Strona 1 z 1

[B4 2.6 ABC] Problem z wentylatorami

: 04 sie 2019, 15:28
autor: covalaa78
Witajcie, od niedawna jestem w posiadaniu Audi cabrio b4, auto stalo 3 lata, ale wystartowalo wzglednie bez problemow, ale.....
po odpaleniu zauwazylem ze szybko sie grzeje, wiec wczoraj wymienilem termostat, pompe, czujnik wentylatora itd, przy odpowietrzaniu zauwazylem ze wentylatory nie startuja, mam wrazenie ze brakuje mi paru przekaznikow, czy ktos moglby podeslac zdjecie skrzynki z wszystkim na miejscu, znalazlem kilka zdjec, ale nie jestem pewien czy to ten sam model...
Obrazek

: 04 sie 2019, 15:31
autor: Krzysiek 84
covalaa78, _powitania

: 04 sie 2019, 16:51
autor: Jarewa
covalaa78 pisze: czy ktos moglby podeslac zdjecie skrzynki z wszystkim na miejscu
To ci nic nie da przy v6 przekaźniki są gdzieś indziej..

: 04 sie 2019, 21:26
autor: maciek889
Próbuj zwierać piny na wtyczce czujnika żeby zobaczyć czy wystartują. Na pewno jeden z przekaźników jest pod deską rozdzielczą i do tego bezpiecznik.

: 04 sie 2019, 22:03
autor: covalaa78
maciek889 pisze:Próbuj zwierać piny na wtyczce czujnika żeby zobaczyć czy wystartują. Na pewno jeden z przekaźników jest pod deską rozdzielczą i do tego bezpiecznik.
na zwartych pinach oba biegi dzialaja poprawnie, czujnik jest nowy... moze plukanie chlodnicy?

: 04 sie 2019, 22:05
autor: maciek889
To jedynie pozostaje wadliwy czujnik albo gdzieś chłodnica zatkana albo zapowietrzona i nie nagrzewa czujnika. Albo po prostu za krótko czekałeś aż się nagrzeje.

: 04 sie 2019, 22:09
autor: covalaa78
maciek889 pisze:To jedynie pozostaje wadliwy czujnik albo gdzieś chłodnica zatkana albo zapowietrzona i nie nagrzewa czujnika. Albo po prostu za krótko czekałeś aż się nagrzeje.
czekalem az zaczelo wywalac plyn przez korek, odpowietrzany solidnie, wiec chyba musze powalczyc z chlodnica...koncza mi sie juz pomysly...troche nie podoba mi sie ze pod maska nie ma zadnego przekaznika w gornej czesci, wg opisu powinny byc ze 3 sztuki, nie zagladalem pod kierownice jeszcze..

: 04 sie 2019, 22:52
autor: Jarewa
covalaa78 pisze:wg opisu powinny byc ze 3 sztuki
Opis jest ogólny tyczy się prawie tylko słabych jednostek ABT/ABK/NG bo one mają jeden silnik na wentylator 30A. TDI/V6/ACE mają spore mocne wentylatory i myszą mieć 70A przekaźniki do tej skrzynki jakby nawet wsadzili to by poszła z dymem. Dlatego przy tych silnikach instalacja wentylatorów jest inna I dwa przekaźniki 70A znajdują się pod kierownicą.

: 04 sie 2019, 22:57
autor: covalaa78
Jarewa pisze:
covalaa78 pisze:wg opisu powinny byc ze 3 sztuki
Opis jest ogólny tyczy się prawie tylko słabych jednostek ABT/ABK/NG bo one mają jeden silnik na wentylator 30A. TDI/V6/ACE mają spore mocne wentylatory i myszą mieć 70A przekaźniki do tej skrzynki jakby nawet wsadzili to by poszła z dymem. Dlatego przy tych silnikach instalacja wentylatorów jest inna I dwa przekaźniki 70A znajdują się pod kierownicą.
tego nie wiedzialem, strasznie ciezko mi znalesc jakas literature do tego modelu, no nic zaczne od plukania chlodnicy, a nie wiesz moze gdzie znalesc wartosci zeby sprawdzic czujnik?

: 04 sie 2019, 23:45
autor: maciek889
covalaa78 pisze:wartosci zeby sprawdzic czujnik?
Czujnik na chłodnicy? On działa zero-jedynkowo. Gdy dochodzi do temperatury załączenia to blaszka z bimetalu się wygina i łączy wyjścia. Dlatego steruje on przekaźnikami bezpośrednio a nie jakąś elektronikę która decyduje czy już czas na włączenie.

: 06 sie 2019, 21:51
autor: covalaa78
Problem z glowy, jednak trzeba zawsze zaczynac od podstaw, wczoraj jeszcze raz wyplukalem solidnie chlodnice, sporo odpowietrzania i wszystko dziala!!, dzieki za pomoc, roboty jeszcze kupa wiec bede pytal!