Strona 1 z 1

[B4 2.6 ABC] Pierwszy serwis

: 20 mar 2017, 22:57
autor: Kemmezi
Hej, zakupiłem niedawno nowe auto które było mało eksploatowane, przebieg jest naprawdę niski i teoretycznie wszystko było wymieniane na czas, ale wiadomo jak to jest, nie ma co ryzykować. Czeka mnie zatem pierwsze serwisowanie. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to że rozrząd był robiony ~23k km i 3 lata temu ale pewnie wymienię go profilaktycznie. Planuję rozrząd, olej, komplet filtrów. Polecacie części jakiejś konkretnej firmy? Jaki olej przy założeniu że chciałbym zalać coś lepszego w ramach miłego rozpoczęcia współpracy z tym autkiem. piwoa80 Generalnie auto jest dobrze zachowane i chciałbym utrzymać ten stan jak najdłużej, jestem w stanie dołożyć kilka złotych do lepszych podzespołów jeśli relacja cena/jakość będzie tego warta.

Pozdrawiam okok

: 21 mar 2017, 09:46
autor: maciek889
Możesz pompę wodę zmienić razem z rozrządem jeśli wygląda na długo niewymienianą.

: 21 mar 2017, 11:35
autor: Dziki
Kemmezi pisze: jestem w stanie dołożyć kilka złotych do lepszych podzespołów jeśli relacja cena/jakość będzie tego warta.
z doświadczenia dodam że wszystko dzisiaj się potrafi wysr..ć, na pierwszy montaż dzisiaj Audi potrafi dać Dayco na rozrząd glupek_ wszystko musi spełniać normy tak więc sam sobie odpowiedz co zakładać ;-) u mnie jak rozrząd to np INA...

: 21 mar 2017, 15:42
autor: Grzegorz-DTR
Rozrząd to nie profilaktycznie, ale koniecznie. Również polecam INA. Kup cały komplet. W jednym pudełku masz wszystko co niezbędne. Wszystkie rolki, pompę, szpilki itp.

Pasek wielorowkowy i napinacz.

Warto sprawdzić klocki, tarcze ewentualnie wymiana płynu hamulcowego.

Olej w skrzyni i filtr, jeżeli to automat. Jeżeli manual to tylko olej. Nie słuchaj bajek, że się go nie wymienia. Proponuje go dobrze obejrzeć po zlaniu. Zobaczysz jak wygląda. <niedowiarek>
Jedyny wymóg to wysoka kultura pracy. Czysto, bez piachu i brudu. Mechanicy, raczej nie przykładają się do tego.

Sprawdź ładowanie. ok 14 V jak mniej to do wymiany regulator napięcia.

Jeżeli masz klimę to warto odgrzybić instalacje. Potem pewnie będą kolejki. Dodatkowo niska temperatura sprzyja odgrzybianu ozonem.

Na koniec świece i kable.

O filtrach nie wspominam

To taka moja check lista :-D

: 21 mar 2017, 18:39
autor: Kemmezi
Uff, to trochę pociągnie po kieszeni, no ale co zrobić. :-) Do rozrządu i pompy dorzucę pewnie termostat bo z tego co słyszałem to warto go wymienić, sprostujcie mnie proszę jeśli się mylę. Pedał hamulca jest twardy a samo hamowanie mało efektywne także na pewno trzeba się temu przyjrzeć. Nie wiem czy powinienem rozpętywać kolejną burzę, ale zrobię to... jaki olej? :-D I na koniec - auto jak na mój gust długo kręci przy rozpalaniu, może to być problem z rzeczonymi świecami i przewodami czy szukać gdzie indziej? Samochód był przez ostatnie lata sporadycznie użytkowany.

: 21 mar 2017, 19:35
autor: maciek889
Termostat możesz zmienić też bo przy zdejmowaniu rozrządu jest łatwiej. Co do odpalania to może być wiele rzeczy, dobrze też sprawdzić ciśnienie paliwa.