Przeszukałem forum, ale jeśli jest, to być może pod inną nazwą. Otóż z tyłu w V6 wałki są zakryte dekielkami. Zauważyłem że strasznie z pod jednego z nich leci olej, i w związku z tym moje pytanie. Czy ktoś z Was wie gdzie to można kupić. Czy jest to z uszczelką czy wkleja się na silikon ?
Jeśli gość z ASO dobrze mnie zrozumiał / dostatecznie wyraźnie się wypowiedziałem, to AUDI tej części już nie produkuje.
Bardzo bym prosił o pomoc. Audi'Olę mam od 3 tygodni. Poradziłem sobie ze sworzniami i poduszkami skrzyni, ale tutaj wypadam bo nie wiem gdzie kupić.
Z góry wielkie dzięki.
: 22 gru 2009, 19:02
autor: ATLAS
Pod deklem jest uszczelka i bez problemu ją kupisz. Na obie głowice jest taka sama. Ogólnie obie głowice są takie same konstruktorzy Audi tak fajnie to wymyślili. Ale na silikon też na upartego zrobisz. Kolega robił u siebie nie dawno mały remont i wymieniał te uszczelki. Chyba lekko ponad 100zł za sztukę.
: 22 gru 2009, 19:27
autor: dezy
Dzięki, ale jak tego szukać ? Znasz może sklep analogowy/internetowy gdzie to jest.
Na silikon nie chcę tego robić, tylko raz a dobrze. Boję się tego ruszyć bez kompletu elementów bo mam wrażenie że ktoś przy tym grzebał i dlatego właśnie cieknie. Jeśli jest na silikon to blaszka po wydłubaniu raczej nie będzie się już do niczego nadawała.
W necie szukam, szukam, szukam i nic. Może nazwa którą operuję jest niepoprawna.....
: 22 gru 2009, 19:46
autor: radek kocio
Idź kolego do agromy i kupisz za grosze, na tym dekielku jest oring. Na lewej głowicy jest uszczelniacz bo tam jest czujnik halla.
: 22 gru 2009, 20:15
autor: dezy
Dzięki za rozjaśnienie. Jeśli jednak chodzi o www.agroma.pl - maszyny rolnicze - nic o Audi. Faktycznie fajny sklep i dużo oddziałów w Polsce, ale części do Audi'Oli jak na lekarstwo. Chyba że masz na myśli inny sklep , choć google tego nie łapie.
: 22 gru 2009, 21:46
autor: radek kocio
To jest sklep rolniczy (nie samochodowy) mają tam różnego kalibru uszczelniacze i oringi, weź ten dekielek ze sobą i dobierz oring jaki ci pasuje
: 22 gru 2009, 21:58
autor: dezy
Bardzo dobry pomysł dzięki. Jak widzę miałeś już to w ręku. Powiedz mi proszę czy ta pokrywa jest na tyle wytrzymała że można ją śmiało wydłubać nie bojąc się o jej masakrę ?. Myślałem bu kupić te pokrywy ale ich nigdzie nie ma i wszyscy robią oczy ......
Wielkie dzięki
: 22 gru 2009, 22:39
autor: radek kocio
Tu masz lewą głowice z czujnikiem halla [/img] odkręcasz 2 śrubki M6 (kluczyk 10) i zdejmujesz pokrywę, zostaje takie metalowe kulko, odkręcasz śrubę M8 (klucz 13) i kułko zdjęte, za tym kółkiem masz uszczelniacz albo go wydłubujesz (uwaga głowica jest aluminiowa) albo odkręcasz pokrywę łożyska wałka rozrządu i go wyjmujesz, jeden warunek krzywki wałka rozrządu nie mogą naciskać na popychacze, a same popychacze powinny dać się zakręcić palcami w przeciwnym wypadku wałek się ugnie albo pęknie. Pokrywę łożyska dokręcić siłą 20Nm.
Dekielek na prawej głowicy: odkręcasz blaszkę która go przyciska i podważasz go śrubokrętem raz z lewej raz z prawej i od góry i od dołu tak żeby go wyciągnąć, może iść ciężko bo oring się przykleił do głowicy ale pójdzie. W tym dekielku jest rowek a w tym rowku jest oring i tylko tyle. Tylko ten oring nie za gruby bo będzie problem z wciśnięciem dekielka, wystarcz jak oring z rowka będzie wystawał ok. 1mm.
: 22 gru 2009, 23:09
autor: dezy
No teraz to ja wszystko rozumiem. Wielkie dzięki. Pomógł +1