sterowanie tymi klapkami. Zobacz czy siłownik nie jest dziurawy.
: 29 cze 2016, 12:25
autor: herobrine
Vacum pompy nie mam i właśnie tokarz wytoczył mi talerzyk, który będzie służył jako zaślepka tej pompy. Czyli regulator ciśnienia paliwa bezpośrednio pod kolektor a do gruszki podpinam jeszcze akumulator ciśnienia i będzie pracowało ? I skąd mam dorwać ten zawór zwrotny ?
: 29 cze 2016, 13:17
autor: maciek889
Nie miałeś tego zaworu zwrotnego w podciśnieniach tego silnika?
: 29 cze 2016, 14:47
autor: herobrine
No zaworu nie mam bo silnik był zdekompletowany i np kolektor, ten elektrozawór, to czarne przy kolektorze były kupowane osobno. Dobra to zawór kupię, ten akumulator podciśnienia i będzie grało tak ?
Tak btw to chętnie kupię kompletne sprzęgło z zamachem