Strona 1 z 2
2.6 a 2.8 - dlaczego aż taka różnica mocy??
: 01 sie 2009, 14:15
autor: Arcan84
cześć.
czy moglibyscie mi wytłumaczyć dlaczego jest aż taka różnica miedzy silnikami 2.6 a 2.8 ?
2.6 - 150 PS
2.8 - 174 PS
niby tylko 0.2 litra pojemności różnicy a moc o 24 konie wieksza :shock:
bde wdzieczny za odpowiedzi:)
: 01 sie 2009, 15:48
autor: 8S3
Ciekawe pytanie.
2.8 ma inny dolot, poza tym na pewno inna elektronika.
2.6 to nowsza konstrukcja od 2.8, pewnie dlatego konstruktorzy zdławili motor, żeby była różnica ale co dokładnie i skąd taka różnica mocy to nie wiem.
: 02 sie 2009, 15:26
autor: Arcan84
to 2.6 jest nowsza konstrukcja niz 2.8 ??
: 02 sie 2009, 18:41
autor: 8S3
Zgadza się, 2.8 powstały chyba pod koniec 91 r., a 2.6 ok. 93 r.
2.6 to V-ka uproszczona do granic możliwości ale dzięki temu bezawaryjna :mrgreen:
: 03 sie 2009, 00:25
autor: Arcan84
mhm... czyli 2.8 bardziej awaryjne? a jak ta różnca 24 koni i w sumie nie wiem ilu NM przekłąda sie na jazde?
: 03 sie 2009, 06:10
autor: LU_ANGEL
2.6 225Nm
2.8 250Nm
O dziwo to jednak czuc te 24KM i 25Nm.. Jest roznica..
: 03 sie 2009, 11:45
autor: Arcan84
hmmm interesujące... czekam na dalsze opinie i wypowiedzi niezywkle dla mnie cenne...
: 03 sie 2009, 14:54
autor: WOJTEK26
Po pierwsze to inna elektronika sterujaca ( np. w 2,6 nie ma przepływomierza tylko czujnik podcisnienia,w 2,8 jest lmm), inna kostrukcja układu dolotowego ( w 2,8 jest zmiana długosci dolotu). Generalnie obie jednoski nie sa wysilone wiec zywotne o ile sie dba o silnik.
: 03 sie 2009, 15:25
autor: Arcan84
czyli jak sie znajdzie 2.6 to brac a jak sie trafi 2.8 to super - tak mam to rozumiec?
w 2.6 zrobic cały wydech bez katalizatorów i z tego co czytałem juz mamy tyle samo momentu co 2.8 czyli ok 250 NM... a silnik jak piszecie mniej awaryjny niz 2.8...
: 03 sie 2009, 17:11
autor: Leo
... inne ciśnienie sprężania, 2.8 powinno jeździć na pb98, do tego koledzy resztę dodali, dolot inny ze zmienną geometrią, inny komputer. I tyle.
I to nie jest jakaś straszna różnica, te 24 konie.
aha, 2.8 jest mniej awaryjny od 2.6 , możecie mi wierzyć na słowo, miałem wiem.
: 03 sie 2009, 19:11
autor: Arcan84
a 2.6 na PB95 ?
: 03 sie 2009, 20:11
autor: 8S3
Tak,
co do awaryjności to kwestia egzemplarza.
W 2.6 jest mniej rzeczy, które mogą się zepsuć.
: 04 sie 2009, 07:10
autor: Arcan84
mhm... teraz jedni mowia ze az tak duzej róznicy nie ma, inni natomiast ze jest odczuwalna... może ktoś jeszcze sie wypowie kto np miał takowe silniki?

chciałem sobie jakos poukładac wszystkie informacje...
: 04 sie 2009, 07:19
autor: Darek 80b3
widze że zależy Ci na mocy,bo 2.6 to za mało chyba dla Ciebie,zrób swap na ACK czyli 2.8 30v,to jest najlepsza opcja,silnik lepszy do diagnostyki i nowszy kontrukcyjnie no i moc 192 ps.
: 04 sie 2009, 07:20
autor: Leo
a co tu układać. Bierz 2.8 , pali tyle samo co 2.6 a jedzie lepiej. No i bierz quattro.
2.6 to wymysł niemiaszków bo do 150 KM mieli niższe ubezpieczenie.