Strona 1 z 1

[AAH] Akumulator cisnienia - foto

: 20 lut 2010, 20:11
autor: viper370
Może ktoś wie za co odpowiada ta czarna kula?
Co by było gdyby jej nie było?
Co się znajduje w środku?

: 20 lut 2010, 20:21
autor: Audi 80 Polska
Tutaj masz pod nr. 30 http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1156613/
Pewnie to zasobnik podciśnienia.

: 26 maja 2013, 00:39
autor: viper370
Odgrzewam starego kotleta :)
Panowie, czy ktoś wie po co ta kula jest i co ona właściwie daje bo szczerze to nie wiem, skracanie dolotu może też działać i bez tej kuli więc po co ona jest ?
Ja mam podstawową wersję audi i nie wiem po co ta czarna kula jest :/
Ona powinna jakieś podciśnienie tworzyć przez cały czas podczas pracy silnika czy tylko w określonym momencie, np przy otwieraniu elektrozaworu ?

: 26 maja 2013, 09:56
autor: PuSzEk
viper370 pisze:Odgrzewam starego kotleta :)
Panowie, czy ktoś wie po co ta kula jest i co ona właściwie daje bo szczerze to nie wiem, skracanie dolotu może też działać i bez tej kuli więc po co ona jest ?
Ja mam podstawową wersję audi i nie wiem po co ta czarna kula jest :/
Ona powinna jakieś podciśnienie tworzyć przez cały czas podczas pracy silnika czy tylko w określonym momencie, np przy otwieraniu elektrozaworu ?
to jest podciśnienie, bardzo ważna rzecz, bez niego nie zadziałało by skracanie dolotu

: 26 maja 2013, 10:05
autor: Rychu82
to nie jest podciśnienie tylko akumulator podciśnienia :lol: i skracanie dolotu akurat powinno bez niego działać ...

: 26 maja 2013, 10:36
autor: PuSzEk
Rychu82 pisze:to nie jest podciśnienie tylko akumulator podciśnienia :lol: i skracanie dolotu akurat powinno bez niego działać ...
jak zwał tak zwał, takie samo działanie :roll:

: 26 maja 2013, 10:50
autor: Rychu82
zgadzam się.....jakby nie nazwać działa tak samo :lol: .

: 26 maja 2013, 19:53
autor: viper370
Ale Panowie, jak już pisałem, skracanie dolotu działa i bez tego akumulatora, wiem bo sprawdzałem, więc po co to jest?
Czy coś jeszcze powinno być wpięte oprócz gruszki skracania dolotu do jego obiegu ?
Czy od przepustnicy powinien iść przewód do tej plastikowej obudowy w,której siedzą odmy czy czy coś jeszcze?
Co do filtra aktywnego to gdzie idzie ta metalowa rurka, do baku ?

: 26 maja 2013, 20:12
autor: Audi 80 Polska
Co do zasobnika podciśnienia. Na biegu jałowym gdy przekroczy się pewne obroty silnik nadal generuje podciśnienie, ale przy jeździe z pedałem w podłodze ciśnienie w kolektorze jest bliskie atmosferycznemu i może nie wystarczyć do zassania niektórych siłowników. Taka moja teoria bo nie spraszałem tego w praktyce.
viper370 pisze:Czy od przepustnicy powinien iść przewód do tej plastikowej obudowy w,której siedzą odmy czy czy coś jeszcze?
Tak powinien być podłączony taki cienki wężyk.
viper370 pisze:Co do filtra aktywnego to gdzie idzie ta metalowa rurka, do baku ?
Tak do baku.

: 26 maja 2013, 22:37
autor: viper370
Skąd najlepiej brać źródło ciśnienia, z kolektora ssącego czy może z innego miejsca ?
U mnie tylko podciśnienie zasila tą gruszkę do przełączania dolotu...

: 27 maja 2013, 18:19
autor: Audi 80 Polska
viper370 pisze:Skąd najlepiej brać źródło ciśnienia, z kolektora ssącego czy może z innego miejsca ?
Z miejsca gdzie występuje podciśnienie, oryginalnie jest podłączone pod króciec zaworu zwrotnego od serwa.

: 28 maja 2013, 18:48
autor: viper370
Dzięki za info :)
U mnie ten zwrotny jest zatkany a podłączony jestem przy tym przy listwie wtryskowej, będę musiał sobie przełożyć :)

: 28 maja 2013, 19:48
autor: gregRS2
sprawdz podłączenia na schemacie będziesz miał dobrze zrobione, schemat jest na forum:)