Strona 1 z 2
[ABC] Problem z praca silnika - Kable WN
: 27 kwie 2009, 12:03
autor: pawlo111
Po odpaleniu audi chodzi dobrze, równo i można nim jeździć po posesji ale po przygazowaniu kilka razy np do 4 tyś zaczyna chodzić nie równo (nie na wszystkie gary) ale obroty ma równe.
Podejrzewam sondę (są 2) z tzw: grzałką czyli działają praktycznie zaraz po uruchomieniu silnika.
Jak można sprawdzić sondy np miernikiem? jakie mają parametry padnięte sondy
Ja myślę tak:
Jak odpalam auto i nie gazuje to spaliny maja inny skład i auto chodzi dobrze a jak przygazuję dobrze to skład się zmienia i sondy sczytują, i teraz jak jedna by była walnięta to podaje błędne dane ( np będzie miała napięcie inne co sekunde) i czy to może być wina że auto nie chodzi równo :?:
Sprawdzałem już świece, kable, wtryski, wymieniłem filtr paliwa i pompkę paliwa, rozrząd,
: 27 kwie 2009, 13:50
autor: WOJTEK26
Odepnij wogóle sondy i zobacz co bedzie sie działo, najlepiej na Vagu sprawdzic jakie parametry widzi ECU.
: 27 kwie 2009, 13:54
autor: pawlo111
odpinalem kable ale bylo hmmm podobnie no ale podobno jak sie odepnie do daje wieksza dawke paliwa a u mnie jest ewidentnie za duza bo smierdzi benzyna i strzela z wydechu jak schodzi z wysokich obrotów
: 27 kwie 2009, 13:55
autor: WOJTEK26
Skoro odpiecie sond nie pomogło sprawdź regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej.
: 27 kwie 2009, 15:56
autor: pawlo111
WOJTEK26 pisze:sprawdź regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej
czym go sprawdzić i gdzie ??? bo mi już rece opadają... Kupić inny?
teraz sprawdzam sondy tak ze wykrecilem jedna i wkrecilem inna na bank sprawna niby i to samo się dzieje.
A jak ma chodzić auto jak mu się odepnie 2 sondy??? ma się dać normalnie jechać??? i nie będzie przerywał???
: 27 kwie 2009, 17:12
autor: cobra
sprawdz ciśnienie na listwie wtryskowej za regulatorem i przed
: 27 kwie 2009, 19:07
autor: pawlo111
nie mam chwilowo manometra ale bede mial...
cobra, a przez ten regulator moge miec np za duzo paliwa. Bo odkręciłem rurę od wydechu (przed przedostatnim tłumiku) i po podejrzewalem jeszcze moze zapchany wydech i odpalilem audiole i przygazowalem to normalnie ogniem waliło. Złe spalanie :!: ewidentnie.
Jest jeszcze coś w ABC odpowiedzialne za spalanie :?:
już mi teraz został tylko ten regulator i ewentualnie coś o czym nie wiem. Jakiś czujnik albo cos :?:
: 28 kwie 2009, 08:38
autor: WOJTEK26
Na odpietych sondach ECU bierze sobie wartosc zastepcza i mozna normalnie jeździc, w tym regulatorze sprawdź czy z rurki podpietej do kolektora ssącego, nie wypływa paliwo po zgaszeniu silnika, miernikiem sprawdz tez czujnik temp silnika do ECU
: 29 kwie 2009, 07:25
autor: Darek 80b3
Mam pytanie odnośnie tego regulatora ciśnienia paliwa,czy on zawsze powinien być połączony wężykiem z kolektorem ssącym i w ten sposób jest regulowany podciśnieniem?
U mnie nie ma połączenia z kolektorem,jest to po prostu zaślepione.(w wężyk wychodzący z kolektora wkręcona jest śrubka i ewidentnie nie ma połączenia z regulatorem)
: 29 kwie 2009, 08:23
autor: WOJTEK26
Regulator powinien byc połaczony ,gdyz regulacja cisnienia odbywa sie poprzez zmienne podciśnienie w kolektorze ssącym
: 29 kwie 2009, 10:42
autor: pawlo111
Darek 80b3 pisze:U mnie nie ma połączenia z kolektorem,jest to po prostu zaślepione.(w wężyk wychodzący z kolektora wkręcona jest śrubka i ewidentnie nie ma połączenia z regulatorem)
hmmmmm ciekawe czy to coś daje... a jak śmiga silnik na tym ? pali więcej?
[ Dodano: 2009-04-29, 17:50 ]
usterka znaleziona to kable WN przy cewkach... wystarczało nimi pokręcić i się naprawiało. Przy świecach lux, iskrę pięknie dawały, świecie sprawdzałem i to samo...
Już się nad cewkami zastanawiałem i wykręciłem je żeby spisać numery z nich i ściągałem kable i po założeniu auto chwile ładnie pochodziło... i kicha. No to jeszcze raz kable od cewek się zdjęło i założyło i odpalam i chodzi. Wtedy już wiedziałem że na bank albo kable albo cewki. Kupiłem kable i śmiga. A wcześniej z 5 razy kable sprawdzałem i były ok. Akurat miałem pecha i jak sprawdzałem to było dobrze....
Przypadkiem ale ważne że usunięta :mrgreen:
: 29 kwie 2009, 20:41
autor: Darek 80b3
Silnik u mnie na pb chodzi normalnie,nie ma żadnych niepokojących objawów prócz tego,że ostatnio ciężko zaczęła zapalać,kręci i nie może załapać albo załapie i ma bardzo niskie obroty,póki komputer nie podciągnie do góry.Bardziej to się dzieje na rozgrzanym silniku ale też nie zawsze.Wcześniej nic tam nie było grzebane i nie zwrócilem uwagi na ten regulator ale teraz tak myslę i nie rozumię tego,czemu nie ma on połączenia z podciśnieniem.
Chyba najlepszym wyjściem będzie podpiąc się pod komputer,może jakieś błędy są.
Byłbym wdzięczny za jakąś podpowiedź jeszcze co do tego.
: 30 kwie 2009, 10:30
autor: pawlo111
nie masz tego wężyka tak od regulatora do kolektora ssacego. To kup jakiś i zamontuj. U mnie np był kiepski i zamontowałem inny podobny.
: 10 maja 2009, 12:40
autor: marcin645
dolacze sie do tematy mam problem taki ze jak odpale auto i pochodzi chwile to potem ma takie cos ze nei chodzi dosc rowono i tak tak by trzeslo nim i jak jade na drugim biegu i dam gazu to przerywa chwle i potem jedzie normalnei i tak samo na trzecim biegu. co moze bys przyczyna?
: 10 maja 2009, 21:26
autor: pawlo111
marcin645 pisze:dolacze sie do tematy mam problem taki ze jak odpale auto i pochodzi chwile to potem ma takie cos ze nei chodzi dosc rowono i tak tak by trzeslo nim i jak jade na drugim biegu i dam gazu to przerywa chwle i potem jedzie normalnei i tak samo na trzecim biegu. co moze bys przyczyna?
paliwa zalej dobrego 98 i nie jezdzij jak masz mało jak Ci mryga 70km już.