Strona 1 z 2
[ABC] Ponowne ustawienie paska rozrzadu
: 29 mar 2009, 15:19
autor: flgmnft
Witam
Jakis czas temu mialem wypadek. Samochod jest juz poskladany, ale nie pali. Porozebraniu oslon rozrzadu zauwazylem ze sa jakies znaki znaczone na kolach na walkach rozrzadu i ni jak sie nie zgrywaja. Po przekreceniu walem silnik sie nie blokowal, wiec postanowilem zapalic. I tu jest problem bo chce zapalic tak jakby na 3 garach ale mu nie idzie. Wniosek jeden pasek przeskoczyl. Panowie powiedzcie mi jak to ustawic bez przyzadow, poczytalem ze trzeba czyms zablokowac kola na walkach rozrzadu. Wiem ze na bank sie da bez tego. Reasumujac potrzebuje informacji jak ustawic kola na walkow rozrzadu. Czy te "patenty" (takie elipsy z dzirami) na nich maja byc poziomo? Bo znak na kole pasowym jest z zgrywa sie z nim tylko kolo walka rozrzadu po stronie pasazera. A kierowcy jest przesuniete zgodnie z ruchem wskazowek zegara o ok 3 zeby. Nie mowcie mi ze sie nie da, bo nie ma rzeczy niemozliwych, sa tylko trudne do wykonania 8-)
: 29 mar 2009, 22:46
autor: radek kocio
Tak szybko: koło pasowe ustawiasz na znaki (nacięcie na kole pasowym i mały trójkącik na plastikowej osłonie) Wałki rozrządu: te eliptyczne podkładki na nich powinny być w poziomie względem siebie i te większe otwory ( 8 mm ) skierowane do siebie (do środka silnika) ,a te mniejsze ( 6 mm ) na zewnątrz
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2012-04-11, 23:18 ]
Radze nie ustawiać wału na znaki na kole paska wielklinowego (bo można je założyć w złej pozycji), lepiej ustawić gdy to koło jest zdjęte i patrzeć na znaki kółka paska rozrządu.
: 29 mar 2009, 23:07
autor: flgmnft
I o to mi chodzilo. Wielkie dzieki
: 30 mar 2009, 14:49
autor: arti
ale i tak bedziesz potrzebowal jakiegos przyzadu aby przytrzymac walki,ja np. sobie uspawalem bo tez mialem taki problem ze niechcial odpalic bo byl zle zlozony rozrzad.powodzenia.
: 30 mar 2009, 19:36
autor: flgmnft
Rozrzad ustawiony, samochodzik zapalil od razu. Nie byl potrzebny zaden przyzad 8-). Jak juz napisalem wczesniej... Nie ma rzeczy nie mozliwych, sa tylko trudne do wykonania :mrgreen:
Mialem przestawione prawe kolo (od strony kierowcy) o 3 zabki w kierunku przeciwnym do wskazowek zegara. Wniosek jeden podczas wypadku zablokowalo kolo i pasek przelecial o te 3 zeby. Sprawdzilem caly pasek nie wygladal na uszkodzony.
: 30 mar 2009, 22:08
autor: radek kocio
Jak mówił mój wykładowca to świetnie :mrgreen:
: 03 lip 2009, 10:58
autor: miki878787
dołączam sie do postu i pytam czy jeżeli ciśnienie na lewych 3 cylindrach mam prawidłowe a na prawych dużo niższe (silnik pracuje normalnie, tylko na wolnych obrotach bardzo opornie) to czy jest możliwość źle ustawionego rozrządu? Np. o jeden ząb na słabszych 3 cylindrach?
: 03 lip 2009, 11:25
autor: Skuciok
Tak, bo zawory mogą się nie domykać w odpowiednim momencie, czyli w GMP będzie przez to niższe ciśnienie.
: 10 lip 2009, 10:11
autor: widmo
Zarzuć blokady rozrządu do v-ki i rozrząd ustawisz od strzała.
Blokada 2 wałków rozrządu + blokada wału korbowegu i nie ma prawa nic przeskoczyć.
: 21 lip 2009, 16:33
autor: no name
witam mam takie zapytanie co do pasak rozrzadu :-| mianowicie chcialem wymienic stary pasek rozrzadu [optibelt-ZRK-HR 65137 x 1] a w sklepie dali mi pasek o numerze [5223XS-137X25MM] a na pudelku jest taki numer [5223XS 63137x1HSN] i czy te paski to jedno i to samo bo na pierwszy rzut oka widac roznice pasek mialbyc do silnika 1.9 TDi
: 21 lip 2009, 17:15
autor: widmo
no name pisze:a w sklepie dali mi pasek o numerze [5223XS-137X25MM] a na pudelku jest taki numer [5223XS 63137x1HSN] i czy te paski to jedno i to samo bo na pierwszy rzut oka widac roznice pasek mialbyc do silnika 1.9 TDi
tak ten pasek podejdzie do silnika 1Z
5223XS-137x25mm to pasek do 1.9D/TD/TDI/SDI
Po oznaczeniach widze ze dali Ci pasek Gates
tego Optibelt nie kojarze wiec nie znam oznaczeń.
ale na chłopski rozum :lol:
optibelt-ZRK-HR 65137 x 1

137 zębów X 1" (cal)
5223XS-137X25MM

137 zębów x 25mm = 1 cal
5223XS 63137x1HSN

137 zębów x 1" (cal) = 25mm
: 21 lip 2009, 19:09
autor: no name
wsystko juz wyjasnione pasuje napewno :mrgreen:
: 01 gru 2010, 18:22
autor: cichusz
podlacze sie do tematu i nie bede zakladal nowego. mam taki problem ze koło ustawiam na znaki (nacięcie na kole pasowym i mały trójkącik na plastikowej osłonie) w takiej pozycji 1 tłok (stojadz przed autem 1 po lewej stronie) powinien byc w gornym polozeniu????
: 01 gru 2010, 21:00
autor: Audi 80 Polska
cichusz pisze:(nacięcie na kole pasowym i mały trójkącik na plastikowej osłonie) w takiej pozycji 1 tłok (stojadz przed autem 1 po lewej stronie) powinien byc w gornym polozeniu????
Nie powinien - ten znak nie odpowiada pierwszemu tłokowi w górnym położeniu.
: 01 gru 2010, 21:43
autor: bey
cichusz pisze:podlacze sie do tematu i nie bede zakladal nowego. mam taki problem ze koło ustawiam na znaki (nacięcie na kole pasowym i mały trójkącik na plastikowej osłonie) w takiej pozycji 1 tłok (stojadz przed autem 1 po lewej stronie) powinien byc w gornym polozeniu????
wedlog autodaty znak = 3 cylinder u gory czyli po lewej stronie pierwszy od grodzi silnika