Strona 1 z 3

[B4 2.6 ABC] na małym gazie: falują obroty, wypadają zapłony

: 06 wrz 2019, 18:48
autor: Rudpavv
Cześć

Zakładam temat, ponieważ nie mam już siły do tego auta. Moja usterka polega na szarpaniu/wypadaniu zapłonów podczas jazdy na minimalnym gazie. Nie da się też przyspieszyć na małym gazie. Wypadają wtedy zapłony i szarpie. Na pełnym gazie jak się depnie do podłogi jeździ normalnie.

Miesiąc temu wymieniłem silnik, poprzedni miał poobracane panewki i ogólnie był ruiną.
Silnik ze sprawdzonego źródła, u poprzedniego właściciela jeździł idealnie. U mnie występuje na nim ta sama usterka co na poprzednim.

Niestety nie da się tego diagnozować vagiem. Sterownik silnika nie chce się łaczyć. Na dwóch różnych ecu o tych samych numerach jest to samo.
Pożyczony mam tez późniejsze ecu z immobilizerem. Z tym vagcom się łączy od razu ale immobilizer którego nie mam w aucie gasi auto po sekundzie pracy

Wymienione/podmienione na sprawne i sprawdzone:
-sterownik silnika
-kolektor dolotowy (uszczelniony na nowo)
-przepustnica (łącznie na aucie były trzy różne)
-cewki i przewody wn
-moduł sterujący cewkami
-listwa wtryskowa z wtryskiwaczami
-czujnik położenia wałka
-czujnił położenia wału
-sprawdzona szczelność przewodów podciśnienia

Z osprzętu silnika niesprawdzony został jeszcze tylko czujnik prędkości obrotowej silnika.

Nagrałem jeden filmik jak się silnik zachowuje
Silnik na małym gazie nie chce utrzymać swoich obrotów, chwilę jest ok a później zaczyna gubic cylindry i jest lipa.

Praca silnika nie zmienia się po odpięciu czujnika położenia wałka i zaworu recyrkulacji oparów benzyny.

Ma ktoś jakiś pomysł? Mam ochotę wjechać tym samochodem do jeziora...

: 06 wrz 2019, 19:20
autor: Jarewa
A rozrząd robiony na blokady??

: 06 wrz 2019, 19:21
autor: Rudpavv
Rozrząd jest na 100% dobrze ustawiony

: 06 wrz 2019, 19:28
autor: Jarewa
A skąd wiesz?? v6 ma pływajace koła w dodatku czesto wyrobione własnie podkładki do blokady..

: 06 wrz 2019, 19:42
autor: Rudpavv
Na dwóch różnych silnikach by był identycznie przestawiony rozrząd? Rozrząd był wymieniany i ustawiony dobrze przez poprzedniego właściciela.

: 06 wrz 2019, 19:47
autor: Jarewa
Musisz dojsc do diagnostyki inaczej wróżenie z fusów... Na początek strzelam problem z napięciami co może powodować też nie możliwosć zalogowania.

: 06 wrz 2019, 19:52
autor: Rudpavv
Jakimi napięciami? Nowsze ECU z kabrio łączy się bez problemu. Przewód k i l wiązki też jest dobry, bo sprawdzałem ciągłość miernikiem.

: 06 wrz 2019, 20:26
autor: Jarewa
Sterownik nie ma stabilnego napięcia, to że miernik pokazuje ładnie wcale nie oznacza że tak jest tu dobry by był loger albo oscyloskop. Nowszy ECU może być stabilniejszy bo posiada lepszą filtrację napięcia.

Elektrycy na to mówią "szpilki" nie do wykrycia zwykłym miernikiem..

: 06 wrz 2019, 20:37
autor: Rudpavv
A wiesz czy jakies zaśniedziałe połączenie któregoś z czujnika moze powodować taką usterkę?

: 06 wrz 2019, 20:43
autor: Jarewa
Ten czujnik na kole zamachowym który nie robiłeś... Ale gdyby styki były tam zaśniedziałe i nie łaczyło to prędzej by wysokie obroty fiksowały niź wolne bo im wyżej tym większa częstotliwość i bardziej czuły na zakłócenia.

: 06 wrz 2019, 20:45
autor: Rudpavv
A kiepska masa wtryskiwaczy benzynowych? Mam instalację gazową i były te przewodu rozcięte i wlutowane do wiązki lpg. Dzisiaj wyciąłem tą wiązkę lpg zeby wyeliminować jakieś ewentualne zakłócenia przez sterownik gazowy. Stare luty zostały, bo przewody były za krótkie.

: 06 wrz 2019, 20:50
autor: Jarewa
A to aż takie rzeźby?? mysli_ nie mówię że nie, też wielce prawdopodobnie.


Ale nadal wracamy do punktu wyjścia dlaczego ECU nie chce się poąłczyć z vag

A miałes sekwencję czy 2 gen?

: 06 wrz 2019, 20:55
autor: Rudpavv
Jutro na nowo przylutuję wiązke lpg, żeby ominąć te 13 letnie luty. To szarpanie sie objawia tylko przy krótkich czasach wtrysków. Jak się depnie dużo gazu i wydłuża otwarcia wtrysków to jest ok.

A co do ECU to nie wiem dlaczego sie nie łączy. Dwa stare kompy hella nie chcą. Kiedyś czytałem na forach, ze te stare kompy w 2.6 są problematyczne i zazwyczaj sie nie da połączyć z vag.

Mój interfejs to viaken kkl po porcie szeregowym. Próbowałem różnych ustawień portu i nic to nie zmieniło. Próbowałem nawet na strasznie starym laptopie z epoki i tez było to samo. Vag wyrzuca komunikat zbyt wielu błędów połączenia.

: 06 wrz 2019, 21:07
autor: Jarewa
na rsie to powinno ruszyć..

: 06 wrz 2019, 21:14
autor: Rudpavv
A czym to się różni od tego co mam? Mógłbyś podlinkować? Na allegro są tylko rs232 na obd2