Strona 1 z 1

[AAH ABC] Ciekawostka -paliwo Pb95 a Pb98

: 21 lut 2008, 07:18
autor: piotrek754
Witam koledzy mam takie pytanie z tego co mi wiadomo to silniki v6 powinny jezdzic na pb98 ja jednak jezdze na pb95 autko sprawuje sie bardzo dobrze jest tylko mały problem zapala mi się od czasu do czasu kontrolka check i tak dziś mi wpadł pomysł ze moze jest to spowodowane właśnie paliwem co wy o tym sądzicie??

: 21 lut 2008, 08:36
autor: Danek
Nie sądzę, by Check zapalał się z powodu liczby oktanowej paliwa. Podepnij się pod VAG-a to może dowiesz się więcej.
Na marginesie popraw tytuł, bo jest nieco mylący i już chciałem zamykać wątek.

: 21 lut 2008, 09:27
autor: Mexic@no
Audi były produkowane w czasch kiedy paliwo miało liczbę oktanową niższą niż 95 więc tak jak przedmówca napisał to nie ma wpływu na zapalanie się kontrolki czyli w skrócie VAG w rękę i szukać problemu

: 21 lut 2008, 10:05
autor: ponczo
piotrek754 pisze:silniki v6 powinny jezdzic na pb98
Zależy od silnika, kiedyś czytałem że silnik 2.6 V6 jest na paliwko PB95 a 2.8 jest już na PB98 :roll: Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi (w tej chwili nie mogę znaleźć strony na której to wyczytałem) :->
Co do zapalającego się checka to przyczyny szukaj gdzie indziej.

EDIT:
Za opisem danych technicznych na stronie http://audicoupe.sol.pl
2.6 V6 :arrow: http://audicoupe.sol.pl/cb426e.htm
2.8 V6 :arrow: http://audicoupe.sol.pl/cb428e.htm

: 23 lut 2008, 19:00
autor: piotrek754
ok dziękuje za informacje temet juz poprawiam

: 23 lut 2008, 19:09
autor: bartek18150
Ja ostatnio wymienilem swiece, uszczelnilem uklad dolotowy i przeczyscilem go. Zazwyczaj jezdzilem ma Pb95 a wczoraj zalalem 98. Musze powiedziec ze jestem bardziej zadowolony z 95, auto na 98 ma jakby mniejszy momet obrotowy. Nie jest to straszna różnica, ale po wcisnieciu gazu auto jakby delikatniej reaguje. Nie wiem jak jest w innym silniku.

Co do kontrolki to tak jak pisali wyzej


Edit by UFOtm: Liczba oktanowa dla zwykłej benzyny na czas kiedy te auta były nowe top 91 wieć jako super blei frei była 95. Teraz mamy dostępną 98 i takową v6 znosi bez problemu, jednakl przy dużych predkościach powiedzmy przy 200-220km/h silnik pracujący na 98 może nie wytrzymać temperatury. Tak też było u mnie gdzie po szybszej jeżdzie na drugi dzień umarł jeden tłok. Mechanicy znający się na rzeczy stwierdzili że albo zmęczenie materiału (221tyś km) albo zbyt duża temperatura detonacji spowodowana własnie liczbą oktanową 98.