Strona 1 z 1
[ABC]nie odpala - pomocy
: 08 paź 2009, 22:00
autor: p371
Witam, dziś po raz pierwszy niunia mnie zawiodła i to zdrowo.
Rano wstałem, wsiadłem, odpaliłem i poleciałem do roboty jak co dzień, godz. 17,00 wsiadam chce odpalić i jechać do domu, a tu dupa tylko kręci i nic. - Myśle sobie, mam dorabiany kluczyk scyzoryk pewnie imo się obraził, do domu po drugi ori ale to samo.
Odłączyłem na kilka minut akumulator, podłączam, odpalam i jest <ok> , zgasiłem za jakiś czas i dupa znowu (nie pali) - ponowne odpięcie aku już nie pomogło :cry: - teraz został tam, a ja nie wiem co dalej.
Macie jakieś pomysły - z góry wielkie dzięki
: 08 paź 2009, 22:40
autor: cobra
Miałem kiedyś sytuację taką, że "zblokował" się sterownik - wystarczyło podpiąć VAGa i odblokować - nie wiem co to było, znajomy mechanik mi to zrobił za kilkadziesiąt zł
: 09 paź 2009, 20:28
autor: rama
dzisiaj mi sie to samo stalo z moja rakieta,wsiadam rano odpalam i odpalil bez problemu,po jakies minucie zgasl...krecilem chyba przez 2 minuty i nie chcial zapalic(rozrusznik krecil)a w nocy ladowalem akmulator.Otworzylem maske bo myslalem ,ze moze cos z alarmem sie porobilo...odlaczylem akmulator i na nowo zalozylem klemy...wsiadlem,przekrecilem stacyjke i odpalil za 1 razem bez problemu...jezdzilem troche i odpalalem wszystko bez problemu za 1 razem bral...przyjechalem do domu,po jakies poltora godzinie wsiadam chce odpalic i znowu....kreci ale silnik nie zalapie tak bez powodu...no i odlaczenie akmulatora juz nic nie pomoglo, krecilem chyba z 10 minut i nic:/ ...stoji pod klatka i nie wiem co dalej robic?...co to moze byc?...pomozcie!..tak jutro z rana moglbym kombinowac cos...z gory dzieki
: 09 paź 2009, 21:47
autor: WOJTEK26
Na poczatek sprawdźcie czy jest iskra jezeli nie ma to do sprawdzenia czujnik Halla oraz cewka zapłonowa.
: 10 paź 2009, 09:20
autor: rama
iskra jest,cewka tez mi sie nie wydaje bo na cieplym silniku jak juz odpalil to zapalal od 1 razu...jeszcze pozostaje sprawa czujnika dzisiaj go sprawdze tylko jak to zrobic jak nie chce w ogole odpalic...skad bede wiedzial czy to czujnik czy nie...
[ Dodano: 2009-10-10, 09:52 ]
chcialem jeszcze dodac co zuwazylem z moich wczesniejszych obserwacji,mianowicie przed tym jak mi sie to stalo to od jakis 2 tygodni jak odpalalem silnik(zimny) to palil za 1 razem ale obroty strasznie skakaly schodzily na 600 i wskakiwaly na 1200 tak sie to wahalo na zmiane,jak sie silnik zagrzal tak po 2-3 minutach to wskakiwaly na 900 i juz bylo dobrze rowno pracowal nie trzeslo nim(nic z tym nie robilem bo mi nie przeszkadzalo)nie wiem czy moze to miec zwiazek z wyzej opisana ustarka...pomocy bo nie moge jezdzic:(
: 10 paź 2009, 10:07
autor: p371
Ja wczoraj furkę zholowałem pod blok- mam juz vaga od kumpla i będę się starał coś ustalić co jest nie tak. Dam znać co vag pokazał.
: 10 paź 2009, 10:10
autor: rama
daj znac koniecznie...bo z opisu Twojego wynika ,ze mniej wiecej podobna usterka co moja...z gory dzieki
[ Dodano: 2009-10-10, 10:19 ]
moje gg:8749029
: 10 paź 2009, 14:30
autor: p371
Już chyba wszytko wiem. Udało mi się podłączyć vaga

- miałem trochę problemów ale poszło. Czyli tak wyskoczyły mi takie błędy:
00515
00514
co oznacza:
00514 P0336 Czujnik pozycji wału korbowego – sygnał
usterkowy – G4
00514 Czujnik pozycji wału korbowego – G4
00515 P0340 Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik
efektu hali) – brak sygnału (G40) : sprawdź
CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor
00515 Czujnik pozycji wału krzywkowego (czujnik
efektu hali) – skrót do B+ (G40) : sprawdź
CPM, jeśli OK., wymień dystrybutor
muszę szukać czujnika i miejsca gdzie jest zamontowany - może ktoś wie czy mogę to sam wymienić??
: 10 paź 2009, 14:37
autor: siwusek216
p371 pisze:muszę szukać czujnika i miejsca gdzie jest zamontowany
Czujnik powinieneś dostać bez problemu a znajduje się z tylu lewej głowicy patrząc pod maskę.
: 10 paź 2009, 14:46
autor: p371
siwusek216 pisze:p371 pisze:muszę szukać czujnika i miejsca gdzie jest zamontowany
Czujnik powinieneś dostać bez problemu a znajduje się z tylu lewej głowicy patrząc pod maskę.
A dam rade sam to zrobić? Czy muszę holować furkę do mechaniora?
: 10 paź 2009, 14:54
autor: siwusek216
Sorki za błąd patrząc pod maskę chodzi o prawa głowice. To czy dasz rade zmienić go sam zależy od znajomości budowy i zasady działania silników, czynność podobna do wymiany aparatu zapłonowego.
: 10 paź 2009, 14:57
autor: p371
A jeszcze jedno czy te czujniki z wałka korbowego i wałka krzywkowego to jedno i to samo, czy to są dwa różne czujniki??
: 10 paź 2009, 15:11
autor: siwusek216
To dwa inne czujniki o ile się nie myle to ten drugi jest zamontowany na połączeniu silnika i skrzyni biegów a położenie walu sczytuje z wieńca kola zamachowego.