Strona 1 z 1

[B4 2.6 ABC] Płyn chlodniczy

: 16 lis 2019, 07:26
autor: ToOmasZeQ
Witam wszystkich. Mam problem który nie daje mi spokoju. Otwieram nowy temat bo to mój pierwszy post. Jeżeli coś nie tak to proszę o przekierowanie tematu.
A więc tak:
*Rano płyn chłodniczy kiedy silnik jest zimny poziom plynu mam na minimum,po przejechaniu kilku kilometrów poziom płynu podnosi się o jakieś 5cm w zbiorniczku.
*Gdy odkręcę korek zbiorniczka zar po zgaszeniu auta na ciepłym podnosi poziom płynu w zbiorniczku o jakieś 2cm(praca do 2,5 tys obrotów)
*Po 5 minutach od zgaszenia w zbiorniczku już nie ma ciśnienia.
* Robiłem test na CO2, płyn po 4 minutach pracy na obrotach od 2-4 tys nie zmienił koloru i pozostał niebieski. Jednak gdy zgasiłem auto po teście wywaliło mi płyn przez rurkę (około 1,5litra)
*Węże podczas pracy silnika na ciepłym da radę ścisnąć (nie są twarde jak kamień)
* Wskazówka temperatury raz pokazuje 90, raz 80 stopni
*Wentylatory załączają się przy 92-95 stopniach
* Płynu nie ubywa, poziom oleju się nie podnosi, mazi na korku oleju nie ma
*Auto przy przełączaniu na gaz na wolnych obrotach gaśnie ( jeżeli dodam lekko gazu przełącza się i pracuje dalej.
Auto ma 5 letnia instalacje LPG firmy BRC.
Moje pytanie brzmi czy wszystko jest ok czy jest coś niepokojącego ?

: 16 lis 2019, 10:48
autor: maciek889
Jedynie może korek ci nie trzyma ciśnienia skoro po 5 minutach nie ma ciśnienia.
ToOmasZeQ pisze:Wskazówka temperatury raz pokazuje 90, raz 80 stopni
To chyba niemal norma w V6kach, tutaj inny klubowicz walczył dużo i nic nie pomagało: https://audi80.pl/v6-abc-aah-proble ... t37238.htm
W późniejszych modelach naprawili ten problem przez elektroniczne sterowanie wskazówki płynu i dla temperatury 80-105 stopni wskazówka pokazuje zawsze 90.

: 16 lis 2019, 13:16
autor: ToOmasZeQ
Dzięki kolego za pomoc :-) a poziom płynu który się zmienia ciepły zimny jest dopuszczalny ?ta różnica jakieś 5cm?

: 16 lis 2019, 16:08
autor: Pieterb
ToOmasZeQ pisze: a poziom płynu który się zmienia ciepły zimny jest dopuszczalny ?
a widziałeś by kiedyś gdzieś było inaczej? takie są prawa fizyki i tego nie zmienisz :-)

: 16 lis 2019, 16:17
autor: ToOmasZeQ
Dzieki okok wcześniej miałem astrę 1.6 i tak się nie dzialo. Jest to moja pierwsza V6 i może jestem przewrażliwiony,dlatego wole dmuchać na zimne. Jeszcze raz dzięki za pomoc okok

: 16 lis 2019, 16:23
autor: Pieterb
ToOmasZeQ pisze: wcześniej miałem astrę 1.6 i tak się nie dzialo.
nie możliwe, rozgrzany płyn zawsze zwiększa objętość względem zimnego - to nie zależy od auta

: 16 lis 2019, 18:05
autor: Jarewa
PieterB pisze:nie możliwe
możliwe, to efekt jak węże "puchną" ale znów co niektórym daje efekt uszkodzonego korka bo węże puchną. Tak że to błędne koło...

Im twardsze węże tym mniej stabilny poziom w zbiorniczku
Im miększe węże tym bardziej stabilny poziom w zbiorniczku

: 16 lis 2019, 18:15
autor: Pieterb
Jarewa pisze:
PieterB pisze:nie możliwe
możliwe, to efekt jak węże "puchną" ale znów co niektórym daje efekt uszkodzonego korka bo węże puchną. Tak że to błędne koło...

Im twardsze węże tym mniej stabilny poziom w zbiorniczku
Im miększe węże tym bardziej stabilny poziom w zbiorniczku
no tu masz rację - mój błąd ;-)

: 16 lis 2019, 21:35
autor: ToOmasZeQ
Wielkie dzięki Panowie za pomoc okok będę spokojniejszy :-)

Pozdrawiam Sebastian.

: 16 lis 2019, 23:44
autor: Krzysiek 84
ToOmasZeQ, _powitania

: 17 lis 2019, 00:10
autor: Slawo777
Cześć :-) Ja miałem problem z korkiem wyrównawczego jeśli on w Twojej ryje beret to go zmień. Nawet gdzieś pisałem na forum. Jedno jest pewne że wymieniłem tego z jedną hmm sprężyną na dwa małe koreczki. Jeden zasysa a drugi spuszcza ciśnienie.Te korki działają git.Pozdrawiam

: 17 lis 2019, 13:53
autor: h/k
Ważne, by kupić dobry korek. W ABK miałem bardzo nieprzyjemne doświadczenie z nowym tanim "allegrowym" zapakowanym w woreczek Febi (nie puszczał ciśnienia ile trzeba, tylko dużo wyżej) i z tego powodu wleciał potem używany oryginał.