Strona 1 z 2

[ABC] Prawidłowe wskazania dodatkowych zegarów

: 10 gru 2009, 11:12
autor: damiango
Tak jak w temacie, jakie powinny być prawidłowe wskazania dodatkowych zegarów? Szukałem tego wszędzie ale niestety nie znalazłem wystarczających informacji aby zaspokoić moja ciekawość :mrgreen: Wiem ze wskazania ciśnienia są różne w zależności na jakim biegu przy jakich obrotach..ostatnio wymieniłem żarówki w dodatkowych zegarach i teraz skoro już widzę jakie są w nich wartości 8-) , dobrze byłoby wiedzieć czy są prawidłowe, w normie, albo może lepsze niż przeciętne :mrgreen:

: 10 gru 2009, 11:50
autor: WOJTEK26
Przy rozgrzanym silniku cisnienie oleju na wolnych obrotach powinno byc około 2 barów ponad 2,5 tys powinno wchodzic na 5 barów, temp oleju około 80-90 stopni a ładowanie 14V.

: 10 gru 2009, 13:02
autor: damiango
co jeśli już przy 2tys mam ciśnienie 5 barów?

: 10 gru 2009, 15:03
autor: Biały Sc
To sie nie martw silnik nie wybuchnie :) Wystarczy musnac gazem a juz wskaznik cisnie na 5.

: 10 gru 2009, 19:54
autor: shellah
WOJTEK26 pisze:temp oleju około 80-90 stopni
No nie wiem-jeszcze nigdy temp mi tak drastycznie nie skoczyła :-/ gdy jest mało oleju to rośnie do ok 75 stopni ale nie przkracza..

: 12 gru 2009, 01:33
autor: kfiatyghk
a jezeli wskaznik temp. oleju wskazuje max. 65 stopni ? cos moze byc nie tak ?

: 12 gru 2009, 11:06
autor: damiango
co się stanie jeśli temp oleju przez długi czas będzie bardzo wysoka? Jakie to może mieć konsekwencje dla silnika?

: 25 gru 2009, 23:01
autor: quick
Mam pytanie dotyczące licznika barów. Przy uruchamianiu silnika (w garażu), licznik pokazuje max. ilość. Natomiast w czasie jazdy wskazówka sukcesywnie spada do ok. 3. Jednak w momencie kiedy gazuję lub po prostu jadę i trzymam gaz wciśnięty to wskazówka pokazuje max. wartość. Kiedy puszczam gaz to wskazówka powoli opada. Czy to normalne? Auto mam od niedawna i nie mam czasu za bardzo nim jeździć to i nie zwracałem na to uwagi.

: 25 gru 2009, 23:17
autor: siwusek216
Czytaj powyżej na rozgrzanym silniku temp. oleju 90 st.
:arrow: wolne obroty min 2 bar
:arrow: powyżej 2k obr. full bar czyli 5.

: 25 gru 2009, 23:50
autor: siwusek216
Aktualnie jeżdżę na LPG

: 25 gru 2009, 23:58
autor: quick
Pytam się w tym temacie bo myślałem, że te latanie wskazówki jest nienormalne a mam wrażenie, że zużycie paliwa mi wzrosło.

: 26 gru 2009, 00:18
autor: siwusek216
quick pisze:Pytam się w tym temacie bo myślałem, że te latanie wskazówki jest nienormalne a mam wrażenie, że zużycie paliwa mi wzrosło.
Szalejący wskaźnik to uszkodzony stabilizator napięcia w zegarach a wzrost spalania w 90% przypadków powoduje awaria sondy lambda.

: 26 gru 2009, 13:30
autor: damiango
siwusek216 pisze:wzrost spalania w 90% przypadków powoduje awaria sondy lambda.
pozostałe 10% to zepsuty termostat, silnik jest niedogrzany i pobiera paliwo jakby ciagle byl zimny, ja za 100zl zrobie jakies 200km. :evil:

: 26 gru 2009, 13:38
autor: siwusek216
damiango pisze:pozostałe 10% to zepsuty termostat, silnik jest niedogrzany i pobiera paliwo jakby ciagle byl zimny
Tylko ze w tym przypadku mamy niska temperaturę na wskaźniku i wolne obroty na poziomie 900 a nie 750 wiec dość łatwo to zdiagnozować.
200km za 100zl to dobry wynik chciałbyś żeby ci fałka paliła 6L? 100zl :arrow: 23L Pb /200km :arrow: 11,5L /100km uważasz to za zły wynik?

: 26 gru 2009, 14:41
autor: damiango
racja, tragedii nie ma..nie chce nawet myslec co byloby gdybym mieszkal w wiekszym miescie :-P pytanie do Was, jaka jest pojemnosc baku w coupe b4?