Strona 1 z 1

[80 B4 AAH] Grające zawory

: 23 wrz 2009, 10:54
autor: yankes2.8
Mam taki mały problemik otóż przy spokojnej jeździe tak przy 3000obr. zawory lekko pogrywają (cyk, cyk, cyk....). Jak przyśpieszam to przestają. Co może być tego przyczyną ? Zaznaczam że tak samo jest na LPG jak i na benzynie.

: 23 wrz 2009, 10:58
autor: moonwalker
sprawdz poziom oleju

: 23 wrz 2009, 11:05
autor: gornik
Dokładnie, na 100% masz stan poniżej połowy na bagnecie, dolej oliwy i stuki ucichną. Kontroluj sytuację w silniku, bo olej to ważna rzecz.

: 23 wrz 2009, 12:51
autor: siwusek216
Albo słabe jakościowo paliwo zmień stacje i zobaczysz.

: 23 wrz 2009, 13:23
autor: Nypel1
dolej olej,chyba że po krótkim czasie jeżdzenia znowu Zaczną stukać to będzie znaczyło że łyka Ci olej(w audi to norma,mało oleju i zawory walą)

: 01 paź 2009, 12:01
autor: yankes2.8
No więc, olej jest na maxa, paliwo z 2 markowych stacji a zoworki nadal lekko cykają przy pewnych obrotach (jak pisałem wyżej).
Co dalej ?

I pytanie do fachowców : Co właściwie jest powodem cykania zaworów z technicznego punktu widzenia (jakieś za wczesne/późne spalanie, luzy, sruzy itp.) ? Może jak poznam powód to sam coś wydedukuję.

: 02 paź 2009, 20:37
autor: Nypel1
to napewno masz popychacze zaworów do wymiany, u mnie dwa były takie lużne że dziwie się że sie nierozsypały,jak to naprawisz to napisz jaka była tego przyczyna ale na 99% to będzie to ;-)

Re: [80 B4 AAH] Grające zawory

: 03 paź 2009, 00:38
autor: leopard
yankes2.8 pisze:Mam taki mały problemik otóż przy spokojnej jeździe tak przy 3000obr. zawory lekko pogrywają (cyk, cyk, cyk....). Jak przyśpieszam to przestają. Co może być tego przyczyną ? Zaznaczam że tak samo jest na LPG jak i na benzynie.
według mnie cisnienie oleju ale jedno pytanie na jakim jeżdzisz oleju jakimś badziewiu czy firmowym ? i drugie to pólsyntetyk czy mineral bo to ma duże znaczenie ...wiesz jak się sprawdza luz popychaczy ? zdejmij pokrywe zaworów i po kolei sprawdż luz popychaczy bo po wymianie na nowe u mechanika może być jeszcze gorzej i to nie żart jeśli masz jakieś pytania to napisz domnie

: 03 paź 2009, 19:58
autor: scott
ciśnienie oleju zbyt małe lub zawieszona szklanka na którymś zaworze. masz hydrauliczne podstawianie zaworów więc wyciąg szklanki i sprawdz je czy któraś sie nie zawiesiła. powodzenia :roll:

: 05 paź 2009, 09:47
autor: yankes2.8
Olej wlewam markowy (nie piszę jaki żeby nie rozkręcać tu dyskusji nie na tamat :-) ), półsyntetyczny więc raczej to odpada. Więc chyba luzy na popychaczach się robią.
Więc kolejne pytanie : jak sprawdzić luzy i co ewentualnie robić gdyby luzy były zbyt duże ?
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2009-10-05, 09:48 ]
Aha zapomniałem napisać że ciśnienie jest książkowe na gorącym silniku ponad 2 bary na biegu jałowym jałowym i 5 po przygazowaniu.

[ Dodano: 2009-10-05, 09:59 ]
leopard pisze:zdejmij pokrywe zaworów i po kolei sprawdż luz popychaczy bo po wymianie na nowe u mechanika może być jeszcze gorzej i to nie żart jeśli masz jakieś pytania to napisz domnie
Dlaczego po naprawie może być gorzej ? Powiedz bo chyba każdy kto to przeczytał jest ciekaw :-)

: 05 paź 2009, 19:19
autor: Nypel1
ja Ci powiem tak jak masz luzy na popychaczach to nic z tym niezrobisz,tylko wymienić i będziesz miał spokój kosz jednego mieści się w okolicach 40 zł więc,czasami może być lużny tylko jeden,najlepiej daj do mechanika i nieczekaj koszt wymiany niejest duży :-P

: 07 paź 2009, 19:15
autor: Mario26
najpierw sprawc olej jesli stan masz ok i nie chcesz bawic sie w koszty to czesto mechanicy proponuja gestrzy olej..(ja pewnie bym naprawiał)