Strona 1 z 2

[Coupe B4 2.6 ABC] skutki niedogrzanego silnika

: 01 mar 2010, 00:01
autor: damiango
witam! od dluzego czasu jezdze z niedogrzanym silnikiem, w miescie lapie mi temp ok 80, natomiast w trasie spada do ok70, przeczytalem juz mase tematow i zdaje sie ze termostat jest caly czas otwarty dlatego planuje wymienic, nic jedak nie znalazlem o skutkach niedogrzanego silnika. Moje pytanie jest nastepujace..Dlaczego zaleca sie jak najszybsza wymiane niesprawnego termostatu? Jakie skutki ma to dla silnika? Czy niedogrzany silnik ma wiekszy apetyt na paliwo? Czy pompa wody i sam silnik ulega szybszemu zuzyciu? Prosze o pilna odp.

: 01 mar 2010, 00:32
autor: percevalle
damiango pisze:Jakie skutki ma to dla silnika? Czy niedogrzany silnik ma wiekszy apetyt na paliwo?
Silnik najbardziej "lubi" prace we właściwych temperaturach. Ma to jakiś wpływ na zużycie jego elementów, ale moze jeszcze bardziej na ekonomie pracy. Wyższe spalanie i zimno w kabinie to jedno, druga sprawa to niższa temperatura oleju, gorsze smarowanie, co za tym idzie szybsze zużycie panewek, zaworów, w końcu gładzi cylindrowych itp. Może nie nastepuje to tak drastycznie jak w przypadku przegrzania (kiedy to nie można po prostu dalej jechać), ale nie zwlekaj z wymianą termostatu. Silnik musi szybko osiągac optymalną temp pracy.

pzdr

: 01 mar 2010, 07:13
autor: yankes2.8
Jeśli chodzi o smarowanie to raczej w temperaturze 70 st. jest lepsze niż przy około 100 st. Tu chodzi raczej o ekonomię czyli spalanie.

: 01 mar 2010, 10:01
autor: radekmc
niedogrzany olej jest tak samo równie nie dobry jak przegrzany

: 01 mar 2010, 13:48
autor: zwierzak213a2
Skad wiesz ze masz uszkodzony termostat jest zima w koncu i silnik sie tak szybko nie nagrzewa i zarowno nie nagrzewa sie do takich temperatur jak w lecie . Co do spalania przy 70 stopniach pewnie bedzie nieco wieksze jak 80 - 90 z uwagi ze silnik jest jeszcze na dogrzaniu wiec komputer daje nieco wieksze dawki paliwa . Ja musialem u siebie zaslonic pol chlodnicy i jest ok w miare nagrzewa sie szybciej i do wiekszej temperatury .

: 01 mar 2010, 15:36
autor: damiango
"Z doświadczenia wiem, że silnik którego termostat na stale pozostaje otwarty wolniej się nagrzewa co związane jest oczywiście z tym, że nie zamyka dużego obiegu, przez co od początku jazdy działa system chłodzenia chłodnicą a także jest większa ilość płynu który ulega nagrzewaniu. Ponadto chwilę po rozpoczęciu jazdy można wyczuć znaczną ciepłotę od głównej chłodnicy. Z chwilą złapania 90stC (np jazda w mieście) i przy osiaganiu wyższych prędkości (np trasa) temperatura na wskaźniku spada nawet do 70stC. Takie są objawy termostatu otwartego, lub jego całkowitego braku."

cyt. cobra

: 01 mar 2010, 15:56
autor: zwierzak213a2
Ja bym odstawial ze nie zamyka sie do konca na zimnym silniku w takim razie . No coz wymiana ja placilem 65 zl mi z koleji nie calkiem sie otwieral . I pamietaj wymiana jest mozliwa bez sciagania paska rozrzadu .

[ Dodano: 2010-03-01, 15:57 ]
65 zl za termostat oczywiscie hehehe , grzebalem sam .

: 01 mar 2010, 16:47
autor: damiango
tak czy inaczej raczej termostat do wymiany..dzieki, pamietam o tym i mam nadzieje ze uda mi sie jak najszybciej wymienic. Powiedz ile czasowo schodzi z wymiana tego ustrojstwa? przyjmij ze wymieniajacym jest laik (czytaj: damiango)

: 01 mar 2010, 21:14
autor: shellah
opis z fotkami masz w dziale warsztat ;-) poszukaj sobie

: 01 mar 2010, 21:49
autor: bodzio1819
Zdaje mi się że mam ten sam problem.przeczytałem sporo tematów o termostacie ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
A więc tak po przejechaniu 1 - 2 km w kabinie jest gorąco.(więc niby termostat jest dobry)???
Na wskaźniku na postoju dochodzi do 90 i włączają się wentylatory.
Czasami wskaźnik w czasie jazdy w ogóle nie podnosi się.
I bardzo żadko wskaźnik w czasie jazdy podnosi się do 70.

Jak myślicie co to może być termostat? :-/

: 01 mar 2010, 21:51
autor: grze
damiango, powiedz czy masz zamontowaną tą plastikową osłonę przy akumulatorze, która powinna być a ABC. oprócz termostatu ona w V6 ma również z tego co słyszałem spore znaczenie właśnie dla utrzymania właściwej temperatury pracy silnika w czasie jazdy.

: 01 mar 2010, 23:14
autor: Audi 80 Polska
W tym temacie https://audi80.pl/v6-abc-aah-problem ... t37238.htm
Są opisane problemy z temperaturą. Ja mam tak samo jak w tym temacie termostat mówka i w trasie ledwo podnosi się do kreski przed 90°C.

: 02 mar 2010, 09:17
autor: zwierzak213a2
Mi zeszlo na spokojnie chyba dwie godzinki z kawka w reku . Popatrz na te foki ( w dziale warsztat ) z wymiany koniecznie duzo pomagaja i wszystko opisane . Pozdrawiam

: 02 mar 2010, 16:13
autor: damiango
grze, jeśli chodzi Ci o osłonę NA akumulator, to tak mam ją:) wiec odpada..

: 02 mar 2010, 20:09
autor: shellah
w tych silnikach tak już jest :-P przyjdzie lato,korki i zobaczysz że będzie ok ;-)