Strona 1 z 1
[ 80 B4 ABC 2.6] Problem ze zużyciem paliwa
: 16 lis 2008, 16:55
autor: David87
Witam Panowie. Jestem posiadaczem 80-tki avant wyprodukowanej w 1993 roku po sierpniu więc model 1994. Auto posiada 150-konny silnik o pojemności 2.6 litra. Problem jaki mnie nurtuje w tym aucie jest jego zużycie paliwa. Na dzien dzisiejszy auto jest użytkowane w mieście w bardzo spokojny sposób, bez gwałtownych przyśpieszeń spalanie po moim ostatnim pomiarze wyniosło 23 litry na 100 km. Jeśli chodzi o trase to ostatnio dokonałem pomiaru na trasie Oslo- Warszawa przy predkosciach na autostradzie w Szwecji do 140 km/h auto spaliło 15 litrów na 100 km. Samochód ma manualną skrzynie biegów oraz opony o rozmiarze 205/60-15 i nie posiada instalacji gazowej. Ostatnia diagnostyka silnika została przeprowadzona w sierniu tego roku i nie wykazała błedów. Więc czy te spalanie jest normalne dla tego silnika czy musze sie liczyć z tym że jest uszkodzony. Jeśli tak to czego szukać?
: 16 lis 2008, 17:09
autor: benek77
Prawdopodobnie sonda lub sondy bo w ABC są chyba dwie, odłącz je i zobacz ile wtedy spali, mnie ABK z padniętą sondą piło 17 ltr. PB i 20 ltr. LPG.
: 16 lis 2008, 17:12
autor: David87
Ok. Ale czy gdy odłącze sondy to nie wpiszą sie błedy do ECU?
: 16 lis 2008, 17:19
autor: grze
witaj Kolego
David87,
bo sądząc po Twojej ilości postów (w liczbie 2), to chyba od tego należałoby zacząc przygodę na forum
ponadto polecam użyc
search.php bo to bardzo przydatna sprawa. tym bardziej, że sporo było już na forum na temat, o który pytasz (zużycie paliwa i czynniki mające na to wpływ, sondy lambda i sposób ich sprawdzania, sposób rejestrowania błędów przez ECU) więc na pewno znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania

: 16 lis 2008, 17:43
autor: ponczo
David87 pisze:Ok. Ale czy gdy odłącze sondy to nie wpiszą sie błedy do ECU?
Odłącz sondy i przejedz troszkę kilometrów... powinieneś zauważyć znaczny spadek spalania. Swoją drogą nie czujesz żeby silnik osłabł? spaliny nie śmierdzą jakoś specyficznie?. Zaraz po odpięciu sond powinieneś zauważyć różnice. Komputer gdy nie ma odczytu z sond przechodzi w tryb "awaryjny" w którym zastępuje odczyty sygnałem dawek średnio bogatych.
: 16 lis 2008, 17:56
autor: David87
Co do spalin to kiedy czasem wysiadam z samochodu to czuje specyficzny zapach benzyny. Auto na pewno nie ma przecieków gdyż stoi codziennie na betonie i nigdy nie było plam. Ponadto ostatnio wymieniałem filtr paliwa i nigdzie nie zauważyłem przecieków bo o nich już też myślałem. Co do mocy to uzytkuje rówwnież 130 konne A4 i pomimo starego wieku mojej 80-tki ten nowszy model nie ma startu. :lol:
: 16 lis 2008, 17:58
autor: ponczo
David87 pisze:czasem wysiadam z samochodu to czuje specyficzny zapach benzyny
możliwe że sondy dają cały czas sygnał mieszanki bogatej przez co nie spala się wszystkie paliwo. Zrób tak jak napisałem. Czekamy na info czy są jakieś zmiany po odpięciu sond (2 minuty roboty, wtyczki masz w sumie na wierzchu pod maską)
: 16 lis 2008, 18:07
autor: David87
Sprawdze to jutro z samego rana. Bo na dzień dzisiejszy jestem w Norwegi i u mnie już bardzo ciemno

. Postaram się wstawić jakieś foty mojego autka :mrgreen: Na dzisiaj wielkie dzięki.
: 16 gru 2009, 14:50
autor: p371
ponczo pisze:wtyczki masz w sumie na wierzchu pod maską
może mi ktoś pokazać na jakiejś fotce gdzie dokładnie są wtyczki o sond, bym był bardzo wdzięczny.
: 16 gru 2009, 18:53
autor: radek kocio
To i ja się podłącze, mam ten sam problem ze spalaniem i też podejrzewam że to są sondy, niech ktoś powie mi jak w vag-u sprawdzić sondy który to będzie blok? W 3 bloku jest lambda learning i pokazuje 0.947, a lambda faktor pokazuje 1.000 i się wcale nie zmienia na obydwu sondach.
: 16 gru 2009, 21:07
autor: MARCiN
jak znalazłes sondy to co za problem pojechac po kablu i dojść do wtyczek <ok>
wtyczki sa na środku sciany grodziowej jest tam jeszcze kilka innych wtyczek