Strona 1 z 2
[B4 2.8 AAH] Rozrząd - jakich producentów wybrać??
: 05 lut 2017, 12:12
autor: Poras
Witam mam takie pytanie na jakich podzespołach wasze rozrządy składacie??
Będę niedługo wymieniał i zastanawiam się co włożyć ,by czuć się bezpiecznie o mój silnik.
Proszę o rady.
: 05 lut 2017, 12:38
autor: skwaromir
Ina, skf, continental.
: 05 lut 2017, 12:41
autor: Poras
Na pewno nie Continental. To co słyszałem od wielu mechaników, że nigdy tego nie założą bo pękają po 10 tyś i to bez powodu
: 05 lut 2017, 13:55
autor: Pieterb
: 05 lut 2017, 14:23
autor: Poras
A SNR ktoś kiedyś zakładał?
: 05 lut 2017, 18:27
autor: miron72
Skf... wyjąłem właśnie pompę cieczy SKF. Jakieś 15 -18 000 z tego co kojarzę. Złom. Wałek lata jak głupi, szczała z każdego możliwego miejsca. Załamka, tandeta. Ori, ori -łącznie z cechowaniem.
Wsadziłem Dolza, wirnik z żeliwa. 130pln. Zobaczymy.
Co ciekawe rolki SKF żyją dobrze.
: 05 lut 2017, 20:56
autor: skwaromir
Każdy wsadza co uważa, ja z wymienionymi producentami nie miałem problemów.
Jak ktoś będzie chciał to wsadzi oem, ale większość kupi te tańsze.
: 05 lut 2017, 22:00
autor: Poras
A co szło na orginał? Dzwonilem kiedyś do audi to mi powiedzieli że za komplet 1600 plus stara pompa. A i czym sie roznia pompy wody bo widze że w hurtowniach są dwa typy
: 05 lut 2017, 22:35
autor: miron72
Różnią się chyba tylko kształtem obudowy. Część ma wycięcie na podporę osłony z tworzywa...o ile się nie mylę.
Gdybym miał luz finansowy założyłbym Hepu, wciąż można kupić. SKF jak poczytałem opinie to zlałem temat, a kiedyś od tego zaczynałem. Rouville? Nie gram w totka i "maszyny", więc i w częściach staram się ominąć losowanie. Chwalone są pompy SIL, szczerze nie słyszałem złych opinii ale też są mniej popularne. O pozostałych to jak zawsze -jedni chwalą, inni narzekają. W zasadzie o 90% tak jest.
Podstawa to właściwy naciąg paska -jak za luźny to może przekicać, a jak za mocny to wszelkie łożyska dostaną po dupie(a pierwsza pompa, bo tak ma "hecnie" wałek podparty) i pasek może nawet strzelić.
Na szczęście rozrząd w ABC, zwłaszcza jak mam miejsce pod maską w C4, jest bajecznie banalny. Nawet sobie dupy żadnymi przyrządami nie zawracam, zrzucam i zakładam jak mi się zachce, bo ustawienie jest dziecinne.
: 05 lut 2017, 23:03
autor: Poras
No ja właśnie uznałem że też sam się za to zabiore wkońcu musi być ten pierwszy raz. Dobrym pomysłem bylo by kupienie blokady do tego czy na znaki? A Gates? Bo o tym słyszałem różne opinie. Hepu nigdy nie słyszałem. A gdzie to można dostać?
[ Dodano: 2017-02-05, 23:02 ]
Hepu znaleziona. Wujek google sie spisał
[ Dodano: 2017-02-05, 23:03 ]
Okej
Pompa Hepu
Rolki nie wiem
Pasek- nie wiem (na pewno nie conti)
: 05 lut 2017, 23:45
autor: miron72
Blokada...jak kto lubi. Znak jest wyłącznie na wale(kole wału). Wałki -blachy poziomo grubymi otworami do siebie(o ile ktoś ich lewa z prawą nie zamienił i nie założył tyłami naprzód). Ja nie używam żadnych blokad. Na oko. Serio -co to za problem złapać poziom oczami? Zakładam pasek dół, wałki i napinam. Jak po napięciu jest ok robię obrót ręcznie(klucz na wale). Jak nie -poprawiam pasek. Ale mam sporo doświadczenia z rozrządami, więc na czuja wiem, jak zakładać, by napinając nie przesunąć wałków...co w sumie i tak nie jest problemem. Ostatecznie to stożki. Jak blachy się nie zgodzą, a pasek siedzi można popuścić śruby na wałku i go za blachę wyrównać. O ile zechce drgnąć na stożku co nie jest takie oczywiste.
Można pasek blachy dociąć, dla ułatwienia zrzucając koło z pompy wspomagania(co i tak zalecam do demontażu i montażu pompy cieczy).
Zasadniczo ustawić jak należy(znak i potwory, poziomy) i dbać, by zbytnio nie zruszyć, bo trzeba wtedy kilka razy pasek zrzucać. Niby nic wielkiego ale szkoda czasu.
Zasadniczo rozrząd przed rzekomy brak znaków(no tak -"kreseczek" nie ma) demonizowany przesadnie.
Hepu -pozazdrościć. Podobno nie spadają z jakością.
O paskach Conti nie słyszałem nic złego. Gatesa też nie. To ogólnie jakieś firmy. Co mi ludzie czasem na montaże znosili to w życiu bym nie uwierzył, że idzie to kupić bez znajomości mandaryńskiego i kogoś co ma własną dżonkę
: 06 lut 2017, 00:18
autor: skwaromir
Przy swoim AAH trochę robiłem i nie wiem jak ty chcesz kółka i blachy po zamienić. Kółko jest to samo lewe i prawe. Blachy po mimo napisów mogą być założone lewa na prawą i tył na przód i są w jednym położeniu. Właśnie przez te otwory. Ja do swojego silnik kupiłem sobie blokadę za chyba 80 zł i się przydała kilkakrotnie. Na oko wydawało się ok. a położeniu blokady dobre 10-20 st rozjazdu. Ze stożkiem też nie miałem problemu. Dobry ściągacz i zawsze poszło.
Tak jak piszesz rozrząd prosty i przyjemny.
Aha i jak byś nie miał znaku na kole pasowym, bo czytałem, że niektórzy nie mieli to wykręcasz czujnik położenia wałka i tam sprawdzasz.
: 06 lut 2017, 06:31
autor: miron72
Nie pisałem nic o zamianie kółek. O blachach tylko czytałem z zamianą, nie przyszłaby mi do głowy.
10-20 stopni? Kwestia oka. Co kto lubi. Przyrząd pewniejszy, bo sztywny ale osobiście nie czuję potrzeby nabycia. Może w b4/b5(a4) gdzie ciaśniej ale w C4 spokojnie sobie to ogarniam bez.
Ze stożkiem miałem na myśli szybką korektę rozrządu -jakbym miał ściągaczem się bawić to szybciej i łatwiej pasek przełożyć.
BTW -z przyrządem też można pasek tak założyć, że po napięciu będzie konieczność poprawienia. Kwestia wprawy i...wyobraźni. Tyle, że wałki "stoją"
: 06 lut 2017, 10:27
autor: Poras
To jeszcze jedno pytanie jakie rolki zakupić?
: 06 lut 2017, 12:56
autor: Dawid1995
Poras pisze:To jeszcze jedno pytanie jakie rolki zakupić?
załóż wszystko z KITu (paczka) firmy INA, nie pożałujesz
numer części 530 0161 30