Strona 1 z 2

[B4 2.8 AAH] Sterowanie klap korektora ssącego

: 26 mar 2018, 21:49
autor: Mont3r
Witam wszystkich, siedzę już kilka dni na forum i szukam jakiegoś tematu który pomoże mi w naprawie 2.8 i nic nie znalazłem, problem mam taki że brakuje mi sterowania klap. Dokładniej, zawór który powinien przy wyższych obrotach przepuszczac podcisnienie wogole nie reaguje, Jak zrobi się go na krótko to działa, klapy tak samo gdyż mam teraz wypiety zawór całkowicie auto co prawda z dołu nie ma ducha ale na pełnym otwarciu i powyżej 4 tys ciągnie jak opętane, znowu jak go podepne samochód z dołu ciągnie tylko do 4 tys. Podcisnienia już sprawdzałem wedle dostępnych schematów i mam wszystko dobrze, od razu mówię gruszka normalnie pracuje tylko chodzi mi o to co steruje zaworkiem, dwupinowa kostka

: 27 mar 2018, 00:08
autor: maciek889
Sterownie idzie z ECU, zobacz czy na kablu zielono-czerwonym idący do tej wtyczki masz plus na pracującym silniku (wystarczy odpalić aby pracował na wolnych obrotach). Od zasilanie na tym przewodzie jest jeden z bezpieczników dopiętych od dołu skrzynki.

: 27 mar 2018, 22:19
autor: Mont3r
Więc tak, sprawdziłem napięcie na wtyczce- brak, bezpiecznik na podszybiu wszystkie ok, jakiekolwiek stare powymienialem na nowe aby nie było niedomówień, węże podciśnień też dzisiaj wszystkie powymienialem ale wracając do tematu gdzie szukać dalej?

: 28 mar 2018, 09:02
autor: Tsarkam
Jak dobrze patrzę na schemat to sprawdź przejście na żółto-białym przewodzie między wtyczką przy zaworze i wtyczką w ECU (trzeci pin we wtyczce 16sto-pinowej).

edit:
Głupoty piszę. Jak na zielono-czerwonym nie masz prądu to bez sensu teraz sprawdzać żółto-biały. Jak bezpiecznik nr 28 jest OK i wychodzi prąd to jeszcze ewentualnie czy jest plus na zielono-czerwonych przewodach w:
- wtyczka zaworu filtra węglowego
- podgrzewanie sond
- EGR jak masz

Wychodzi na to że jest przerwa między bezpiecznikiem a zaworem.

: 28 mar 2018, 09:07
autor: Mont3r
Jest przejście

: 28 mar 2018, 09:17
autor: Tsarkam
zedytowałem swój post a w międzyczasie już napisałeś :)
Dobrze że jest przejście, to znaczy ze sterowanie masą pewnie będzie działało

: 28 mar 2018, 09:53
autor: Mont3r
Z sond mam błąd z powodu nieszczęsnego Junkersa, Tylko zastanawia mnie to że prąd na zawór powinien już iść na wolnych obrotach, nie ma to żadnego sensu... mysli_ Jeśli na wolnych już mu otwiera klapy poprzez otwarcie zaworku czyli będzie tak jakbym go całkowicie ominął czyli z dołu muł a powyżej 4 tys na pełnym otwarciu przepustnicy demon prędkości

: 28 mar 2018, 10:02
autor: Tsarkam
Masz sterowanie masą, czyli dopóki ECU nie zewrze z masą to prąd nie popłynie przez cewkę zaworu. Na przewodzie zielono-czerwonym masz "stały" plus z przekaźnika pompy paliwowej przez bezpiecznik nr 28

: 28 mar 2018, 11:05
autor: maciek889
A zaglądałeś do bezpieczników pod czerwoną pokrywką z napisem Motor?

: 29 mar 2018, 00:04
autor: Mont3r
Eeeee nie właśnie zawstydzonyy_

[ Dodano: 2018-03-29, 00:04 ]
Bezpieczniki całe

: 29 mar 2018, 09:08
autor: Tsarkam
Sprawdź czy na tych bezpiecznikach w ogóle masz prąd i jak będzie to szukaj przerwy na przewodzie zielono-czerwonym między bezpiecznikiem i wtyczką zaworu.

: 29 mar 2018, 22:11
autor: Mont3r
na bezpieczniku 28 brak prądu, na 27 normalnie jest, przemierzylem od razu na całej skrzynce i reszta też w porządku

: 30 mar 2018, 09:03
autor: Tsarkam
To dalej po nitce kolejny jest chyba przekaźnik pompy paliwa (nr 208) - zielonoczarny przewód. Może tam gdzieś nie styka dobrze czy zaśniedziało któreś połączenie.

: 30 mar 2018, 16:22
autor: Mont3r
http://images38.fotosik.pl/208/a3a5c01e1ca7a75b.jpg według schematu przekaźnik nr.10 ale zauważyłem że u mnie jest wogole dziwnie w skrzynce 2 i 3 też brak

: 30 mar 2018, 20:39
autor: maciek889
3 to był chyba tylko silnikach z mechanicznym wtryskiem i ABK.