Strona 1 z 2

2.6 a 2.8 - dlaczego aż taka różnica mocy??

: 01 sie 2009, 14:15
autor: Arcan84
cześć.

czy moglibyscie mi wytłumaczyć dlaczego jest aż taka różnica miedzy silnikami 2.6 a 2.8 ?
2.6 - 150 PS
2.8 - 174 PS

niby tylko 0.2 litra pojemności różnicy a moc o 24 konie wieksza :shock:

bde wdzieczny za odpowiedzi:)

: 01 sie 2009, 15:48
autor: 8S3
Ciekawe pytanie.
2.8 ma inny dolot, poza tym na pewno inna elektronika.
2.6 to nowsza konstrukcja od 2.8, pewnie dlatego konstruktorzy zdławili motor, żeby była różnica ale co dokładnie i skąd taka różnica mocy to nie wiem.

: 02 sie 2009, 15:26
autor: Arcan84
to 2.6 jest nowsza konstrukcja niz 2.8 ??

: 02 sie 2009, 18:41
autor: 8S3
Zgadza się, 2.8 powstały chyba pod koniec 91 r., a 2.6 ok. 93 r.
2.6 to V-ka uproszczona do granic możliwości ale dzięki temu bezawaryjna :mrgreen:

: 03 sie 2009, 00:25
autor: Arcan84
mhm... czyli 2.8 bardziej awaryjne? a jak ta różnca 24 koni i w sumie nie wiem ilu NM przekłąda sie na jazde?

: 03 sie 2009, 06:10
autor: LU_ANGEL
2.6 225Nm
2.8 250Nm

O dziwo to jednak czuc te 24KM i 25Nm.. Jest roznica..

: 03 sie 2009, 11:45
autor: Arcan84
hmmm interesujące... czekam na dalsze opinie i wypowiedzi niezywkle dla mnie cenne...

: 03 sie 2009, 14:54
autor: WOJTEK26
Po pierwsze to inna elektronika sterujaca ( np. w 2,6 nie ma przepływomierza tylko czujnik podcisnienia,w 2,8 jest lmm), inna kostrukcja układu dolotowego ( w 2,8 jest zmiana długosci dolotu). Generalnie obie jednoski nie sa wysilone wiec zywotne o ile sie dba o silnik.

: 03 sie 2009, 15:25
autor: Arcan84
czyli jak sie znajdzie 2.6 to brac a jak sie trafi 2.8 to super - tak mam to rozumiec?
w 2.6 zrobic cały wydech bez katalizatorów i z tego co czytałem juz mamy tyle samo momentu co 2.8 czyli ok 250 NM... a silnik jak piszecie mniej awaryjny niz 2.8...

: 03 sie 2009, 17:11
autor: Leo
... inne ciśnienie sprężania, 2.8 powinno jeździć na pb98, do tego koledzy resztę dodali, dolot inny ze zmienną geometrią, inny komputer. I tyle.
I to nie jest jakaś straszna różnica, te 24 konie.

aha, 2.8 jest mniej awaryjny od 2.6 , możecie mi wierzyć na słowo, miałem wiem.

: 03 sie 2009, 19:11
autor: Arcan84
a 2.6 na PB95 ?

: 03 sie 2009, 20:11
autor: 8S3
Tak,
co do awaryjności to kwestia egzemplarza.
W 2.6 jest mniej rzeczy, które mogą się zepsuć.

: 04 sie 2009, 07:10
autor: Arcan84
mhm... teraz jedni mowia ze az tak duzej róznicy nie ma, inni natomiast ze jest odczuwalna... może ktoś jeszcze sie wypowie kto np miał takowe silniki? ;) chciałem sobie jakos poukładac wszystkie informacje...

: 04 sie 2009, 07:19
autor: Darek 80b3
widze że zależy Ci na mocy,bo 2.6 to za mało chyba dla Ciebie,zrób swap na ACK czyli 2.8 30v,to jest najlepsza opcja,silnik lepszy do diagnostyki i nowszy kontrukcyjnie no i moc 192 ps.

: 04 sie 2009, 07:20
autor: Leo
a co tu układać. Bierz 2.8 , pali tyle samo co 2.6 a jedzie lepiej. No i bierz quattro.
2.6 to wymysł niemiaszków bo do 150 KM mieli niższe ubezpieczenie.