Strona 1 z 1

[b4 2.8 AAH] kontrolka oleju

: 16 cze 2019, 09:08
autor: walles
Witam panowie ,
pól roku temu spełniłem swoje marzenia i kupiłem Coupe quattro 2.8 , ale wczoraj pojawił się problem , zapala mi się kontrolka oleju , dodam że przejrzałem wszystkie tematy , ale nie otrzymałem odpowiedzi do końca .

A więc tak , auto odpala bez problemu , ciśnienie na dodatkowych zegarach na zimnym , wolne obroty 4,5 przy 2000obr/min MAX , przy rozgrzanym silniku obroty jałowe trochę ponad 2, przy 2000obr/min ponad 4 ,

problem polega na tym że gdy odpalam silnik kontrolka oleju nie świeci , ale gdy ruszę po chwili zapala się powyżej 2000obr , ale gdy puszczę gaz gaśnie poniżej 1500 obr , dodatkowo zauważyłem , że po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym wskazówka ciśnienia oleju faluje od 2 do 2,2 bara .

Dodam jeszcze że auto jest z 93 roku , sprowadzone ze Szwajcarji , przebieg 294tys , bardzo zadbane jak na ten przebieg ,

Pomóżcie panowie , czy to tylko czujnik , czy może pompa kończy się ze względu na przebieg , czy może zaworki albo jeszcze co innego , dodam że nic w silniku nie puka nie facuje , czy nie szarpię

Z góry dziękuje i proszę o pomoc

: 16 cze 2019, 09:25
autor: Pieterb
walles, nie wiem jak ty przeglądałeś te tematy ale problem na pewno był opisywany i to nie raz.
Moim zdaniem przyczyny szukaj w wiązce do czujnika(najczęściej wsuwki się urywają lub nie łączą dobrze) albo czujniku to najczęstsze przyczyny.

Nie zaszkodziło by też zmierzyć jakimś zewnętrznym czujnikiem by się upewnić.

: 16 cze 2019, 09:30
autor: walles
dzięki za odpowiedź , czytałem tematy ale zastanawia mnie to falowanie wskaźnika ciśnienia , czy to nie objaw podtartej pompy , ale zrobie jak napisałeś na początek sprawdzę czujniki

: 16 cze 2019, 09:31
autor: maciek889
Jak zapala się zawsze powyżej 2kRPM to może być winny ten mały czujnik ciśnienia oleju z jednym przyłączem (1.8 bara). Czujnik w bańce z dwoma przyłączami zapala kontrolkę gdy ciśnienie spadnie poniżej 0,3 bara na każdych obrotach a drugim przyłączem wysyła informacje na dodatkowe zegary.

: 16 cze 2019, 11:31
autor: Jarewa
Dla aah jest 2.5bar czujnik czerwony.

Jak masz klimę to masz przesr..... będzie ciężko wpiąć manometr zamiast czujnika. A jak ci się uda to się nie przestrasz w v6 panują tam całkiem inne ciśnienia niż w 4cyl..

Falowanie również może wskazywać na uszkodzenie banki... Nic dziwnego ze przy V6 się często psują albo fiksują banka ma zakres do 5bar a w silniku dochodzi do 7bar..

: 16 cze 2019, 17:55
autor: walles
dzięki Panowie za wszelką pomoc , odpiąłem wszystkie kabelki popsikałem sprayem na styki , i kontrolka zgasła , ale fakt że przez kompresor klimy dojście do tego czerwonego czujnika dramat , jeszcze raz dzięki za szybką odpowiedź