Strona 1 z 2

[2.6 ABC] Niskie obroty po odpaleniu zimnego silnika.

: 01 wrz 2017, 23:20
autor: Kociemb
Witam.

Mam taki problem z moim Audi, że czasem po odpaleniu zimnego silnika obroty spadają do ok 500-600 i za chwilkę silnik gaśnie. Jeśli przed przytrzymam go na ok 2000 obrotów przez 5-10 sekund to normalnie łapie wolne obroty i jest ok. Sytuacja ma miejsce tylko przy całkiem zimnym silniku i do tego nie zawsze. Mniej więcej pół na pół, odpalam rano i albo wszystko jest okej albo gaśnie za chwilę. Jak to się zaczęło - nie wiem - niedawno kupiłem ten samochód i jest tak od początku. W samochodzie LPG, sekwencja.

Z góry dzięki za pomoc ;)

: 01 wrz 2017, 23:40
autor: Jarewa
Układ WN do sprawdzenia.

: 03 wrz 2017, 22:13
autor: Kociemb
To może dawać o sobie znać tylko na zimnym silniku ? Aczkolwiek mam wrażenie że ogólnie jest troszkę przymulony na niskich obrotach... Ale ogólnie silnik chodzi płynnie, nie przerywa.

Obstawiasz świece, przebicie na przewodach czy może cewka ?

: 04 wrz 2017, 05:50
autor: Jarewa
Świece nie radzą sobie przy zwiększonej dawce paliwa.

: 04 wrz 2017, 21:57
autor: Kociemb
Ok, wymienię więc i zobaczymy ;) Dzięki za pomoc.

: 08 wrz 2017, 06:23
autor: Grzegorz-DTR
Jeżeli wymiana świec nie pomoże, to najlepiej sprawdzić, czy nie zalewa go przy starcie.
Ustawienie mieszanki ssania na sondzie AFR.
Ewentualnie metodą prób i błędów lekkie zmiany w nastawach i obserwacja czy się poprawia, czy wręcz przeciwnie.

: 08 wrz 2017, 11:38
autor: maciek889
Ja bym proponował sprawdzić czy z regulatora ciśnienie benzyny nie leje się benzyna wężykiem podciśnieniowym do kolektora ssącego albo z instalacji lpg nie idzie gaz wężykiem podciśnienia z parownika albo któryś wtryskiwacz lpg nie przepuszcza.

: 08 wrz 2017, 22:47
autor: Kociemb
Świece i tak zmieniam bo wg. ostatniego właściciela przejechały już 40 tys... A to sporo, szczególnie przy lpg. Ostatnie kilka dni przed wyłączeniem silnika na próbę przełączałem na benzynę - lub nie :P

Co zaobserwowałem to po zgaszeniu na benzynie trzyma zawsze wolne obroty, aczkolwiek wydaje mi się że mimo to silnik leciutko kuleje przez chwilę, co jest odczuwalne tylko jeśli odpalę i od razu jadę.

Dziś specjalnie po przyjeździe do pracy zostawiłem przed zgaszeniem na lpg i po odpaleniu zgasł :P

Wydaje mi się więc że coś nie tak z instalacją lpg...

Jakie są objawy kiedy silnik pobiera jednocześnie oba paliwa ? Może być zmulony w dolnych partiach obrotów ? Szczerze mówiąc nie miałem nigdy V6 ABC i nie wiem jak powinno to chodzić, ale do 3 tys wydaje mi się że coś go trzyma...

: 09 wrz 2017, 08:29
autor: Pieterb
Kociemb pisze:Wydaje mi się więc że coś nie tak z instalacją lpg...
zakręć gaz o pojeździj kilka dni na bp

: 09 wrz 2017, 09:01
autor: Jarewa
Kociemb pisze:Jakie są objawy kiedy silnik pobiera jednocześnie oba paliwa ?
Szukał byś już tłumików, chyba że to tylko czasowe chwilowe, ale jak ciągłe to byś miał niezłe wystrzały z wydechu.

: 09 wrz 2017, 20:14
autor: maciek889
A jak przełączasz już rozgrzany silnik między benzyną a gazem na wolnych obrotach to nie telepie silnikiem chwilę po przełączeniu?

: 14 wrz 2017, 09:59
autor: Kociemb
Z lpg na pb troszkę obroty przysiadają, w drugą stronę ok. Może w ten weekend wszystko posprawdzam, póki co praca po 12h i nie ma czasu na nic :/

: 14 wrz 2017, 10:30
autor: Tsarkam
Moim zdaniem masz nisko ustawioną temperaturę przełączania na LPG - coś rzędu 20-25 C i w momencie przełączania na lpg jest po prostu za bogato - zimny parownik nie rozpręży dobrze gazu a regulacja po sondzie nie zdąży skorygować czasów wtrysku.
Jak masz interfejs to podnieś temperaturę przełączania na 40C i zobacz czy będzie lepiej. Albo jako warunek konieczny do przełączenia dodaj obroty np 1300 - wtedy się przełączy już w trakcie jazdy i co najwyżej lekko poszarpie przez 10 metrów.

: 01 lis 2017, 19:18
autor: Kociemb
Jarewa pisze:Świece nie radzą sobie przy zwiększonej dawce paliwa.
Zdaje się miałeś rację ;) Wymieniłem olej i świeczki i jak narazie jest okej ;) No i przynajmniej wg komputera spalanie spadło prawie o litr.

Dzięki wszystkim za pomoc ;)

Edit:

Panowie, po czasie zaczyna się z powrotem, do tego po odpaleniu na zimnym falują obroty, wcześniej nie... Przewody raczej ok, bo nie kopią w łapkę i nie widać przebić w nocy, może wymoczyć krokowiec w benzynie ? ( auto i tak stoi teraz kilka dni z powodu awarii zacisku hamulcowego... ) a może czujnik temp ?Może vag coś powie ?

[ Dodano: 2017-11-01, 19:18 ]
Autko sprawdzone VAGiem - 0 blędów, gaz zakręcony przy butli i wypalony do końca, więc problemy od instalacji gazowej raczej odpadają. Myślałem też że może przez gaz rozjeżdżają się mapy wtrysków więc aku został odpięty celem resetu ECU. Z początku wydawało mi się że jest dobrze bo na 2 odpalenia na zimnym odpalił, trzymał obroty i pracował normalnie... Jednak dziś rano znów to samo odpalał i prawie od razu gasł. Po przytrzymaniu go przez kilka sekund na gazie zaczyna pracować normalnie. Na ciepłym silniku zawsze jest ok.

Czujnik temperatury wg VAGa zdaje się działać prawidłowo - tj pokazuje raczej poprawne wartości temperatury. Sprawdzać go jeszcze multimetrem ? Jeszcze mam pytanie odnośnie czujnika temperatury: jak zachowuje się ECU w przypadku odpięcia wtyczki od czujnika temp.? Traktuje silnik jako zimny i włącza ssanie czy jako rozgrzany ?

Działanie krokowca wg vaga również wydaje się być prawidłowe, widać że się otwiera / zamyka.

Lekko dziwne są może wskazania sond, tak jakby zbyt podlewało paliwem, ale one przecież nie mają nic do gadania na zimnym silniku... ?

Co dalej począć ?

: 01 lis 2017, 19:31
autor: Jarewa
Kociemb pisze:ale one przecież nie mają nic do gadania na zimnym silniku... ?
Maja, wyuczają dawkę paliwa.