Strona 1 z 1
[quattro] 2.6 V6 vs. 2.8 V6 - pytania - PILNE!
: 05 mar 2008, 13:42
autor: ponczo
Witam, potrzebuje na szybko informacji odnośnie napędu quattro w Coupe.
Czy są jakieś różnice w napędzie, tylne zawieszenie (chodzi o - podpora wału, sprężyny, elementy zawieszenia itp.) Czy części z Coupe 2.8 quattro pasują bez problemu do Coupe 2.6 quattro :?:
Z góry dziękuje za info
: 05 mar 2008, 14:20
autor: zserty
Różnice wynikające z różnych silników mogą dotyczyć jedynie przełożeń.
Jednak na moje myślenie, w tych silnikach występują za małe różnice dot. momentu, także myślę, że w
AAH i
ABC oraz
7A i podejrzewam, że również
NG przełożenia są takie same.
Co do pozostałych elementów zawieszenia i podwieszenia napędów to na 99% są takie same.
Dla 100% pewności proponują zadać to pytanie na
http://forum.apmotorsport.pl/.
: 05 mar 2008, 23:29
autor: jmm
NIe ma różnic
: 05 mar 2008, 23:40
autor: ponczo
Dziękuje za wyczerpującą odpowiedz <ok>
: 10 mar 2008, 19:39
autor: Quon
Nie do końca to samo, z pewnością w 2.8 skrzynia i dyfer są z przełożeniem 35/9, a w 2.6 37/9.
Pozdro
: 10 mar 2008, 23:43
autor: Leo
otóż to, dyfer tylni w 2.8 ma 4.111 przełożenie , a w 2.6 ma 3.87 jeśli mnie pamięć nie myli, nie można ich zamiennie stosować. Wszystko do sprawdzenia w etce.
: 11 mar 2008, 09:49
autor: zserty
Tak jak pisałem, nie byłem do końca pewien tych przełożeń i sie myliłem jak widać. Ale nie o tym.
Mam pytanie:
W 7a ori zawieszenie jest niższe o -20mm. Jak to jest w innych autach: 2,6 lub 2,8?
Tam też jest niższe od serii?
: 11 mar 2008, 10:42
autor: Leo
nie można mówić że jest niższe, są inne amorki i inne sprężyny ze względu na masę silników V6 - wizualnie, powinno być to samo co w 2.0 np.
: 11 mar 2008, 18:51
autor: ponczo
W sumie pytanie już nie aktualne :-x Po odpaleniu silnika w pierwszej chwili myślałem że to diesel :shock:
Silnik nadawał się do remontu... (wcześniej prawdopodobnie strzelił pasek rozrządu) <osohozi>
: 21 lis 2010, 15:37
autor: cichusz
mam w tym duze doswiadczenie. mozna zmeniac ale dyfer rezem ze skrzynia, musi byc takie samo przelozenie na dyfsze jak i skrzyni na kole glownym. jesli dyfer masz 35/9 a skrzynie 37/9 to co chwila bedzie ci siadal Torsen. juz to przerabialem.