[B4 AAH ] Wszystkie informacje na temat tego silnika
: 04 sty 2009, 22:52
Witam wszystkich posiadaczy tej wspanialej marki. założylem ten tag z myśla o posiadaczach silników 2.8 choć 2.6 tez ponieważ sa podobne
przeczytałem już wiele postów na temat tego silnika ale nie znalazlem wszystkich informacji które mnie dreczą. Prosze Was jeśli wiecie co to za cześć na zdjeciu tutaj link:
piszcie co to jest jak to można zmierzyc czy działa prawidłowo i jakie objawy odpowiadaja za uszkodzenie tego czegoś
piszcie co wiecie podzielcie sie wiedza z tymi którzy jej jeszcze nie maja po to jest to forum zeby sobie pomagac
pozdrawiam wszystkich audi maniaków :mrgreen:
więc nr 3 na zdjęciu to czujnik temperatury silnika który daje sygnał do ecu czy na polu jest zimno czy nie czyli czy silnik ma właczyc ssanie ale jesli jest walniety i caly czas pokazuje np ze jest zimno to siniczek bedzie buzo paliwa połykal bedzie sie zalewał przy odpalaniu na ciepłym. Jesli chcecie go sprawdzic u mnie jest 2- pinowy poprost mierzymy jego opornosc jesli jest zimny powinien wskazywac 3 000 ohm a jak ciepły to 300 ohm jesli sie myle niech mnie ktos poprawi
nr.9 sonda lambda jest ich dwie druga z drugiej strony
daje sygnał do komputera o składzie mieszanki czy jest za uboga czy za bogata. mierzymy ja najprostszym sposobem woltomierzem jeden do czarnego kabla sygnałowego a drugi koniec do masy wskazanie powinno szybko skakac od 0.2 do 0.9 tam i z powrotem. mozna terz mierzyc oscyloskopem lub vag-iem ale to juz dla bardziej wtajemniczonych
jesli wskazanie stoi w miejscu lub zmienia sie p o w o l i to sonda do wymiany. objawami jej uszkodzenia sa przeważnie szarpanie na zimnym silniku duże spalanie jednakowe niezależne od stylu jazdy przyduszanie sie silnika ps. nie kupujcie tych za 70 zl z allegro sam wiem co mówie zadna oszczedosc :evil:
EDIT: Sonda z prawej strony samochodu to sonda nr. 1 a z lewej (strona kierowcy) sonda 2. To na przyszłość jakby komuś pokazało kod usterki sondy 1 i miał zagwozdkę która to sonda
nr 4. czyjnik temperatury odpowiedzalny za wskazania na desce rozdzielczej u mnie brazowy
niestety nie wiem jak mozna go sprawdzic ale to chyba widac po wskazaniach na desce rozdzielczej
nr.6 to silnik krokowy odpowiedzialn za obroty biegu jałowego a ja myslalem ze on jest tam przy filtrze powietrza :oops: ale dużo przewalonych postów i gdzies to znalazlem
ja jesli go odepne to silnik gasnie jesli go szybko zapne to obroty wracaja do normy a jesli obroty faluja to moze byc jego wina niestety nie wiem jak go sprawdzic jesli ktos ma metode niech pisze
EDIT: właściwie to elektromagnetyczny zawór stabilizacji wolnych obrotów bo nie jest on zbudowany na silniku krokowym. W ABC jest już prawdziwy silniczek krokowy.
nr.2 to czujnik położenia wału ( przez niektórych chyba nazywany czujnik halla ale nie jestem pewny czy to jedno i to samo to wywnioskowalem jesli sie myle niech mnie ktoś poprawi :oops: ) niestety nie wiem jak dziala ani jak go sprawdzic na drugiej głowicy jest z przodu silnika pod osłona rozrządu ( chyba
)
EDIT: to nie czujnik położenia wału tylko wałka rozrządu i jest tylko jeden a nie dwa. Można sprawdzić go diodą LED 12V albo miernikiem. Diodę LED podłączyć pod plus na akumulatorze i do śrokowego pinu halla. Podczas kręcenia rozrusznikiem ma migać. Należy pamiętać o właściwym podłączeniu LEDa bo przy złej polaryzacji nie będzie migać. Miernikiem można sprawdzić w podobny sposób do śrokowego halla i do masy. Należy powoli pokręcać silnikiem (popychając na biegu czy kręcąc kluczem) napięcie powinno się zmieniać między 0 a 12V (na włączonym zapłonie) jeśli nie dochodzi do zera albo 12V to hall jest zepsuty.
EDIT: Jeszcze są dwa indukcyjne czujniki położenia wału: https://audi80.pl/download.htm?id=13467 (G4 czujnik punktu zapłonu, G28 czujnik obrotów). Bez nich samochód nie odpali.
Można doraźnie sprawdzić opór na ich kostkach miernikiem: https://audi80.pl/download.htm?id=13594

