Strona 1 z 2

[2.6 ABC LPG]cieknące weże cieczy chłodzącej i odpowietrznik

: 24 lis 2009, 12:32
autor: Marek85
od dluzszego czasu znikal mi plyn w zbiorniczku , wczoraj namierzylem miejsce wycieku sa to weze idace z silnika do nagrzewnicy a dokladniej miejsce wstawienia trojnika w celu polaczenia parownika gazowego.przewody te sa juz stare i popekane szegolnie w miejscach montazu opasek zaciskowych chcialbym je wymienic na nowe bylem w aso spytac o cene i waz na ktorym znajduje sie odpowietrznik kosztuje 210 a drugi 120.
chce kupic weza na metry cietego i samemu to zrobic
mam nastepujace pytanie.
1.jaka jest srednica wewnetrzna tych wezy ??
2. czy ten odpowietrznik rzeczywiscie czemus sluzy (u mnie jest on zaklejony poxipolem gwint był zerwany i przeciekał ) wkoncu uklad powinien sie sam odpowietrzyc poprzez korek zbiorniczka o ile sie nie myle ??
3.w jaki sposob podlaczone sa te weze do silnika opaski czy jakis system zatrzaskowy jak w A4 ?? i czy jest tam wogole dostep ??
4. czy mozna mieszac fabryczny plyn g12 z plynem marki prestone (wedlog zapewnien producenta jest on mieszalny ze wszytskimi plynami ??
zalanczam zdjecie zapozyczone z internetu , z legendą
z gory dziekuje za pomoc

: 24 lis 2009, 13:23
autor: Kokolino
_uwaga

Przewody w silniku są zaciskane za pomocą opasek. Odpowietrznik jest potrzeby bo układ naprawdę ciężko jest bez niego odpowietrzyć, co nie znaczy że nie można tego zrobić bez.
Dokupowanie na metry troche nie bardzo. Przewody te maja specjalne profile i moga się załamywać. U mnie też są pocięte do parownika i odpowietrznik tez jest zaklejony ale płynu mi nie ubywa. Może masz krućce i trójniki od gazy jakieś plastykowe i sie odkształciły.

: 24 lis 2009, 23:43
autor: Marek85
zgadza sie sa plastikowe , czyli ida do wymiany . jesli tylko moge prosic o podanie srednicy wewnetrznej tych wezy . to jutro dorobie sobie w pracy takie trojniki z miedzi badz mosiadzu. aha i jaki jest patent na odpowietrzenie ukladu bez odpowietrznika ?? sciagnac waz z trojnika ?? moze da sie cos zroibic z tym odpowietrznikiem np wkrecajac jakas srube z tasiemką teflonową ??

: 25 lis 2009, 07:44
autor: flgmnft
Nie pamietam jak to tam wyglada, ale skoro mozesz zrobic sobie trojnik z medzi czy mosiadzu to zrob w nim otwor z gwintem i uzyj jako odpowietrznika. Bedziesz mial sprawe zalatwiona. Odpowietrznik powinien byc niby w najwyzszym punkcie ale fabryczny i tak nie jest. Wiec moim zdaniem co za roznica czy bedzie tam gdzie ten czy obok w nowym trojniku.

: 25 lis 2009, 08:01
autor: hct
ten odpowietrznik i tak nie jest konieczny auto samo sie odpowietrza przez zbiorniczek nie ma problemu

: 25 lis 2009, 17:37
autor: siwusek216
hct pisze:ten odpowietrznik i tak nie jest konieczny auto samo sie odpowietrza przez zbiorniczek nie ma problemu
Chyba nie w każdym przypadku u mnie rozerwało węza od nagrzewnicy

: 25 lis 2009, 18:50
autor: siwy23j
Witam!!!
Podepnę się do tematu, bo mam pewien dylemat odnośnie podłączenia parownika do układu chłodzenia. Mianowicie chodzi mi o to, że ma go podłączonego równolegle pod zasilanie nagrzewnicy tak jak prawie my wszyscy tylko zastanawia mnie to który wąż dać na In w parowniku, a który na OUT :?: :roll: A to przy okazji wymiany tych węzy bo stare zmurszały i zrobiły się sztywne. Może ktoś z was wie jak to powinno być prawidłowo podpięte :?:

: 25 lis 2009, 22:11
autor: flgmnft
Zagrzej sobie silnik do temperatury 90oC. I daj grzanie i nawiew na full. Nastepnie szybko pod maske i trzymaj lapy na obu wezach, ten ktory zrobi sie cieplejszy to jest oczywiscie doplyw.

