Strona 1 z 1

[B4 2.8 AAH] Brak iskry po zmianie silnika.

: 05 maja 2017, 20:36
autor: Yugi800
Witam.
Audi miało zmieniany silnik dawcą było Audi 90 2.8 Aah automat .Silnik wypełni sprawny auto wjechalo silnik wyciagniety i przełożony do drugiej w manualu.Po zmianie auto straciło iskre. Po wpieciu w kompa wywala błąd g28 czujnik położenia wału.Czujniki zmieniane z drugiego silnika (jeden na bloku drugi na skrzyni). I nic dalej błąd może jest ktoś w stanie pomóc i ma jakieś propozycje? Z góry dziękuję.

: 05 maja 2017, 23:04
autor: herobrine
Sprawdzałeś napięcie na cewkach ? W zasadzie również wsadzałem nowy silnik i nie miałem iskry. Wtedy tylko wykręciłem i przeczyściłem te dwa czujniki i nagle iskra się pojawiła. Ten w bloku może być zaolejony np.

: 06 maja 2017, 07:56
autor: Yugi800
Hmm a jak je najlepiej sprawdzić? Czujniki czyszczone podmieniane już 10 raz albo i lepiej. Dalej brak wyników na vagu pokazuje brak sygnału z czujnika g28 da się błąd skasować ale po "kreceniu nadal błąd powraca" dodam iż przed włożeniem silnika był robiony rozrząd i też sprawdzany i wszystko jest na znakach.

[ Dodano: 2017-05-06, 07:56 ]
Obrazek

: 07 maja 2017, 17:10
autor: herobrine
No to jedź po nitce do kłębka i tyle. Do iskry musisz mieć te czujniki, hallotron, zasilanie na kompie i cewkach, podpięty moduł zapłonowy i ma być git.

: 07 maja 2017, 20:45
autor: bloku
Przede wszystkim sprawdź odległości czujnika - może nie czytać obrotu koła zamachowego. W takim wypadku wywali błąd odczytu czujnika obrotu.

: 07 maja 2017, 22:27
autor: Yugi800
Okey sprawdzę a wiesz może jaka dokładnie ma być jego odległość?

: 07 maja 2017, 22:31
autor: serizzi
Cześć.

Zakładam że masz zasilanie +12v na cewce i wtryskach ( na kompie raczej jest bo VAG by się nie połączył)
1. często w starszych autach z grupy vag wyrzuca błąd czujnika wału gdy diagnozujemy silnik tylko na zapłonie.
2. zakładam że nie masz oscyloskopu , więc sprawdź odczyt obrotów w bloku wartości zmierzonych podczas kręcenia, czy komp widzi obroty - jeśli vag nie rozłączy z powodu spadku napięcia.
3. jeśli jest impuls na wtryski to czujnik wału jest ok.

Myślę, że może być problem z kołem zamachowym, raczej było zmieniane bo jest inne w automacie i manualu - nie pamiętam dokładnie z czego czyta czujnik w 2.8 - może jakieś inne założone albo odwrotnie itp.

Generalnie w 99% tego typu sytuacji to będzie albo coś nie podpięte albo źle złożone.

: 08 maja 2017, 11:34
autor: Yugi800
Temat ogarnięty.Pali od strzała.Wina cofniete piny w czujniku.Czyli blachostka.Dzieki za pomoc.Temat do Zamknięcia.