Witam planuje remont silnika i chciałbym się dowiedzieć jakie koszta takiej przyjemności? Piję trochę olej i kopci.
I oplaca się wgl. Taka operacja?
: 02 lip 2017, 15:49
autor: maciek889
Zależy co rozumiesz pod pojęciem remont. Zrobienie głowic i zmiana pierścieni okolice 2000zł. A jakby chcieć szlifować albo tulejować cylindry to będzie jeszcze drożej.
Jeśli bierze/gubi poniżej 1 litra na 1000km to chyba taniej wyjdzie dolewać, bo remont dopiero się zwróci na kosztach oleju po ponad 100tys. km (jeśli zanik oleju spadnie do zera).
: 02 lip 2017, 15:51
autor: Pieterb
Mrozu80, a to już chyba tu najlepiej powinieneś wiedzieć czy ci się opłaca czy nie, my nie znamy twojego auta i jego ogólnego stanu technicznego i jak długo zamierzasz go jeszcze użytkować.
: 02 lip 2017, 16:45
autor: Mrozu80
Użytkować będę go jak najdłużej więc chcę mieć zrobione a jak tak sobie będzie palił olej dalej to następstwem po jakimś czasie będzie brak ciśnienia na tłokach czy jak to się kończy?
: 02 lip 2017, 17:08
autor: maciek889
Jakby brał naprawdę dużo oleju to świece może zarzucać brudem aż zaczną wypadać zapłony a tak jeśli branie oleju nie wina uszkodzenia silnika (np. przytarcia cylindrów) to będzie jeździł.
Ale znając V6 to spora część oleju po prostu sobie wypływa na zewnątrz silnika uszczelkami.
Możesz na początek zmienisz uszczelniacze zaworowe metodą bez zdejmowania głowicy.
: 02 lip 2017, 18:05
autor: Mrozu80
Samemu ogarnę tak bez ściągania?
: 02 lip 2017, 18:32
autor: maciek889
Jak się czujesz na siłach:
: 08 lip 2017, 14:08
autor: Jozeph32
Ja też bym doradził najpierw wymianę uszczelniaczy zaworowych. Miałem tak samo u siebie tylko że 2.8. Brała olej i to ponad litra na 1000. W końcu walnęła mi uszczelka pod głowicą oddałem do planowania dwie sam dotarłem zawory i wymieniłem uszczelniacze. Spalanie oleju zmniejszyło się do 3 setek na 1000. I tak jak napisał maciek889, większość tego oleju pewnie można znaleźć na silniku