Strona 1 z 2
[AAH] Gorący nierówno pracuje
: 20 kwie 2009, 13:47
autor: Michal_Z28
Witam,
moje AAH strasznie niekulturalnie pracuje na rozgrzanym silniku...
Jak zimny to równiutko,ale jak zaczyna łapać temperaturke to zaczyna go trząść i gorący tak samo. Przy ruszaniu na gorącym potrafi się zająknąć....
Przewody,świece mają 4tys km.
No, i słychać syczenie z przodu silnika gdy zaczyna trząść. Nie widać tego na obrotomierzu,ale czuć na kierownicy. Bujanie. Syk dochodzi z przodu,jakby z pod kolektora ssącego i razem w rytm syczenia buja. Od przepustnicy wszyściutko sprawdzałem,rozbierałem, ew. uszczelniłem, zadnej poprawy, przy czym czuć jak nierówno ciągnie przy ostrym depnięciu w pedał...
Nie wiem...filtr paliwa? Ale tylko na gorącym? Nowe sondy-jedynie ciutke spadło spalanie...
EDIT:
Ma coś czujnik Halla do tego? Bo niby zimny to jest ok....
: 20 kwie 2009, 13:59
autor: WOJTEK26
Podepnij VAga i sprawdz czy nie pokaże błedu po drugie zobacz jka temp silnika widzi ECU oraz sprawdx regulator cisnienia na listwie. Skoro słychac jakis syk dobrze byłoby zdjąc kolektor i sprawdzic czy uszczelka pod kolektorem nie puszcza na jedyn cylinder.
: 20 kwie 2009, 14:09
autor: Michal_Z28
Własny VAG pojawi się u mnie dopiero około czwartku. Regulator nie przecieka do kolektora-czyli chyba zdrowy.
Po dokładnych oględzianach to cały czas myslę o uszczelce kolektora.
Czujnik wymieniłem kilka miesięcy temu na EPS,efekt był odrazu-przestał podskakiwać obrotami przy nagrzewaniu przy temp silnika 20-30st C. A to szarpanie to już dłuższy czas obserwuję.
Czy kasowanie błędów przez zwarcie styków OBD faktycznie działa?
http://www.12v.org/maintenance/dtc.php?mil=no
Czy po skasowaniu błędów silnik AAH może pracować inaczej? Z błędami wchodzi w jakiś tryb awaryjny i np: może nie brać pod uwagę jakiś odczytów?
: 20 kwie 2009, 14:14
autor: WOJTEK26
Nigdy czegos takiego nie robiłem i wole wykasowac błedy VAG-iem, jeżeli jest uszkodzony jakis wazny czujnik to ECU moze wejsc w tryb awaryjny nie wykorzystując tego czujnika tylko biorąc wartośc zastepczą.
: 20 kwie 2009, 14:19
autor: Michal_Z28
Właśnie,
na bank silnik dłuuugi czas chodził bez podpiętego czujnika temperatury ECU(biały dwupinowy). Jeszcze u właściciela w rajchu. Od czasu wymiany nikt nie zaglądał do ECU....Dlatego kupiłem sobie fejs. Nie pamiętam dokładnie,ale jak jeździłem na gazie to tego problemu nie było, na jeździe na LPG-chodził równo,a na Pb zawsze szarpanie. Potem wymieniłem czujnik i silnik równo się rozgrzewał,ale drżał gorący...
: 20 kwie 2009, 16:02
autor: WOJTEK26
Moze byc ze skoro jeździsz na LPG ( szkoda ze odrazu tego nie napisałes) moze byc którys wtryskiwacz lekko przypieczony i nie daje dawki jak powinien. Zobacz co VAG pokaże.
: 20 kwie 2009, 16:11
autor: Michal_Z28
Na gazie przejeździłem mooooże ze dwa tysiące km. założyłem sekwencję w sierpniu, a od października w ogóle odpiąłem LPG, i jeżdżę tylko na Pb98 ze statoil, nigdy nie wrócę do cyklona, nawet jak bedzie po 1zł... :evil: chyba,że założę blos'a
Ale nic...muszę zaczekać na VAG'a
: 20 kwie 2009, 16:45
autor: WOJTEK26
Skoro mimo ze miałes sekwencje auto jeździło dobrze to doszukiwałbym sie problemu z któryms z wtryskiwaczylub cisnieniem paliwa.
: 20 kwie 2009, 16:57
autor: Michal_Z28
Ale jak to wszystko połączyć z poprawną pracą na zimnym motorze? Jak tylko załapie te 30st to już buła...
: 20 kwie 2009, 18:48
autor: Kornel
Wtryski od LPG zaślepiałeś czy jak, skoro mówisz, że jest odpięte, co zrobiłeś nawiertami w kolektor, przypadkiem gdzieś tam nie puszcza ci lewego powietrza?
: 20 kwie 2009, 19:58
autor: Michal_Z28
Wykręciłem dysze(domyślasz się Kornel?

) Wkręciłem śrubki "6" z gumowymi podkładkami. Szczelnie-wykręcałem dysze i zaślepiałem dawno,właśnie ze względu na tą prace silnika.
: 21 kwie 2009, 16:00
autor: gregorian322
Witam,
ja mam podobny lub taki sam problem. Otóż z rana jak silnik zimny to pali odrazu, jak się troszke zagrzeje i chce znów odpalić to chwyci na chwilke i zgasnie, ponowne odpalenie to przytrzymanie rozrusznika ze 20 sek i odpali (szybko aku mi poszedł i mam teraz z V6 mocny, wiec dobrze kręci), ale bardzo nierówno chodzi, nie na wszystkie "gary",obroty szaleją; pozatym strasznie dymi (ciemny, prawie czarny dym z wydechu idzie). Dodam że mam LPG też. Więc wystarczy przełacze na LPG i silnik normalnie chodzi, nie dymi. Znów na PB i nierówno chodzi i kopci. Więc jedynym sposobem gdy nie chce odpalić jest odpalenie z LPG i wszystko ładnie chodzi.
Co to może być, bo co podjezdzam do mechanika to co innego mówi, a przeciez nie oto chodzi by wszystko wymienić tylko to co uszodzone.
Z góry Dziękuję za rady
pozdrawiam
: 21 kwie 2009, 16:39
autor: Michal_Z28
Panowie, mam już interfejs:
http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=76
Jaki program diagnostyczny (PL) zalecacie do mojego AAH '92 ?
: 21 kwie 2009, 17:42
autor: Kornel
Jak chcesz PL to VAG 4.9 PL, ale nie wszystko jest tam tak pięknie, zależy jeszcze do jakiego samochodu, drugi to VAG 311-2, po EN, sprawdził się na pewno wielu ludziom.
: 21 kwie 2009, 20:52
autor: Michal_Z28
Na szybciora podłączyłem się przez VAG-COM 311.2n. Na wyłączonym, ciepłym silniku znalazło jeden błąd: zawór stabilizacji biegu jałowego - intermittent (sporadyczny). To na razie tyle.
Yyy yyy...a jak ten błąd skasować w vag-com 311? Nie doszedłem do tego jeszcze...
Nauczyć się chcę <ok>