Strona 1 z 1

[B4 2.8 AAH] Przerywanie, ciężkie wkręcanie na obroty.

: 05 maja 2017, 22:49
autor: herobrine
Siema.
Mam problem z tym silniczkiem, zamontowałem go sobie w buggy, wszystko było idealnie do puki nie próbowałem go odpalać po trochę mocniejszej jeździe (nie jakieś katowanie). Mianowicie silnik mimo, że posprawdzałem wszystko, uszczelniłem dolot i założyłem nowy oryginalny czujnik temperatury dusi się i ma problem z wchodzeniem na obroty. Nawet ma moc na wysokich obrotach, chociaż tutaj jakoś braku się nie odczuwa, jednak na wolnych tak jakby brakowało mu paliwa albo nie palił na wszystkie gary. Mam jakiś film, nie wiem czy wystarczająco dobrze to słychać:

Ogólnie to silnik mocno zaciąga powietrze, jakby na ssaniu był, normalnie aż tak nie syczał głośno. Proszę o pomoc bo nie chcę wymieniać elementów metodą prób i błędów ;)

________________
edit
Coś wyczytałem o możliwości rozregulowania czujnika przepustnicy, przez słaby akumulator. W zasadzie to miałem tam problem z akumulatorem. Co do diagnostyki przez VAG'a to chyba nie da rady bo z instalacji oryginalną mam tylko silnikową i komp jest stary bez immo.

: 06 maja 2017, 23:37
autor: bzibzi
masz wszystko podpięte ? i wyeliminowane lewe powietrze ?

: 07 maja 2017, 12:23
autor: herobrine
Lewe powietrze raczej wyeliminowane. Po tej jeździe nic nie odpinałem mimo tego i tak przerywał. Zastanawiam się czy w tak starym silniku (komputer mam z wersjii chyba 1992 mogło wywalić jakieś błędy przez gówniany akumulator ? W sensie czasem nie chciał zakręcić i musiałem go podładować, albo odpalać z kabli.

: 07 maja 2017, 13:02
autor: maciek889
Zobacz czy coś się zmieni jak dasz kawałek rury przed filtrem stożkowym. Raz widziałem jak silnik z zamontowanym filtrem stożkowym na przepływomierzu gorzej pracował niż bez żadnego filtra.

: 08 maja 2017, 14:10
autor: herobrine
Sprawdziłem rozdząd i jest poluzowany pasek i przestawiony na jednym wałku ...

Ktoś wie czemu się tak stało ? Silnik jak zakładałem to wszystko było w porządku. I też jakoś specjalnie po dupie nie dostawał.

: 10 maja 2017, 20:17
autor: bzibzi
raczej w normie pasek mi wygląda pewno dales plame nic więcej z ustawieniem dokuczacz_ dokuczacz_

: 11 maja 2017, 21:36
autor: miron72
Pasek w normie -jeżeli napiąłeś wyraźnie mocniej to posłuchaj co się dzieje pod maską na gorącym silniku. Zapewne słychać wycie(jęczenie).
Napięcie się zwiększa przy rozgrzaniu silnika -bo materiały "wstają" od temperatury co oczywiste.

: 12 maja 2017, 09:56
autor: herobrine
No może na filmie tego tak nie widać ale moim zdaniem był trochę za luźny, co nie zmienia faktu, że znaki się nie pokrywają. Pasek już zamówiłem nowy. Ktoś wie jaki moment naciągu na rolce się daje ? Nie chce tego robić na oko, żeby znowu nie było jakiś kwiatków.

: 12 maja 2017, 12:33
autor: Fazziu
chyba 45 Nm niedawno u siebie robiłem ale dokładnie nie pamiętam

: 27 cze 2017, 02:34
autor: herobrine
Koło silnika już dawno zrobiłem ale myślę, że może się to przydać czytającym ten temat w przyszłości. Mianowicie winowajcą była pompa paliwa która sobie ładnie chodziła ale widocznie sekcja była już zużyta i pompowała około 1-nego bara. Przy tak małym ciśnieniu pewnie lały wtryski i nie było mowy o normalnej pracy silnika, po wymianie pompy jak nowy ;)