Strona 1 z 2
[ABC] Czujnik temperatury zasysanego powietrza
: 13 cze 2009, 09:13
autor: tryk
Zakładam temat bo nie potrafię znaleźć odpowiedzi na forum...
Na diagnostyce VAG okazało się, że nie działa mi czujnik temperatury powietrza zasysanego (pokazuje od -90 do 50 stopni) przez co silnik na wolnych obrotach się trzęsie, ustaliłem numery tego czujnika: oryg. 078 906 161, bosch 0 280 130 060. Problem polega na tym, że nie wiem gdzie znajduje się ten czujnik. Może mi ktoś z klubowiczów pomoże?
Pozdrawiam.
: 14 cze 2009, 17:36
autor: klusek
czy w AAH też jest taki sensor? w ktorym miejscu? w tym samym co w ABC? a jak sie zachowuje przy spokojnym przyśpieszaniu np na 3 biegu w przedziale 1500-2000 obrotów?
: 14 cze 2009, 20:08
autor: tryk
W 2,8 nie ma - ten czujnik, wg katalogów występuje w silnikach 2,6 3,7 4,2 i chyba jeszcze jakimś;
nie wiem gdzie on jest w ABC dokładnie - na logikę gdzieś w dolocie,
jedyny zauważalny objaw to "pływanie" obrotów na biegu jałowym - silnikiem czasem rzuci, nie widać tego na obrotościomierzu, ale po podłączeniu do VAG widać, że obroty skaczą o 50 w każdą stronę od wartości 760 obr/min (za każdym razem kiedy czujnik poda inną temperaturę do kompa);
: 15 cze 2009, 17:08
autor: martino08 (usunięty)
coś mi się wydaje, że to może być ten czarnuch oznaczony strzałką na zdjęciu, głowy nie dam bo spec ze mnie żaden, ale akurat niedawno miałem mój kolektor wybebeszony i coś mi dzwoni że to może być to
: 15 cze 2009, 18:19
autor: siwusek216
Bardzo prawdopodobne w ETKA widnieje tylko jako nr katalogowy niema pokazanego miejsca umieszczenia, z kolei w literaturze "Sam naprawiam" jest zaznaczony po lewej stronie kolektora patrząc pod maskę tylko ze zdjęcie jest z osłoną ze znaczkiem V6.
: 15 cze 2009, 21:59
autor: tryk
ok dzięki, a nie wiesz czy on ma wtyczkę, czy zmienia się go z całym przewodem?
ten czujnik ciężko dostać, nawet do serwisu chcieli mi sprowadzać; ostatecznie odbieram we środę zamiennik bosch (pewnie oryginał też jest bosch ale płaci się podwójnie) i spróbuję sam zmienić;
: 17 cze 2009, 20:31
autor: martino08 (usunięty)
jeżeli dobrze pamiętam to czujnik miał gniazdo czyli zmienia się go bez przewodu, jak np czujnik temperatury
: 18 cze 2009, 17:10
autor: tryk
czujnik wymieniłem - jest tam gdzie wskazał martino08,no i ma gniazdo;
kupiłem bosch-a a oryginał był siemensa!!!
rano skasuje błędy i zobaczę co i jak;
aha nowy czujnik ma końcówkę podłużną z plastiku (możliwe), stary był krótszy i metalowy, mam nadzieje że ten plastik to nie zdejmowana nakładka, ale za nic nie chciała zejść;
dzięki za pomoc!!!
: 18 cze 2009, 18:47
autor: martino08 (usunięty)
hyhy o łał :mrgreen: nawet blondynka motoryzacyjna martino czasem umie pomóc.
Fajnie, że chociaż Tobie się udało wyjść na prostą z autem, ja walczę nadal.
pzdr
: 03 lis 2010, 20:16
autor: jano04
przerabiałem ten temat ten czujnik nie jest powodem trzęsięsienia silnikiem a raczej większego spalania, czujnik orginał 195zł kosmos po wymianie spalanie spadło
: 04 lis 2010, 08:36
autor: tryk
cześć!
temat stary ale z ciekawości- jakie masz spalanie benzyny w mieście?
walczyłeś z wibracjami silnika? co było u Ciebie?
: 08 lis 2010, 20:32
autor: jano04
przed diagnostyką silnika spalanie w mieście 16l po diagnostyce [wymiana czujnika zasysanego powietrza czyszczeniu krokowca i uszczelnieniu dolotu i podciśnienia] spolanie w miście 11-12l w trasie Warszawa -Olsztyn 8.3 później padły sondy i nastawnik przepustnicy spalanie 25l szbko naprawiłem i wróciło do normy teraz bez problemu[oczywiście mówimy o benzynie bo gazu nie posiadam]
: 21 sie 2011, 18:03
autor: dyzio767
Odświeżę temat..
Dziś samochód w trasie dość drastycznie zaczał zamulać. Spalanie przy prędkości licznikowej 140 (GPS 125km/h) wyszło 18l gazu na 100km. Odłączyłem czujnik powietrza, auto odzyskało moc.
Spalanie spadło do 13l/100km (gaz drugiej generacji)
Czy odłączony czujnik w czymś mi szkodzi? I jak to jest, że auto po odłączeniu jeździ lepiej?
: 22 sie 2011, 09:44
autor: siwusek216
dyzio767 pisze:Czy odłączony czujnik w czymś mi szkodzi? I jak to jest, że auto po odłączeniu jeździ lepiej?
Silnik teraz pracuje w trybie awaryjnym i na zdrowie mu to raczej nie wychodzi. A jeśli chodzi o jazdę z podłączonym uszkodzonym czujnikiem po prostu drastycznie zawyża lub obniża odczyt temperatur ECU uznaje podawana wartość za prawidłową i drastycznie wzbogaca lub zubaża mieszanka przez co zamula i powoduje duże spalanie.
: 23 sie 2011, 18:18
autor: dyzio767
...wymieniłem dziś ten czujnik (47zł) Efekt...hm...
Na benzynie jeździ raczej gorzej i bardziej muli na niskich obrotach, na gazie jeszcze się nie ustosunkowałem..
Macie jakies porady?