Strona 1 z 1
[B4 2.8 AAH] Silnik czasami nie zapala
: 08 lip 2016, 21:42
autor: Johnson
Witam wszystkich. Proszę o pomoc forumowiczów w następującej sprawie. Moja audiczka czasem nie zapala. Wcześniej nie zapalała na ciepłym silniku, ale na zimnym paliła bez problemów. Dodatkowo podczas jazdy w momencie, w którym stoję na światłach obroty się zniżają na chwilę, i potem powracają pod 10. Oczywiście przeszukałem forum i wywnioskowałem, że najprawdopodobniej walnięty jest czujnik położenia wału. Dzisiaj natomiast przy zimnym silniku samochód zapalił dopiero za drugim razem i jednocześnie zaczęła mrugać kontrolka immo. Samochód nie gaśnie, kontrolka mruga. Czy widzicie jakiś związek pomiędzy nie odpalaniem/odpaleniem za 2 zakręceniem, a mrugającą kontrolką od immo?
Pozdrawiam!
: 08 lip 2016, 22:39
autor: maciek889
Nawet jakby fabryczne immo się aktywowało to pozwoliłoby odpalić samochód za pierwszym razem na 3 sekundy.
Najlepiej zacznij od czujnika halla na wałku rozrządu, on najczęściej pada i łatwo się go diagnozuje diodą LED albo miernikiem.
Dobrze by było też zobaczyć na VAGu jaką usterkę pokaże. Czasem jak pada Hall to też pokaże czujnik punktu zapłonu G4.
: 09 lip 2016, 17:01
autor: Johnson
maciek889 pisze:Nawet jakby fabryczne immo się aktywowało to pozwoliłoby odpalić samochód za pierwszym razem na 3 sekundy.
Najlepiej zacznij od czujnika halla na wałku rozrządu, on najczęściej pada i łatwo się go diagnozuje diodą LED albo miernikiem.
Dobrze by było też zobaczyć na VAGu jaką usterkę pokaże. Czasem jak pada Hall to też pokaże czujnik punktu zapłonu G4.
Dzięki za pomoc, sęk w tym, że kontrolka immo mruga, a audi odpala i jedzie jakby nigdy nic, nie gaśnie po tych 3 sekundach.
Ok, zacznę od vaga

: 10 lip 2016, 12:46
autor: klusek
hej
Do sprawdzenia tez przekaźnik pompy paliwa, poprawienie lutów powinno pomóc. znajduje sie pod kierownicą. podobną sytuacje miałem z dwa lata temu. Po przelutowaniu tego przekaźnika wszytko jest ok do dziś juz od dwóch lat
ps szara obudowa
: 10 lip 2016, 16:28
autor: maciek889
klusek pisze:Do sprawdzenia tez przekaźnik pompy paliwa[...]znajduje sie pod kierownicą.
Raczej w skrzynce bezpieczników przekaźnik w polu 10
http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a3a5c01e1ca7a75b
: 13 lip 2016, 18:27
autor: Johnson
Czy sytuacja, w której za pierwszym razem w ogóle nie zatrybi, a za drugim zatrybi, ale od razu gaśnie też podchodzi pod błąd immo?
: 14 lip 2016, 10:10
autor: maciek889
Przy fabrycznym immo blokującym start powinien normalnie zapalić i 2 sekundach zgasnąć.
U ciebie to raczej coś innego, problem elektryczny albo umierająca pompka paliwa (trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa rano).