Strona 1 z 2
[CQ AAH] Kilka powracających błędów
: 02 lip 2017, 23:23
autor: krzysiek_kw15
Witam,
Moje coupe zaczęło sypać błędami jak z rękawa.
ABS zwariował, ale myślę, że z tym sobie poradzę.
Ale mam kilka powracających błędów dotyczących sond lambda i układu paliwowego.
Wywaliło:
17509 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S1: Voltage too Low / Air Leak
P1101 - 35-00 - -
17514 - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S1: Voltage too Low / Air Leak
P1106 - 35-00 - -
16557 - Fuel Trim; Bank 2: Malfunction
P0173 - 35-00 - -
16554 - Fuel Trim; Bank 1: Malfunction
P0170 - 35-00 - -
Jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny??
Ostatnio zmieniałem (a raczej gaziarz zmieniał) LPG na STAG Q-MAX. Może to spowodowało błedy??
Dodam jeszcze, że błędy powracają

: 02 lip 2017, 23:33
autor: Leo
a powracają jak jeździsz na samym paliwie PB?
: 03 lip 2017, 09:11
autor: krzysiek_kw15
Tego nie sprawdzałem... Dziś to przetestuje
: 03 lip 2017, 09:45
autor: Tsarkam
A LPG stroił czy tylko aktokalibrację zrobił? - jazda na PB podpowie czy to gaz (ale najpierw możesz rozłączyć klemy na chwilę, żeby sterownik korekty zapomniał).
Jak będzie dalej siał błędami to do sprawdzenia szczelność dolotu za przepływomierzem (gazownik ruszał kolektor- może starą uszczelkę założył?) i sam przepływomierz, ciśnienie paliwa czy nie za niskie (mniej prawdopodobne) i czy wtryskiwacze są OK (jeszcze mniej prawdopodobne, bo na obu stronach musiały by lać).
W VAG podejrzyj bloki 005 i 006. Pierwsza wartość to korekta lambdy na wolnych obrotach i jak tutaj wartość jest wyższa niż w pozostałych to podejrzenie na lewe powietrze. A jeśli wszystkie cztery są wysokie to bardziej przepływomierz (lewe powietrze też). No a później sondy (ale żeby obie na raz to też ciężko).
Ja obstawiam, że gaz i na PB będzie OK.
: 03 lip 2017, 19:46
autor: Jarewa
Winicie LPG a mu po prostu sonda padła albo jest przerwa w niej. Sonda pierwsza czyli chyba prawa sprawdź grzałkę sondy i napięcie na niej bo od niej wszystko sie zaczyna. .
: 03 lip 2017, 20:30
autor: krzysiek_kw15
Alo obie sondy naraz???
: 03 lip 2017, 21:17
autor: Jarewa
A nie może w błąd wprowadziłem bo patrzyłem na listy kodów i 514 tyczyła się grzałki ale tu może być inaczej a STAG Q-max plus ma podpięcie do dwóch sond może coś majster wykombinował albo tak dawkę zjechał.
Re: [CQ AAH] Kilka powracających błędów
: 03 lip 2017, 21:24
autor: HeavenQueen
krzysiek_kw15 pisze:
17509 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S1: Voltage too Low / Air Leak
P1101 - 35-00 - -
17514 - Oxygen (Lambda) Sensor; B2 S1: Voltage too Low / Air Leak
Błędne wskazanie przepływomierza dawało taki efekt u mnie ale w innym silniku. Warto sprawdzić co pokazuje przepływka.
: 03 lip 2017, 21:31
autor: Leo
też prawdopodobne z przepływką, szczególnie jeśli gaz strzelił.
: 03 lip 2017, 23:04
autor: krzysiek_kw15
Panowie, już jestem po testach.
Na samym PB przejechałem ok 15km w pełnym zakresie obrotów (od pałowania, po spokojną jazdę) - źródłem błędów jest instalacja LPG.
Teraz przypomniało mi się, że gazownik wspominał o konieczności wymiany parownika (Zavoli zeta s po 6 latach wyzionął ducha) i rzeczywiście różnica w osiągach pomiędzy LPG a PB jest ogromna.
Nie zwracałem na to uwagi bo na co dzień jeżdżę służbówką a Coupe ujeżdża narzeczona.
Teraz już wiem co robić - reduktor do wymiany.
Dziękuje wszystkim za pomoc i sugestie.
BTW. Jaki reduktor polecacie??
[ Dodano: 2017-07-03, 23:04 ]
Aha.
Jeszcze wartości sond na wolnych obrotach
https://zapodaj.net/c1422b400a3c2.jpg.html
szukać nieszczelności??
: 03 lip 2017, 23:07
autor: maciek889
Taki dosyć nowoczesny sterownik powinien sobie skorygować skoki ciśnienie. Zavoli Zeta z dużym przebiegiem tylko się zatyka i będzie przerzucać na benzynę przy gazie w podłodze. Chyba że ktoś ustawił bardzo niskie ciśnienie minimalne.
A jak masz nowe wtryskiwacze to mogły się jeszcze układać.
: 03 lip 2017, 23:18
autor: krzysiek_kw15
tak, ciśnienie ustawione jest bardzo nisko ze wzglęfu na stan reduktora.
Panowie, a może wystarczy czyszczenie i regeneracja za pomocą zestawu naprawczego??
: 04 lip 2017, 08:33
autor: Tsarkam
krzysiek_kw15 pisze:Panowie, a może wystarczy czyszczenie i regeneracja za pomocą zestawu naprawczego??
Jak nie ma wżer i wcześniej nie sprawiał problemów to ja bym regenerował, ale to w sumie ocenisz dopiero jak rozkręcisz.
Nie, moim zdaniem tu nie ma się do czego przyczepić (to są wartości po przejażdżce na PB?)
: 04 lip 2017, 18:54
autor: maciek889
Jak będziesz sam robił to nie zapomnij wyczyścić albo wywal kilka sprężynek grzejących gaz:
http://obrazki.elektroda.pl/5145803100_1417296740.jpg (są z obu stron pod pierścieniami).
Widziałem takich którzy wymienili membranę, uszczelki sprężynek nie wyczyścili a później zdziwieni dlatego ciśnienia pada.
: 04 lip 2017, 22:14
autor: krzysiek_kw15
To co?? wyczyścić czy wywalić??
