Strona 1 z 3
[80 B4 2.6 ABC] problem z odpalaniem, pompa?
: 12 gru 2008, 19:56
autor: Barti-1
Witam kolegów.
Przejzałem forum ale nie znalazłem problemu, który dotyczy mojego auta. Mianowicie aby uruchomic silnik trzeba dosc długo kręcic rozrusznikiem. Wygląda to tak jakby nie dostawał paliwa, jakby paliwo po zgaszeniu cofało się z przewodów. Auto posiadam od roku i kiedys takiego czegos nie było. Palił na tzw "cyk". Pomyslałem, ze moze to wina kończącej sie pompy paliwa i wpadłem na pomysł by przed uruchomieniem auta kilka razy przekręcac kluczyk tak by pompa zaczeła podawac cisnienie. Czasami to pomaga.Słyszę kiedy zaczyna pracowac bo z tyłu auta dochodzi takie buczenie. Dodam, ze po odpaleniu wszystko jest OK, auto jezdzi jak trzeba. Z góry dziękuje za konkretne odpowiedzi.
Jesli ten problem był juz poruszany nic sie nie stanie jesli koledzy usuniecie mój.
Pozdrawiam
: 12 gru 2008, 20:38
autor: 8S3
Masz tam LPG ??
Opcji może być wiele... od czujnika halla po czujnik temperatury.
: 12 gru 2008, 20:57
autor: radek kocio
Z lewej strony silnika, z tyłu, przy kole zamachowym jest czujnik ustawiony ok 1-2mm od tryba (co jest na kole zamachowym) może on (ten czujnik) za odpalanie odpowiada np.zlicza ile obrotów/min. ma wał korbowy przy odpalaniu i czy są odpowiednie albo ile razy się zakręcił. U mnie też raz zapala od razu a czasami ze 3 razy silnikiem zakręci dopiero odpala. Jak za długo mi kręci to puszczam kluczyk i od razu łapie (odpala)
Dokładnie nie wiem jakie ma zadanie ten czujnik może ktoś zna się na tym lepiej.
: 13 gru 2008, 08:11
autor: WOJTEK26
Na początek do sprawdzenia cisnienie paliwa, czujnik temp cieczy. Ten czujnik z tyłu jest to czujnik połozenia wału korbowego dzięki czemu ECU określa m.in. kont wyprzedzenia zapłonu.
.
: 13 gru 2008, 17:35
autor: martino08 (usunięty)
Jeżeli masz LPG to możesz mieć to samo co ja miałem u siebie, mianowicie uszkodzony reduktor od gazu, który nie trzymał i zostawiał gaz w komorze.
Dopóki tego nie naprawiłem też musiałem długo kręcić zanim silnik pozbył się gazu i wpuścił PB.
Spróbuj na 2-3km przed wyłączeniem silnika przełączyć go na PB i wtedy przy ponownym rozruchu zobacz czy będzie tak samo z odpalaniem.
: 13 gru 2008, 18:49
autor: radek kocio
Ten czujnik z tyłu jest to czujnik połozenia wału korbowego
A ten czujnik z przodu silnika zaraz za kołem pasowym (na wale korbowym) to od czego jest?
: 13 gru 2008, 19:38
autor: Barti-1
Witam panów. Mam instalacje gazową ale nie uzywam jej na codzien. Cały czas jezdze na paliwie i mam ten problem.
WOJTEK26 pisze:Na początek do sprawdzenia cisnienie paliwa, czujnik temp cieczy.
Dobra rada tylko jak mam sprawdzic, bez pomocy mechanika cisnienie paliwa?? Co ma czujnik temp cieczy do mojego problemu?? Nie znam sie więc pytam :oops:
: 14 gru 2008, 16:31
autor: mazur
na początek wymienił bym filtr paliwa a potem bym szukał przyczyny gdzie indziej jest wiele opcji pozdo...
: 14 gru 2008, 17:27
autor: 8S3
Jak dla mnie temat rzeka... tyle powiem bo można tu wymienić sporo różnych rzeczy.
Hmmm... a sprawdzałeś czy jest iskra jak kręcisz ?
: 14 gru 2008, 18:18
autor: maciex
czesc jesli masz samochód z gazem to może to jest taka sama przyczyna jak u mnie tzn na zimnym jak brałem go z garazu odpalał od pierwszej świeczki ale jak już był rozgrzany to musiałem nakręcic rozrusznikiem i podłaczałem go pod kompa( kompem tego nie zdiagnozujesz bo to częsc mechaniczna ), i wymieniłem kable, pompe, czujnik temeperatury i nic pojechałem do serwisu bosha w gnieznie polecam i koleś znalazł przyczyne jest jeden zawodnik co na silnikach od audi własnie b4 zjazdł zęby i znalazł przyczyne a wiec w membrance regulatora ciśnienia paliwa w kolektorze była mała dziurka która zalewała samochód czy chodził na benzynie czy na gazie dostawał zawsze dodatkową dawke paliwa i nie mógł przepalić. I w koncu skonczyły sie moje problemy z odpalaniem powodzenia. AAA koszt tego 300 zł

ale co sie nie robi dla AUDI
: 14 gru 2008, 20:46
autor: radek kocio
A ja mam takie pytanie czy w przewodach ciśnieniowych od paliwa ciśnienie powinno w nich się utrzymywać również po zgaszeniu silnika? U mnie ciśnienie spada.
: 21 gru 2008, 21:21
autor: krimor
Witam do łącze się mi też nie pali ten zimno. otwór na membranie to jest logiczne Pyt. gdzie jest ten regulator Ciśnienia paliwa i ta membrana??? a może w ABT tego nie ma???
[ Dodano: 2008-12-21, 21:23 ]
a zapytam jeszcze jak się go wymienia???
[ Dodano: 2009-01-09, 23:34 ]
witam czy ktoś może mi pomóc jak wymotować pompe paliwa w ABT ??? nie wiem jak to zrobić. Szukałem w szukajce ale i tam nic nie ma

: 27 lip 2011, 21:21
autor: kris4
koledzy odgrzeje kotleta troszke , mam problem jak z rana czy po jezdzie, i po jakies 1 do 2h
to auto ciezko zapala znaczy musze krecic z 5 sekundi i czasem załapi albo i dłużej trzeba to na benzynie jak jade tez jak go zgasze na beznynie :roll: czy to pompa albo zawór zwrotny, i dzieje sie tak na ciepłym i na zimnym, ale czasem na ciepłym czasem odrazu odpali
: 27 sie 2011, 17:21
autor: radekmc
a gdzie jest zawór zwrotny bo mi jak po nocy zapala za 10 razem zanim załapie jakby paliwa nie dostawał... potem już git
: 28 sie 2011, 22:24
autor: kris4
zawór masz zaraz jak przewody paliwowe wchodzą w listwę ta bańka taka ze sprężynką
:mrgreen: