Strona 1 z 1
[2.8 AAH Coupe] Schemat ustawienia rozrzadu
: 12 sty 2010, 21:22
autor: Konrad_1987
witam, od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem audi 80 coupe z silnikiem 2.8 v6 92r, autko w tym momencie jest poddane kompletnemu remontowi i renowacji i w zwiazku z tym caly silnik takze zostal rozebrany na czesci pierwsze, co trzeba bylo zostalo wymienione i czas zlozyc maszyne:) i tutaj przydala by mi sie wasza pomoc a konkretnie przy pasku rozrzadu-potrzebuje schematu ustawienia silnika, gdzie i jakie ma punkty odniesienia itp... posiadam kiepskie "ksiazkowe" schematy ale powiem szczerze ze chcialbym przynajmniej porownac to co tam jest napisane a co mam nadzieje ze wy mi napiszecie...dzieki z gory
: 12 sty 2010, 23:14
autor: radek kocio
Ustawiasz koło pasowe paska wielorowkowego na znaki (trójkącik na osłonie i nacięcie na kole), wykręcasz czujnik z lewej strony bloku silnika (na wysokości 3 cylindra) i wkręcasz blokadę wału korbowego zamiast tego czujnika. Na wałkach rozrządu są jajowate podkładki z otworami, te większe otwory kierujesz ku sobie i zakładasz listwę blokującą (koła zębate na wałkach powinny się obracać). Teraz tylko zakładasz rolki i pasek. Pasek powinien być tak napięty żeby w najdłuższym miejscu dał się przekręcić o 90 stopni. Na końcu dokręcasz śruby w wałkach rozrządu.
: 13 sty 2010, 21:18
autor: Konrad_1987
dzieki za odpowiedz, jakbys mogl mi jeszcze napisac czy jest sposob ustawienia tego rozrzadu bez zakladania blokady na wal (w miejsce tego czujnika)? bo dzis dzwonilem do wszystkich znajomych warsztatow i niestety nie moge jej nigdzie dostac...;/
ps. przepraszam za wczesniejsze niedoczytanie regulaminu i co za tym idzie zle tytulowanie watku, poprostu potrzebowalem szybkiej pomocy ktora juz dostalem i obiecuje ze nadrobie zaleglosci zgloszone przez Moderatora:)
: 16 sty 2010, 20:52
autor: radek kocio
Ustawiasz koło pasowe paska wielorowkowego na znaki (trójkącik na osłonie i nacięcie na kole)
[ Komentarz dodany przez: aldi: 2012-04-11, 19:53 ]
Lepiej nie ustawić na to nacięcie na kole paska wieloklinowego, bo ktoś mógł przykręcić to koło w innym położeniu (tak jak u mnie było), lepiej gdy koło jest zdjęte ustawić na koło paska rozrządu.
: 31 sie 2010, 19:28
autor: Maciek 83
Witam i przyłączam się do prośby Konrada, też mam problem z ustawieniem rozrządu i nie mam dojścia do blokady, czy jest jakiś sposób, aby bez blokady go ustawić? Mam znajomego mechanika, który próbuje, ale jakoś mu nie wychodzi.