: 25 lis 2009, 22:53
autor: siwusek216
flgmnft pisze:Nastepnie szybko pod maske i trzymaj lapy na obu wezach, ten ktory zrobi sie cieplejszy to jest oczywiscie doplyw.
Patrząc pod maskę prawy waz to zasilanie a lewy spływ z nagrzewnicy.

: 25 lis 2009, 23:26
autor: Audi 80 Polska
siwy23j pisze:Witam!!!
Podepnę się do tematu, bo mam pewien dylemat odnośnie podłączenia parownika do układu chłodzenia. Mianowicie chodzi mi o to, że ma go podłączonego równolegle pod zasilanie nagrzewnicy tak jak prawie my wszyscy tylko zastanawia mnie to który wąż dać na In w parowniku, a który na OUT :?: :roll: A to przy okazji wymiany tych węzy bo stare zmurszały i zrobiły się sztywne. Może ktoś z was wie jak to powinno być prawidłowo podpięte :?:
Do IN podłączasz ten koniec który jest podłączony do króćca głowicy a OUT to powrót i idzie do tego węża który idzie w kierunku pompy wodnej.

: 26 lis 2009, 17:27
autor: siwy23j
Do IN podłączasz ten koniec który jest podłączony do króćca głowicy a OUT to powrót i idzie do tego węża który idzie w kierunku pompy wodnej.
Pod IN podłączyłem ten bez odpowietrznika, a pod aut z odpowietrznikiem. Będzie dobrze :?:

: 26 lis 2009, 17:58
autor: Audi 80 Polska
siwy23j pisze:
Do IN podłączasz ten koniec który jest podłączony do króćca głowicy a OUT to powrót i idzie do tego węża który idzie w kierunku pompy wodnej.
Pod IN podłączyłem ten bez odpowietrznika, a pod aut z odpowietrznikiem. Będzie dobrze :?:
Tak będzie dobrze.

: 26 lis 2009, 18:13
autor: siwy23j
No dzięki wielkie, zastanawiało mnie to ponieważ stare węże były odwrotnie, nie wiem kto je tak założył ale podejrzewam, że to sprawka gazowników którzy zakładali gaz. Dzięki wielkie. :-)

: 10 lut 2011, 17:11
autor: Marek85
moj klopot cieknacych wezy laczacych silnik z nagrzewnica zostal juz dawno rozwiazany. Weze te pracuja razem z silnikiem nieznacznie ale pracuja. Staralem sie problem rozwiazac kupujac uzywane jednak jeden z nich byl tak samo sparciany jak moj niestety go zalozylem Mowa dokladnie o tym z odpowietrznikiem. Jednak i ten waz dlugo nie wytrzymal.zmobilizowalem sily i wykonalem calosc na kolankach silikonowych i rurce nierdzewnej. Trojniki od gazu takze wykonalem z rorki nierdzewnej tamte plastikowe (czarne)ulegaly deformacji pod wplywem temperatury plynu. Teraz takie metalowe trojniki o wymiarach 20x16x20 sa dostepne u gazownikow.do ukladu wpielem takze webasto. Calosc prac wykonalem w ciagu 5 dni razem z wymiana maglownicy. Dodam ze miejsca z tylu jest bardzo malo konieczne bylo odkrecenie kolektora ssacego.

: 10 lut 2011, 18:24
autor: sebco
Marek85 pisze:moj klopot cieknacych wezy laczacych silnik z nagrzewnica zostal juz dawno rozwiazany. Weze te pracuja razem z silnikiem nieznacznie ale pracuja. Staralem sie problem rozwiazac kupujac uzywane jednak jeden z nich byl tak samo sparciany jak moj niestety go zalozylem Mowa dokladnie o tym z odpowietrznikiem. Jednak i ten waz dlugo nie wytrzymal.zmobilizowalem sily i wykonalem calosc na kolankach silikonowych i rurce nierdzewnej. Trojniki od gazu takze wykonalem z rorki nierdzewnej tamte plastikowe (czarne)ulegaly deformacji pod wplywem temperatury plynu. Teraz takie metalowe trojniki o wymiarach 20x16x20 sa dostepne u gazownikow.do ukladu wpielem takze webasto. Calosc prac wykonalem w ciagu 5 dni razem z wymiana maglownicy. Dodam ze miejsca z tylu jest bardzo malo konieczne bylo odkrecenie kolektora ssacego.
Ja też miałemuszkodzony ten wężyk z odpowietrznikiem. Kupieł takie coś plastkiowego po obustronach rurki a na środku odpowietznik i poucinałem węże które kupiłem na szrocie kilka orginalnych węzy z silników za 5zł i po sprawie. Nie musiałem demontować kolektora wystarszyło wymontować rurę dolotową do przepsutnicy i był dostęp do węży za silnikiem