Strona 1 z 1

[B4 2.8 AAH] Dobranie części -pierwszy serwis

: 19 sie 2017, 23:30
autor: adamek9995
Witam wszystkich jeszcze raz.
Zakupiłem nie dawno 80 B4 Coupe z 1992r. z silnikiem 2.8 V6 174km o oznaczeniu AAH z manualną skrzynią biegów i napędem na przednią oś.

Obecnie planuje zrobić pierwszy serwis, i potrzebuję pomocy w doborze jak najlepszych części.
Na pewno planuje wymienić:
-rozrząd z pompą wody
-termostat
-płyn chłodniczy
-olej
-wszystkie filtry
-uszczelniacz wału - bo i tak jest po drodze
-pasek PK i wszelkie rolki/łożyska itp.
-olej w skrzyni biegów

Co jeszcze powinienem dorzucić do tego zestawu jeśli chodzi o eksploatacje, co warto wymienić po drodze jak już bedzie troche rzeczy rozebranych co by dwa razy do tego samego nie wracać ?

Druga sprawa to jakich firm części szukać? Czy np. pompa wody w tych silnikach miała więcej niż jeden rodzaj ? Interesuje mnie tylko i wyłącznie najlepsza jakość, auto robie dla siebie.

Z wyżej wymienionych na razie zakupiłem filtry (MANN) i olej Valvoline 10w40.
Na pewno też będzie ingerencja w przednie zawieszenie (sworzeń, gumy wahaczy itp) ale to może jeszcze poczekać. Na pierwszy rzut serwis silnikowy.

Prosze o wszelkie informacje i sugestie. Z góry dziękuje :)

: 21 sie 2017, 10:04
autor: Tsarkam
tutaj znajdziesz większość potrzebnych rzeczy:
https://audi80.pl/topics8/all-niezbe ... t50207.htm

Jak będziesz kupował pompę wody to zwróć uwagę na wersję, bo jak dobrze kojarzę to do AAH są z wycięciem i bez (na osłonę rozrządu).

: 21 sie 2017, 10:31
autor: Leo
W etkę się zaopatrz.

: 21 sie 2017, 11:27
autor: adamek9995
Mam etke.
Ale np. filtr kabinowy którego szukałem w podszybiu nie znalazłem a już zakupiłem.
Znalazłem to co na poniższych zdjęciach i szczerze mówiąc nie mam pojęcia co to jest, ale jest dość mocno zaniedbane, czy ktoś mnie oświeci? bezradny_

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sądząc po nalepce przy kablu 'DIAVIA' namierzyłem że jest to część klimatyzacji.
To jest jakiś filtr? Co z filtrem kabinowym ?

: 21 sie 2017, 19:21
autor: krzysiek_kw15
Diavia to włoska firma, która "dokladala" klimatyzację do naszych aut.
To co tam masz to właśnie filtr kabinowy do niej

: 21 sie 2017, 19:32
autor: adamek9995
Dokładana ? Tzn że tak nie wyszła z fabryki ?

: 21 sie 2017, 19:52
autor: Jarewa
Nie, to nie fabryczne, filtra w sklepie nie znajdziesz szukaj w serwisie klim diaiva ale raczej będzie to cud jak maja.

: 21 sie 2017, 20:12
autor: adamek9995
Próbuje coś googlować ale nic kompletnie nie widzę czy to jakaś część wymienna, czy gdzieś to dostane itp a ten już jest raczej nie nadający się do użytku.. Trochę się tym zaskoczyłem bo myślałem że klima ori, nawet książkę mam Diavia z napisami Audi 80/90 i wygląda to tak jakby z fabryki wyszło..

: 21 sie 2017, 20:28
autor: Jarewa
A na filtrze nic nie pisze? literki cyferki? bo jak serwis diavia.

Choć osobiscie bym olał temat kupił oryginalną podstawę pod filtr wymienił i będą wchodzić filtry z sklepu dla audi80. Pewnie będzie problem z kabelkiem i wystającym silnikiem klapy ale jakoś to się pokona sposobem. Podstawy chodzą po 50zł były dwa typy dla filtra z ramką i dla filtra bez ramki. Prawidłowo powinieneś załozyć filter z ramką i do tego podstawa bo bedzie pasowac idealnie. A ta podstawa na filtry bez ramek jest na trzy sróby wiec dolna uszczelka nie za bardzo pasuje.

: 21 sie 2017, 22:41
autor: adamek9995
To jest jakaś myśl, bo obecne rozwiązanie nie podoba mi się.
Ale co wtedy z klimą? Będzie działać bez problemu ?

To co znalazłem na nalepce silnika pod tym filtrem:
Diavia part nr 068673.2
03/07/1995
570/1000
W książeczce dwie nalepki:
ObrazekObrazek

Obrazek

: 21 sie 2017, 22:45
autor: Jarewa
A czemu ma nie działać? o ile nie urwiesz kabla i nie rozwalisz silnika nastawczego nie zablokujesz klapkii nic sie nie stanie.

Chodziło mi o jakies numery filtra.

A jak chcesz wiedzieć do tej podstawy nie było filtra pyłkowego był tylko filtr siatkowy ale to na duże liście tylko.

: 21 sie 2017, 22:48
autor: adamek9995
Na filtrze o ile mozna to tak nazwać bo to jakaś plastikowa kratka z gąbką brak jakichkolwiek danych niestety. Zresztą jak widać na zdjęciach ten 'filtr' to też jakaś rezanka bo kabel puszczony przez środek wyłamanej kratki..

: 21 sie 2017, 23:07
autor: Jarewa
Nie chce cię martwić ale cała ta klima to wielkie jedno rezanko. Oby tylko chodziła bez problemu bo inaczej będziesz miał problem z nią (brak części chyba że z odzysku się uda)

: 22 sie 2017, 20:32
autor: adamek9995
Tak właśnie się domyślam.. Generalnie wszystko działa, chłodzi itp. Ale no zobaczymy co z tego bedzie, ori klima dużo zachodu wymaga? dostępna w ogóle jeszcze ?

Dobra, podpowie ktoś jeszcze co do tego zestawu wypadałoby dorzucić ?:

-Rozrząd INA
-Pompa wody: HEPU
-Termostat: Wahler/Behr
-Uszczelniacz wału
-Pasek PK+Rolki-Conti lub lepszy
-Olej przekładniowy:Motul GL4 75W90
-Olej Valvoline 10w40 Max Life
-Płyn chłodniczy ori VW/AUDI G12 (ile litrów?)
-Filtry wszystkie MANN
-Kable i świece ( w późniejszej kolejności)