Strona 1 z 2

[ABC] Biała maź pod korkiem wlewu oleju

: 17 mar 2007, 16:39
autor: boskijacek447
dziś zajrzałęm pod korek od oleju i okazłąo sie że jest pokryty cały jaś białą mazią niedawno wymieniane miałem uszczelki pod głowicą i jeszcze nie wymieniłem oleju a auto troche stało w garażu na bagnecie jest normalny jasny olej
CO o tym mysłicie co to może być?? i czy to groźne??

: 17 mar 2007, 18:33
autor: MIODEK

: 17 mar 2007, 18:44
autor: FRANZ
TO NORMA O TEJ PORZE ROKU JEŻELI ROBI SIĘ KRÓTKIE TRASY (NP PORUSZANIE SIĘ PO MIEŚCIE) I NIE DOGRZEWA SIĘ SILNIKA - SPOKO - POJEDZIESZ W DALSZĄ TRASĘ I WSZYSKTO BĘDZIE OK

: 25 mar 2007, 11:16
autor: Szakal
witaj nowy olej wypłucze Ci ta piane wzięła sie ona stad ze poszedl Ci płyn chłodzący na olej

: 18 sty 2013, 11:28
autor: zochan0
ja tez mam ten sam problem. ok miesiąc temu robilem uszczelke pod glowicą i rozrząd z począdku dolalem troche plynu ale teraz juz jest ok. na bagnecie tez mam taką maz, oleju po zmianie uszczelki nie wymienialem czy wymiana oleju i filtra zalatwi sprawe? pomożcie bo nie wiem co robic nie chce zeby mechanik niepotrzebnie narazal mnie na dodatkowe koszty bo wymysli sobie jakas inna przyczyne. pomużcie prosze i z góry dziekuje
:-)

: 18 sty 2013, 13:43
autor: sylwester28ET
Ta biała maź to nic groźnego, jeżeli silnika się nie zagrzeje to jest to widoczne a tym bardziej w zimę.

: 18 sty 2013, 14:33
autor: michal84
dokladnie jak kolega wyzej pisal jest to od nie dogrzanego silnika, sprawdz czy czasami odma nie jest tym zapchana, bo moze niezlego bajzlu narobic

: 18 sty 2013, 18:23
autor: zochan0
dzieki za radę jutro sprawdze i sie odezwe.

: 18 sty 2013, 19:29
autor: k3llys
może to głupie pytanie, ale czemu nie wymieniacie oleju jak robicie uszczelki pod głowicami, ta stówka to nie jest chyba aż tak dużo..

: 19 sty 2013, 10:30
autor: zochan0
no nie jest duzo ale przed wymianą duzo tracilem oleju i musialem wciąż dolewac wiec byl caly czas swiezy olej

[ Dodano: 2013-01-19, 10:37 ]
koedzy sprawdzilem odme i faktycznie jest zawalona tym mazidlem odkrecilem obudowe filtra powietrza, zdialem i odkrecilem kruciec do przeczyszczenia no i otwor pokrywy silnika gdzie wchodi kruciec tez jest zawalony czy odkrecic pokrywe i wyczyscic czy poprostu wacikiem wyjac z otworu ile se da? moze moje pytania sa glupie ale z silnikami mam malo do czynienia. wszystko juz w niej rozbieralem prucz silnika, dlatego tez szukam pomocy na forum

: 19 sty 2013, 11:43
autor: sylwester28ET
Usuń ile się da. Chyba jeździsz na krótkich odcinkach i silnik nie nagrzewa się i dlatego powstaje taka maź. Pasowało by dobrze go rozgrzać na dłuższej trasie, to się przeczyści wszystko z tej odmy.

: 19 sty 2013, 12:22
autor: zochan0
no przedmuchalem caly kruciec i odme no i otwór pokrywy odpalilem go na 5 min porzadnie przegazowalem i nic sie nie wydziela ale bede kontrolowal co dzien ta odme. A co by sie stalo jak odma by sie zapchala bo kolega wyzej napisal ze balagnu by narobilo?

[ Dodano: 2013-01-19, 12:27 ]
ja mam silnik abt i odma idzie na obudowe filtra powietrza a obudowa z filtrem jest na wtrysku wiec pewnie jakby odma sie mocno zawalila to pewnie ta maz moglaby sie dostac na przepustnice bo wyjscie odmy jest zupelnie blisko kilka cm obok

[ Dodano: 2013-01-19, 12:30 ]
a i jeszcze jedno pytanie. Jaki olej najlepszy jest do silników abt ja jezdze na mineralnym (mechanik mi tak poleil) ale moze macie inne propozycje

: 19 sty 2013, 13:05
autor: slawek88yo
valvoline bądź Motul półsyntetyk

: 19 sty 2013, 14:29
autor: Medison
Przy wymianie uszczelki nie zmieniałeś oleju Oki ale czy chociaż go spuściłeś czy rozebrałeś mając olej w silniku ??

: 19 sty 2013, 15:12
autor: zochan0
nie mam pojecia mialem auto u mechanika i nie wiem jakim sposobem on to robil ale znajac zycie to najprostrzym czli oleju pewnie wcale nie ruszal