Strona 1 z 1

[B4 2.6 ABC] Wymiana uszczelek pod głowicą

: 30 cze 2019, 20:19
autor: Kociemb
No i stało się to, co po cichu podejrzewałem :) Padła uszczelka pod głowicą. Szykuję się do zdjęcia głowic, jednak mam pytanie:

Czy da się i jak ocenić stan pierścieni ? Pomiar kompresji nie wchodzi już w grę z racji uszkodzonej uszczelki :) Da się sprawdzić pierścienie bez wyciągania tłoków ?

Co jeszcze przy okazji tej roboty warto zrobić ? Czyszczenie i uszczelnienie kolektora, przepustnicy itp, wymiana zaworków ciśnieniowych w głowicy i bloku... Coś pominąłem ? ( o ewentualnym remoncie głowic nie wspominam bo wydaje mi się to oczywiste )

Pozdrawiam!

: 30 cze 2019, 21:16
autor: Jarewa
Nie da się, choć możesz ocenić gładzie cylindrów (honowanie) jak i próg i zrobić próbę szczelności nalać do cylindra nafty by zalać tłok i ocenić szybkość uciekania..

: 01 lip 2019, 12:06
autor: Kociemb
Co do próby z naftą to jest jakiś określony mniej więcej czas uciekania nafty z cylindra ? Czy chodzi o to żeby ocenić czy wszystkie cylindry równo trzymają ?

: 01 lip 2019, 19:25
autor: Jarewa
Mniej więcej ma równo uciekać może to trochę potrwać , jak na którymś cylindrze ucieknie sporo szybciej to oznaka że albo pierścienie zapieczone albo za duże już przerwy na pierścieniu..

: 09 lip 2019, 10:01
autor: Kociemb
Jestem w trakcie rozbiórki silnika i na tą chwile już widzę że poprzedniemu właścicielowi zje**** rozrząd :) Na dole pasek napięty dość mocno, a u góry nie... dwoma paluszkami można pompą wody kręcić nie poruszając paskiem...
A ja uwierzyłem przy zakupie że rozrząd świeżo robiony, faktura jest itp i tam nie zajrzałem nawet :((

[ Dodano: 2019-07-09, 10:01 ]
Piszę tutaj bo nie chcę zakładać nowego tematu...

Powie mi ktoś gdzie w bloku znajduje się i jak wygląda owa śruba do spuszczania płynu chłodniczego z bloku ? Szukam patrzę i nie widzę nic takiego :)

: 09 lip 2019, 11:23
autor: maciek889
Tu na 23 stronie jest obrazek: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_128.PDF

Choć on też dużo nie mówi.

: 09 lip 2019, 14:48
autor: Kociemb
Zawsze coś, choć rzeczywiście nie wiele wiadomo z tego rysunku...

: 09 lip 2019, 14:56
autor: Jarewa
No kurcze przeciesz wyraźnie widać że na połączeniu między skrzynia a silnikiem koło sroby miski

: 09 lip 2019, 15:29
autor: Kociemb
Nie złość się ;) Bez kanału, czołgając się pod samochodem nie jest prosto znaleźć czasami :)
Znalazłem właśnie jeszcze jedną fotkę dla potomnych:

https://www.audi-80-scene.de/forum/inde ... c5f07a1afd


Edit:

Silnik poskładany, pracuje dużo lepiej niż wcześniej. Ale nie ma się co dziwić - głowice przeszły kompletny remont znaczy wszystkie zawory wymienione uszczelniacze itp.

Dla osób które będą robić podobny remont... Co do kosztów... kompletny remont 2 głowic - 1600zł, wszystko razem ( poza głowicami wszystko robiłem sam ) - 3600zł, ale w tych pieniądzach zrobiona maglownica, kilka węży chłodzenia, kolektor dolotowy, kolektor wydechowy wymieniony i jeszcze sporo innych rzeczy które wynikły podczas rozbierania silnika... Więc wiadomo jak to się kosztowo przedstawia. No i jeszcze niech ktoś da to mechanikowi i zapłaci za robotę :)

I kolejna ważna sprawa... Po złożeniu wszystkiego i pierwszej przejażdżce zasłona dymna za samochodem. Ludzie dosłownie mrygali awaryjnymi że coś jest nie tak, a za mną dosłownie mgła :) Byłem w wielkim stresie. 100km dalej troszkę lepiej ale dymił jak smok, objechałem wszystkich znajomych mechaników. Jeden mówi pierścienie - niebieski dym, drugi że dym jest biały i jest to płyn, wiec głowice znów do roboty...
Ale zrobiłem kolejne 100km autostradą i ostatecznie rozgoniłem dym :)) Dlatego więc nie ma co się stresować jeśli ostro kopci po robocie :)) Wydech jednak potrzebuje sporo czasu żeby wypalić to co się tam dostało po awarii ( 4.5h pracy silnika wg komputera i 200 km przejechane )

To tyle w temacie, pozdrawiam!