Strona 1 z 1
[AAH,ABC] Strzela w tłumik, niedopalone paliwo ?
: 06 kwie 2009, 00:38
autor: flgmnft
Witam
Dzis zauwazylem, ze przy redukcji z 4 na 3. Za kazdym razem strzeli mi w koncowy tlumnik. Niby "fajny" sportowy efekt. Ale jednak chcialbym zeby ta benzyna byla spalona w silniku a nie w wydechu. Powiedzcie mi jak ustawic zaplon w ABC. Z tego co pamietam to zaplon mam lekko opuzniony. Musze go przyspieszyc, dobrze mowie? Wiem ze powinienem ustawiac na lampe, i kazdy mi tak zawsze mowil. Ale nia nie dysponuje. A nie bede komus placic za 5-10 minut roboty.
Pozdrawiam
: 06 kwie 2009, 10:28
autor: krzycho
Wiem ze powinienem ustawiac na lampe, i kazdy mi tak zawsze mowil. Ale nia nie dysponuje. A nie bede komus placic za 5-10 minut roboty.
Skoro tak pozostaje Ci kupno lampy :!:
Bez niej nie zrobisz tego tak jak należy, a koszt ustawienia w warsztacie to 10-20zł. Za drogo?
: 06 kwie 2009, 10:52
autor: flgmnft
Ok zrobie sobie to samemu, tylko powiedzcie mi gdzie sie znajduje w tym silniku aparat zaplonowy. Widze cewki ale czym one sa sterowane to pojecia nie mam. W polo mi ustawili na lampe, to silnik nie rowno pracowal. Nie chodzil jak powinien. Ustawilem pozniej samemu na sluch, silnik nabral werwy. Lepiej sie zbieral i nie strzelal w tlumnik. Dlatego szczerze mowiac nie wierze w ustawianie na lampe. I spotkalem sie juz z takimi przypadkami ze silnik ustawiany na lampe chodzil gorzej.
P.S. Wszyscy pisali na forum ze nie da sie ustawic rozrzadu bez specjalnego klucza do blokowania kol na walkach. Jakos ustawilem dobrze bez tego ustrojstwa...
: 06 kwie 2009, 11:03
autor: Skuciok
To się ci tylko mogło wydawać że chodzi gorzej.
Z tego co się naczytałem w serwisówce do A4 dostępnej na forum to w ABC nie da się ustawić zapłonu. Nie masz tam aparatu zapłonowego z palem który chodzi i da się tym aparatem przekręcać (w ABT się da ustawić zapłon). Tutaj masz tylko czujniki i trochę elektroniki i cewki zespolone, nic nie pogrzebiesz ze śrubokrętem i lampą.
Oczywiście że się da rozrząd ustawić, właśnie ojciec poskładał mi silnik i to poustawiał, tylko trochę dokładności trzeba.
: 06 kwie 2009, 11:16
autor: flgmnft
To się ci tylko mogło wydawać że chodzi gorzej.
Jesli sie juz troche samochodem jezdzi i ustawiaja Ci pozniej zaplon to chyba czlowiek rozpozna czy silnik chodzi lepiej czy gorzej. Mi sie w polo gorzej zbieralo, ustawilem samemu "na sluch" i dopiero wtedy krecil sie tak jak powinien.
Ale o taka odpowiedz mi chodzilo

wielkie dzieki.
: 06 kwie 2009, 11:30
autor: Skuciok
Chodziło mi o to że auto mogło lepiej na gaz reagować przez "wcześniejsze" ustawienie zapłonu i subiektywnie lepiej chodzić. Ale być bardziej poddatne na stukowe spalanie przy obciążeniu. Myśmy zawsze na znaki za pomocą lampy ustawiali i zawsze dobrze śmigają auta.
: 07 kwie 2009, 13:28
autor: chybo101
Wracając do strzelania z rury to u mnie występuje podobny problem na 3 i 4 biegu hamuję
z obrotów wyższych niż 4500. Czym to jest spowodowane.
: 07 kwie 2009, 23:07
autor: MARCiN
u mnie strzelało jak jeden katalizator sie wypalił a drugi był dobry po wywaleniu obydwu i zastapieniu ich tłumikiem przelotowym niemam tego problemu
: 07 kwie 2009, 23:12
autor: flgmnft
Ja nie mam obu katalizatorow. Sa wspawane w ich miejsce rurki.
: 08 kwie 2009, 07:07
autor: chybo101
U mnie też siedzą tłumiki przelotowe zamiast katów (mają tylko ich ksztalt), a jednak strzela