Strona 1 z 1
[AAH LPG] Przepływomierz - jak zmierzyć ?
: 04 gru 2008, 14:44
autor: yankes2.8
Witam.
Czy ktoś z klubowiczów wie może jak sprawdzić czy nie jest uszkodzony przepływomierz ?
Jakieś oporności , na których stykach itp.
I przy okazji gdzie znajduje się silnik krokowy ?
Pozdrawiam. M.J.
: 04 gru 2008, 14:58
autor: chybo101
Jak się sprawdza przeplywomierz to ci nie powiem ,ale powiem ci że silnik krokowy jest u mnie między przepywomierzem a kielichem od amortyzatora.
: 04 gru 2008, 15:28
autor: WOJTEK26
Przepływke to sprawdzisz tylko za pomocna VAG-a bo nie jest to przepływka klapowa, gdzie zmienia sie opornośc a pomiar dokonuje sie poprzez zmiany napiecia zasilania drutu w przepływomierzu.
: 04 gru 2008, 21:29
autor: toldek1
Nieprawda ze tylko VAG ! Multimetr w łapę i do roboty! Na "piechotę" też wiele zrobi :lol:
Proszę robi się to tak: <ok>
1 na wpiętej wtyczce do przepływki wkłuwamy się w przewody pinów 1 i 2, włączamy zapłon - wskazanie prawidłowe 0,3 do 1,1V
2 uruchamiamy silnik i pozostawiamy na wolnych obrotach - pomiar na tych samych pinach czyli nic nie zmieniamy - wskazanie prawidłowe w przybliżeniu +/- 1,5V
3 trzeci pomiar - na tych samych pinach - na krótko zwiększamy obroty do 4000 - wskazanie prawidłowe 3,4V

: 04 gru 2008, 21:56
autor: IC69
chybo101 pisze:silnik krokowy jest u mnie między przepywomierzem a kielichem od amortyzatora.
To jest elektrozawór, od filtra węglowego.
Krokowiec, jest z tyłu silnika po lewej stronie przepustnicy (patrząc od przodu auta).
: 05 gru 2008, 10:19
autor: yankes2.8
Wielkie dzięki ! Zabieram się do roboty

: 01 sty 2009, 14:40
autor: misial0
yankes2.8 pisze:Wielkie dzięki ! Zabieram się do roboty

i jak sprawdziles ta przepływke ??? moze spotkamy sie bo mi tez sie wydaje ze moja tez nie dziala prawidłowo a na dodatek jeden kabelek mam odciety taki czarny i nie wiem w który pin powinien byc wpiety

a Ciebie nie widze cos na miescie ??? pozdro
: 01 wrz 2011, 18:02
autor: pimpam
toldek1 pisze:Nieprawda ze tylko VAG ! Multimetr w łapę i do roboty! Na "piechotę" też wiele zrobi :lol:
Proszę robi się to tak: <ok>
1 na wpiętej wtyczce do przepływki wkłuwamy się w przewody pinów 1 i 2, włączamy zapłon - wskazanie prawidłowe 0,3 do 1,1V
2 uruchamiamy silnik i pozostawiamy na wolnych obrotach - pomiar na tych samych pinach czyli nic nie zmieniamy - wskazanie prawidłowe w przybliżeniu +/- 1,5V
3 trzeci pomiar - na tych samych pinach - na krótko zwiększamy obroty do 4000 - wskazanie prawidłowe 3,4V

Witam, koledzy u mnie wartości 1 i 2 są ok, natomiast 3 dochodzi tylko do 2,62V Czy to źle?? i co z tym mogę zrobić żeby to jakoś poprawić? I tam jest taka śrubka bodajże do jego regulacji nie wiem czy czasem jej nie poruszyłem czyszcząc go z brudu. Pozdrawiam.
: 06 maja 2013, 19:53
autor: viper370
Zapewne masz ubogą mieszankę w takim razie, ja też się borykam z tym problemem bo nie mam tego urządzenia do pomiaru, ale mam za to program i laptopa i nie wiem jakie wartości są prawidłowo

: 18 wrz 2013, 18:54
autor: johnybravo
U mnie jest tak:
zapłon - 0,67V
wolne - 1,59V
2000 obr. - 2V
3000 obr. - 2,25V
4000 obr. - 2,59V
4500 obr. - 2,69V
Na dniach kupię nowy filtr powierza. Przepływomierz do czyszczenia zapewne? Czy temperatura silnika podczas pomiaru ma znaczenie? Za ciepły to on nie był, jutro jak wrócę z pracy to zmierzę raz jeszcze.