Strona 1 z 1

[B4 2.8 AAH] Jak ściągnąć miskę olejową

: 24 paź 2017, 22:37
autor: dirtydiana
Cześć,
zauważyłem że leci mi z uszczelki z pod miski olejowej. Czy ktoś ma instrukcje jak wymienić tą uszczelkę ( są 2? ) poszperałem trochę w necie i wyczytałem, że to wcale takie banalne w tych silnikach nie jest :(

Może lepiej oddać do mechaniora ile może taka wymiana ew. kosztować?

: 24 paź 2017, 23:16
autor: Leo
oddaj do mechanika, trzeba wózek ściągać.

: 25 paź 2017, 10:26
autor: dirtydiana
Leo pisze:oddaj do mechanika, trzeba wózek ściągać.
Ok czyli nawet nie będę się za to zabierał... dzięki leo za odpowiedz :)

: 25 paź 2017, 10:47
autor: maciek889
Tutaj był opis wymiany uszczelki miski w V6: https://audi80.pl/topics75/b4-abc-wy ... t26758.htm

Jak mało cieknie to nie ma sensu bo nawet na nowej uszczelce jest szansa że za kilka tysięcy kilometrów zacznie się lekko pocić bo te silniki tak mają.

: 25 paź 2017, 10:52
autor: Leo
bo sama wymiana uszczelki nic nie da, trzeba planować michę na lustro.

: 25 paź 2017, 14:53
autor: dirtydiana
zrobić raczej musze bo wyciek jest na tyle duży, że po 2-3 dniach postoju pod autem pojawia sie 1-2 krople (płyte pod silnik zdemontowałem ) Nie wiem tylko czy dokładnie leci olej z miski tj uszczelki czy z połączenia silnik a skrzynia. Górę juz mi mechanik uszczelnił uszczelki pod obiema kapami ale nadal cos leci.

: 25 paź 2017, 18:53
autor: maciek889
Zobacz czy nie leci z czujników ciśnienia oleju albo czujnika punktu zapłonu na bloku (obie rzeczy po lewej stronie silnika).

: 28 paź 2017, 20:01
autor: dirtydiana
maciek889 pisze:Zobacz czy nie leci z czujników ciśnienia oleju albo czujnika punktu zapłonu na bloku (obie rzeczy po lewej stronie silnika).

jutro będę przy autku to sprawdzę, masz może fotkę tego elementu ?

: 28 paź 2017, 21:56
autor: maciek889
Akurat znalazłem zdjęcie na którym widać że obie te rzeczy mocno ciekną:

1. czujnik punktu zapłonu
2. czujniki ciśnienia oleju
3. podstawa filtra oleju (dla orientacji)

Obrazek

: 29 paź 2017, 15:28
autor: bloku
Jak już masz zarzyganą podstawę filtra to na 99% będzie trafiony oring uszczelniający samą podstawę. U mnie AAH wypluł cały olej w 4s jak ten oring strzelił. Uszczelniłem wszystko poza tym właśnie ustrojstwem. Także zabierz się za całość kompleksowo.

Olej pełza po całym silniku. I może lecieć z lewej a zarzygane będzie z tyłu lub z prawej strony.

: 29 paź 2017, 20:37
autor: dirtydiana
bloku pisze:Jak już masz zarzyganą podstawę filtra to na 99% będzie trafiony oring uszczelniający samą podstawę. U mnie AAH wypluł cały olej w 4s jak ten oring strzelił. Uszczelniłem wszystko poza tym właśnie ustrojstwem. Także zabierz się za całość kompleksowo.

Olej pełza po całym silniku. I może lecieć z lewej a zarzygane będzie z tyłu lub z prawej strony.

dzieki panowie :) postaram się to zrobić jeszcze w tym sezonie, choć cabik za kilka dni idzie pod pierzynkę :D W najgorszym wypadku zrobię to na przyszły sezon... W tym sezonie już wsadziłem 2 tysie w sam silnik rozrząd, olej, termostat itd itd i myślałem że na tym koniec :P :p :p No ale cóż cabik to i tak zabawka a zabawa kosztuje :D

: 29 paź 2017, 21:56
autor: Megster
To zdjęcie zrobione od góry czy dołu? Chciałem u siebie sprawdzić.