Strona 1 z 1

[AAH] Wskazania ciśnienia oleju i stuki w silniku

: 08 kwie 2009, 09:36
autor: chybo101
Witam
Mam dziwny problem ze wskaźnikiem ciśnienia oleju. Po przekręceniu kluczyk na zapłon ciśnienie wskakuje na 5 bar. Po odpaleniu spada na 4 i zaczyna skakać od 4 do 5 na zimnym.
Po rozgrzaniu silnika do 90 stopni ,a oleju do 80 ciśnienie przekracza 5 bar ,a wskazówka drga tak mocno że stuka w obudowę wskaźnika :shock: .
Druga sprawa pod koniec zimy pojawiły się dziwne stuki dochodzące z silnika czy to zimny czy ciepły stuka cały czas. Co gorsze wydaje mi się że te stuki dochodzą z dołu :cry: .
Powiem od razu że nie ubywa nic oleju(4 miesiące temu wymieniony olej na Castrol edge 10W40 półsyntetyk ). Z rury nie kopci nie ma także na niej żadnych osadów od oleju jedyne co to rano leci trochę pary a później skrapla się woda. Przy porannym sprawdzaniu stanu płynów oleju jest jakieś 2 mm od max. Płyn z chłodzący ubywa ,ale z króćca od chodnicy się sączy (przez 4 miesiące dolałem 100 ml ). Spalanie w normie waha się od 13 do 15 l/100km w mieście przy różnym stylu jazdy(przeważnie nie przekraczam 3 tyś. obr.).
Pytanie moje brzmi czy ktokolwiek spotkał się z takim problemem jeżeli chodzi o wskazania ciśnienia oleju i obecnością stuków w silniku przy tym (myślę że )?
Proszę o pomoc bo nie mogę już słuchać tego:cry:

: 08 kwie 2009, 09:44
autor: WOJTEK26
Na początek do wymiany czujnik cisnienia oleju, wskazówka powinna sie wychylic dopiero po odpaleniu silnika i na zimnym do około 5 bar a na rozgrzanym około 2 bar. Sprawdź tez połaczenia przy wskaźniku moze jest jakies zwarcie i stąd takie dziwne wskazania.

: 08 kwie 2009, 11:37
autor: Oofol
Tak jak pisze Wojtek - sprawdź też wtyczkę na czujniku może nie być styku, ale 99% czujnik do wymiany.
Co do klekotania to poprzez forum ciężko coś powiedzieć... Mogą to być panewki, popychacze itd...

: 08 kwie 2009, 12:00
autor: chybo101
Dziękuję za zainteresowanie postaram się w najbliższym czasie sprawdzić połączenia elektryczne od czujnika do wskaźnika i mam nadzieję że to będzie to a nie np. zapchany ukad smarowania.
Co do stuków to tak jak pisałem dobiegają z raczej z dołu z góry nie słychać. Słuchać tylko cykanie wtrysków(co wydaje mi się normalne). Zapomniałem napisać że silnik ma takie galaretowate ruchy na biegu jałowym (jakieś 700-800 obr/min wskazówka nawet nie drgnie).

: 08 kwie 2009, 13:45
autor: Oofol
To obroty masz a niskie - powinny być między 800-900rpm

: 08 kwie 2009, 14:19
autor: chybo101
Między 800 a 900 mam z włączonymi światłami i nawiewem.
A przy tych niskich obrotach nie widać żeby silnik nie domagał tylko takie lekkie wibracje.

: 09 kwie 2009, 12:46
autor: Oofol
To nie istotne czy coś widać czy nie - fabryka przewidziała taki a nie inny przedział obrotów aby silnik pracował równo i się nie męczył.

: 09 kwie 2009, 12:55
autor: chybo101
Ale nie widać i nie słychać żeby się męczył :-|
Postaram się nagrać jakiś film jak to chodzi to posłuchacie ;-)

[ Dodano: 2009-04-17, 08:18 ]
Witam
Co do ciśnienia oleju sprawa rozwiązana. Zsunęła się wsuwka z czujnika i dotykała kompresora klimy :mrgreen:w tej chwili silnik zimny ma 4.5 bar ,na rozgrzanym silniku przy
temp. oleju 70-80 stopni ma ciśnienie między 2.5-3 bar ,a na bardzo rozgrzanym oleju około
100-110 stopni 2 bary.
Co do stuków w silniku to zmienilem filtr powietrza na K&N i stuki zancznie ucichly (ale nie do końca ).
Wszystkim dziękuję za porady i pozdrawiam.

: 14 sie 2009, 22:14
autor: zakwapl
Witam,

również mam pytanie co do ciśnienia oleju. Czy to jest normalne jak na luzie ciśnienie spada do 2,5 bara , a jak się wrzuci na bieg to wraca na 5 bar?

: 16 sie 2009, 23:09
autor: shellah
zakwapl pisze:Witam,

również mam pytanie co do ciśnienia oleju. Czy to jest normalne jak na luzie ciśnienie spada do 2,5 bara , a jak się wrzuci na bieg to wraca na 5 bar?
tak jest to normalne <ok>