Strona 1 z 1
[2.6 ABC LPG] nie odpala na zimnym silniku.
: 19 mar 2010, 22:37
autor: Marek85
Cześć posiadam silnik 2.6 ABC z gazem sek. i fabrycznym alarmem (moze to byc istotne), pojawil sie u mnie nastepujacy problem.gdy auto jest zimne nie ma mozliwosc odpalenia go jest brak iskry (sprawdzalem na rozdzielaczu cewki-brak iskry )kreci rozrusznikiem,odpala tylko na hol juz za pierwszym razem po takim zabiegu autko ladnie pali na wszystkie cylindy jest dynamiczne. Po osiagnieciu 50 stopni zalancza sie gaz tak jak wczesniej ,niestety niemam mozliwosci odpalenia zimnego auta na gazie.auto odpala na kluczyk elegancko gdy gdy jest cieply. Dzien wczesniej po zgaszeniu auta i wyciagnieciu kluczyka slyszalem pracujacą pompe paliwa zdiagnozowalem usterke skleił się jeden z trzech styków (srodkowy)przekaznika o numerze 208.od tego czasu pompa sie uruchamia i wylancza tak jak powinna lecz nie jestem pewien czy pozostale dwa styki tez dzialaja poprawnie.od tego czasu nie moge uruchomic zimnego auta.sprawdzilem takze wszytskie bezpieczniki Auto jest po wymianie świec i kabli.bylem u elektryka nie mial takiej wtyczki do kompa zasugerowal ze bycmoze pompa daje za male cisnienie ale gdy jade auto ma powera chociaz na wyposazeniu niema naklejki na tylnej szbybie z napisem Pierun:), moze moduł zapłonowy,czujnik temperatury ten na krutcu wodnym umiesczony z tylu glowicy?juz nie mam pomyslow. z góry dziekuje za pomoc.pozdrawiam
: 19 mar 2010, 23:28
autor: zakwapl
Niestety ale w ogóle zapalając auto nie odpalisz na gazie . Sekwencja tak działa że najpierw chodzi na PB , a dopiero po przekroczeniu ustawionej temperatury włącza LPG.Szczerze mówiąc ale jakoś troszku nie zrozumiałem do końca twojego problemu bo jakoś dziwnie jest opisany

. Gdybyś miał coś z ciśnieniem to by Ci pompa głośno chodziła i auto przerywało,nierówno chodziło itp. Jeśli nie masz iskry to może cewka do wymiany
: 20 mar 2010, 08:08
autor: zwierzak213a2
Ja bym postawil na modul zaplonowy bo zdaje sie ze jest on oddzielony od cewek w naszych silnikach
: 21 mar 2010, 14:41
autor: gucia
Podeślij zdjęcie silnika jak możesz.
Sugerowałbym sprawdzenie czujnika temperatury odpowiedzialnego za rozruch zimnego silnika (ssanie elektroniczne), on podaje sygnał o większej ilości paliwa lub dodatkowej dawce.
: 10 lut 2011, 16:43
autor: Marek85
czesc przepraszam ze pisze po tak dlugim czasie. Okazal sie byc winny czujnik halla. Umieszczony z tylu w prawej glowicy (stojac przed autem) tak jakby na walku rozrzadu znajduje sie on dokladnie ponizej pokrywy zaworow taka aluminiowa puszka do ktorej dochodzi wtyczka z 3 przewodami. Po odkreceniu 2 nakretek 8 badz 10. Mamy czujnik odkrecony od glowicy. U mnie powodem nie odpalania czujnika bylo nagromadzenie sie w tej puszcze nieznacznej ilosci oleju ktory dostawal sie badz spod oringa walka badz pokrywy zaworu. Po dokladnym wyczyszczeniu problem nie powrocil. Wiem ze do dokladnego sprawdzania tego czujnika potrzebujemy miernik a jescze lepiej oscyloskop, ja sprawdzilem to dioda 12v z rezystorem dotykajac 2 z 3 przewodow we wtyczce; przy kreceniu rozrusznikiem dioda powinna migac.