piszcie co to jest jak to można zmierzyc czy działa prawidłowo i jakie objawy odpowiadaja za uszkodzenie tego czegoś


więc nr 3 na zdjęciu to czujnik temperatury silnika który daje sygnał do ecu czy na polu jest zimno czy nie czyli czy silnik ma właczyc ssanie ale jesli jest walniety i caly czas pokazuje np ze jest zimno to siniczek bedzie buzo paliwa połykal bedzie sie zalewał przy odpalaniu na ciepłym. Jesli chcecie go sprawdzic u mnie jest 2- pinowy poprost mierzymy jego opornosc jesli jest zimny powinien wskazywac 3 000 ohm a jak ciepły to 300 ohm jesli sie myle niech mnie ktos poprawi

nr.9 sonda lambda jest ich dwie druga z drugiej strony


EDIT: Sonda z prawej strony samochodu to sonda nr. 1 a z lewej (strona kierowcy) sonda 2. To na przyszłość jakby komuś pokazało kod usterki sondy 1 i miał zagwozdkę która to sonda
nr 4. czyjnik temperatury odpowiedzalny za wskazania na desce rozdzielczej u mnie brazowy


nr.6 to silnik krokowy odpowiedzialn za obroty biegu jałowego a ja myslalem ze on jest tam przy filtrze powietrza :oops: ale dużo przewalonych postów i gdzies to znalazlem


EDIT: właściwie to elektromagnetyczny zawór stabilizacji wolnych obrotów bo nie jest on zbudowany na silniku krokowym. W ABC jest już prawdziwy silniczek krokowy.
nr.2 to czujnik położenia wału ( przez niektórych chyba nazywany czujnik halla ale nie jestem pewny czy to jedno i to samo to wywnioskowalem jesli sie myle niech mnie ktoś poprawi :oops: ) niestety nie wiem jak dziala ani jak go sprawdzic na drugiej głowicy jest z przodu silnika pod osłona rozrządu ( chyba

EDIT: to nie czujnik położenia wału tylko wałka rozrządu i jest tylko jeden a nie dwa. Można sprawdzić go diodą LED 12V albo miernikiem. Diodę LED podłączyć pod plus na akumulatorze i do śrokowego pinu halla. Podczas kręcenia rozrusznikiem ma migać. Należy pamiętać o właściwym podłączeniu LEDa bo przy złej polaryzacji nie będzie migać. Miernikiem można sprawdzić w podobny sposób do śrokowego halla i do masy. Należy powoli pokręcać silnikiem (popychając na biegu czy kręcąc kluczem) napięcie powinno się zmieniać między 0 a 12V (na włączonym zapłonie) jeśli nie dochodzi do zera albo 12V to hall jest zepsuty.
EDIT: Jeszcze są dwa indukcyjne czujniki położenia wału: https://audi80.pl/download.htm?id=13467 (G4 czujnik punktu zapłonu, G28 czujnik obrotów). Bez nich samochód nie odpali.
Można doraźnie sprawdzić opór na ich kostkach miernikiem: https://audi80.pl/download.htm?id=13594