Strona 1 z 3
[AAH] Problem z praca silnika - obroty i szarpanie
: 19 lis 2007, 15:01
autor: radhool
Witam kolegów,
mam problem ze swoją 80 2.8 quattro, jak wiecie w 80-tkach z tym silnikiem po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej otwiera się dodatkowy dolot paliwa czy coś w tym stulu... odczuwalne jest to na pedale gazu "zwiększa się jego opór" przynajmniej u mnie... Problem zaczyna się gdy wchodzę w tą strefe obrotów przy której otwiera się ten dodatkowy dolot auto zaczyna wtedy szarpać, nie przyspiesza płynnie szarpnięcia są mocniejsze im głębiej wciskam pedał gazu. Audiowka ma sekwencje LPG, byłem u gazowników ale oni powiedzieli że wydmuchało mi katalizatory i samochód się dusi.Co o tym myślicie. Z góry dzięki za pomoc
: 19 lis 2007, 15:46
autor: WOJTEK26
Goście ściemniają jak trzeba.Powiedz to szarpanie pojawia sie tylko na LPG czy i na PB, a tak dla scisłości to otwiera sie wtedy krótki kanał dolotowy a zamyka długi, jeżeli problem pojawia sie na LPG tylko to może wina jest w umiejscowieniu wtryskiwaczy od LPG.Może zamontowali je tak że jak zamyka sie długo kanał to blokuje wtryski
: 19 lis 2007, 15:57
autor: radhool
Problem występuje na LPG jak i na PB, a może trzeba sondy powymieniać? Byłem na kanale jeden katalizator napewno wydmuchało bo jak w niego pukam to słychać że w nim pusto jest no i szybciej stygnie.
: 20 lis 2007, 08:11
autor: WOJTEK26
Jeżeli zatkany byłby wydech to auto by słabo szło ale nie szarpało, po drugie odepnij przewód podcisnieniowy od przepony zmieniajacej położenieklapy w dolocie i sie przejedź zobcz czy nadal bedzie szarpał czy przestanie, tylko zaslep przewód. Mozesz podpiąc sie do komputera moze wyłapał jakis błąd lub cewka któras siada i przy duzym obciązeniu nie wydala. A jeszcze jedno kupiłes już z gazem czy Ty zakładałeś i czy przed montażem szarpał :?:
: 20 lis 2007, 09:24
autor: radhool
Kupiłem bez gazu, ale jeździłem wcześniej na nisko oktanowej benzynie zza wschodniej granicy ... ale było dobrze nie szarpało,założyłem LPG przejechałem 100km i zaczął sie problem być może sondy oszalały...
: 20 lis 2007, 11:24
autor: WOJTEK26
Moze być że montezy dali ciała przy instalacji LPG. Ale spróbuj odłaczyc aku i zrobic adaptacje, moze pomoże.
[ABC] Problem z praca silnika ?
: 20 lis 2007, 21:45
autor: tomi990
kupilem b4 2.6 v6 z sekwencja, postanowilem zrobic auto od podstaw.Zmienilem cale zawieszenie, wymienilem kable zaplonowe i swiece ngk - czesci dobrane katalogowo, teraz takze silnik nie pracuje rowno na wolnych obrotach czy to na benzynie czy na lpg, powyzej 2 tys pracuje idealnie i rowno, gdy jade np, na 5 biegu ok 90 gdy odpuszczam gaz silnik jakby szarpal, dzieje sie tak na kazdym biegu gdy odpuszczam gaz, co moze byc przyczyna? czy to silniczek krokowy?
prosze o pomoc kogos kto wie wiecej na ten temat
pozdrawiam wszystkich audiolowców!
: 21 lis 2007, 08:10
autor: WOJTEK26
Silniczek krokowy to raczej nie bo on działa od ok1400obr w dół. Problem może być z którąś z sond Lambda lub z potencjometrem przepustnicy ale najlepiej bedzie podpiąć sie pod VAG-a i sie przejechac obeserwując parametry
: 24 lis 2007, 14:30
autor: kojtek
Może być inna przyczyna.Silniczek to zazwyczaj obroty falują ,lub silnik ma cały czas wysokie obroty.Chodź nie zawsze.Sprawdź zapłon czy na pewno iskra jest zawsze na wszystkich cylindrach,może ją gubi.
: 24 lis 2007, 14:43
autor: IC69
A nie brałeś pod uwagę luzów w elementach przeniesienia napędu (skrzynia, półosie)? U mnie szarpie podobnie, jak odpuszczam i jak dodaje gazu. Obwiniam za to mechanizm różnicowy w skrzyni, bo klekocze.
[B4 2.6 ABC] spadek mocy
: 15 gru 2007, 17:18
autor: Pablos69
Problem polega na tym:
silnik zimny na ssaniu moc normalna, w momencie kiedy ssanie się wyłącza moc spada (ok. 20 %).
Czym to może byc spowodowane? Dodam, że problem występuje zarówno na bęzynie jak i na gazie.
: 19 gru 2007, 15:05
autor: zipera3e
witam
silnik po wyłączeniu sania nie powinien tracić mocy ,tak jak na benzynie i na gazie masz problem z kolektorem sącym
: 20 gru 2007, 09:47
autor: WOJTEK26
A powiedz jaką masz instalację gazową. Wydaje mi sie że problem moze byc z którąś z sond lambda. Kiedy silnik jest zimny nie wykożystuje sygnału z lambdy tylko wartość zastepczą dopiero po jakims czasie zaczyna wykozystywac rzeczywista wartośc i dlatego zaczyna tracic moc.
: 21 gru 2007, 17:29
autor: Pablos69
Instalacja KME sekwencyjna.
[ Dodano: 2007-12-21, 18:28 ]
dokładnie taki
http://www.kme.com.pl/diego/
[B4 Coupe 2.8 V6] coś z obrotami...
: 08 maja 2009, 23:55
autor: Massi
a wiec tak mam ten samochodzik od 18 kwietnia i na początku było ok a od kilku tygodni mam tak ze jak jest zimny to gaśnie i się dławi jak mu dodam gazu. Dzisiaj trzymałem do na 2.3tys obr. i po jakiś 10s spadał na 400obr. i wracał znowu na 2.3. Jak chce szybciej ruszyć to powyżej 2 tys zaczyna go czasami dławić... a w sumie to czasami go nie zadławi. Dzieje się tak głównie na 1 i 2 biegu. Na zimnym silniku nie ma mowy o szybszym ruszeniu bo dławi się od razu tak jak by nie pracował na wszystkich garach. Był stożek ale nieudolnie założony więc kupiłem oryginalną puchę i nowy filtr w sumie prawie nic nie pomogło, wymieniłem świece na 2 elektrodowe bo były 3x 3 elektrodowe i 3x 1 elektrodowe. Wyczyściłem kable. W sumie to już nie wiem co zmieniać bo nie mam za bardzo kasy żeby kupować w ciemno. A i czy to normalne że na 65l zrobiłem 361km raz na kiedy wciskając a tak to kręcąc go do 2.5tys. ??