Strona 1 z 2

[ABC] Wskazania cisnienia oleju

: 09 sie 2009, 17:45
autor: Mario26
witam kolegów po zmianie uszczelniaczy na zaworach mam dylemat,na dodatkowych zegarach cisnienia oleju na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku mam cisnienie na 3 a w czasie jazdy przy 2000 obrotach mam ponad 5 licznik sie zamyka, czy to jest awaria???ps przed naprawa było podobnie na postoju 1,8 a podczas jazdy prawie 5

: 09 sie 2009, 22:10
autor: gawcio12312
dołąncze się to tematu u mnie jest podobnie na tych dodatkowych zegarach

: 10 sie 2009, 06:38
autor: Mario26
moze ma tak być?

: 10 sie 2009, 15:12
autor: Motostacja pl
Nie wiem jakie powinno być maks ciśnienie oleju, ale z tego co pamiętam jak kiedyś w swojej B3 sprawdzałem ciśnienie to przy rozgrzanym motorze na jałowym trzymało coś koło 1,8 natomiast dodanie gazu powodowało od razu skok do 4 albo 5 barów (już teraz nie pamiętam do ilu miałem ciśnieniomierz).

: 10 sie 2009, 18:48
autor: 8S3
Ciśnieniomierz jest do 5 barów..Na zimnym silniku, gdy olej jest zimny i gęsty wskazuje 5. Wraz z rozgrzewaniem się motoru ciśnienie opada do ok. 2-3 bary przy 90st. C.

: 10 sie 2009, 20:34
autor: Mario26
a jak nie opada?opada tylko na biegu jałowym na małych obrotach mam dokładnie na goracym z 90st. silniku 2.3 Bara to moze byc ok ale przy dodaniu lekko gazu tak do 1700 obrotów to mi sie odrazu zamyka skala która jest do 5 Barów koles podpowiedział mi ze to moze byc od filtra oleju wiec pojechałem do serwisu AUDI i kupiłem orginał i dalej mam to samo po wymianie owego filtra.Byłem u 2 mechaników rozkładaja rece mowia ze tak ma byc ale mam kolesia co sprzedaje czesci samochodowe i powiedział ze zna 2 przypadki ze filtr oleju wywałiło od cisnienia.

POMOCY

: 10 sie 2009, 23:21
autor: Motostacja pl
Nie wiem jak jest umieszczony czujnik ciśnienia oleju (czy przed czy za filtrem). Jeśli przed to zgodzę się że jeśli filtr byłby zapchany to tak by mogło się dziać. Jeśli za to filtr nie ma tu nic do gadania.

Był kiedyś taki przypadek na forum. Ktoś miał problem z bardzo wysokim ciśnieniem oleju. Było tak duże że podwieszało mu przez to zawory ( szklanki dostawały za duże ciśnienie). Przyczyna tkwiła w samej pompie olejowej. Ma ona specjalny zaworek który ma puszczać bokiem nadmiar ciśnienia. W tamtym przypadku zaworek ten był uszkodzony przez co całość ciśnienia wytwarzanego przez pompę olejową szło w układ.

: 11 sie 2009, 06:49
autor: Mario26
tez tak mysle ze to ta gnida jak sie z nia uporam to dam znac :idea:

: 11 sie 2009, 14:48
autor: siwusek216
Zimny olej 5 bar
olej 90st. na wolnych obr. 2-3 bar po dodaniu gazu 5 bar i chyba wszystkie tak maja

: 11 sie 2009, 19:44
autor: Mario26
własnie wróciłem od jednego mechanika taki dziadzius hehe a ma pojecie co robi a było to banalnie proste otworzył madra ksiazke i własnie to samo powiedział i pokazał a było czarno na białym ze te maszynki tak maja hehe i juz naprawione kamień z serca a juz myslałem ze moje kochanie cos boli <ok>

: 26 wrz 2012, 11:32
autor: Coby Dick
A jeśli mam cały czas, że od odpalenia silnika wskazówka idzie na maksa poza skale i nie ruszy się aż do zgaszenia silnika? Nie zmienia położenia ani na jałowym ani jak się nagrzeje.

: 26 wrz 2012, 12:18
autor: pawelrybak15
Sprawdź przewód od czujnika ciśnienia oleju do zegarów dodatkowych (ten bańkowaty czujnik odpowiada za wskaźnik).
Nie pamiętam już czy to brak ciągłości, czy zwarcie do masy powoduje wyskok wskazówki do maksimum, ale to co opisujesz sugeruje właśnie problem elektryczny, a ściślej właśnie z tym przewodem. Jest podłączony pod złącze G na czujniku bańkowym :-)

: 27 wrz 2012, 13:09
autor: Tomasz_T
to ja z innej beczki sytuacja odwrotna
zimny silnik jalowe 5 bar
temperatura oleju okolo 70-80 stopni 2 bary na 2000obr-5barow
temperatura oleju 100 stopni 1 bar na 2000obr-4bary
temperatura silnika 100 stopni olej ponad 100 na jalowych potrafi zapalic sie cisnieni oleju

silnik ma okolo 500 tysiecy robić go czy drugie serce ?

: 27 wrz 2012, 18:02
autor: PuSzEk
Tomasz_T, jak masz duże zniżki w sklepach motoryzacyjnych, taniego mechanika, albo czas żeby samemu to zrobić to bym robił remont, ale bardziej "opłaca" się kupić drugi silnik, nawet już AAH, tylko to taki "kot w worku"

twój post wskazuje na to że silnik już swoje przeżył i przyszła pora na niego :-/

: 27 wrz 2012, 18:52
autor: Audi 80 Polska
Często też w V6 rozpadają się zaworki olejowe w głowicach
https://audi80.pl/28v6-b4podejrzany- ... t59122.htm
https://audi80.pl/b4-26-abc-brak-cis ... 456,15.htm

Można próbować zmienić filtr oleju bo czasem przez niego mogą być takie spadki ciśnienia.