Strona 1 z 2

[AAH 2.8 v6] Nieprawidłowa praca silnika, pomoc w diagnozie.

: 20 mar 2010, 17:04
autor: viper370
Witam.

Mam problem, od 2 dni mój silnik nierówno chodzi, do tego opadł z mocy i przy ruszaniu czuć lekkie szarpanie, ale odczuwalne... Dzisiaj zrobiłem testy na włączonym silniku odczepiałem po kolei wtryski i...
Wtrysk nr 3 czyli jak się stoi przodem do silnika, jest po lewej stronie jako ostatni.
Po jego odczepienie nie widzę żadnej różnicy w pracy silnika, chodzi tak jak chodził a po odczepieniu innego silnik zaczyna bardziej bujać i wtedy przynajmniej wiem, że inne działają...
Bardzo was proszę o sprawdzenie tego u siebie i dać znać czy u Was się zmienia praca silnika po odczepieniu tego 3 wtrysku....
Bardzo pomoże mi to w zdiagnozowaniu przyczyny.
Z góry dziękuję!

: 20 mar 2010, 22:47
autor: Leo
no jeśli nie czuć różnicy przy odpięciu wtyczki od wtrysku ... to jest to usterka, którą musisz wyeliminować.

: 26 mar 2010, 06:46
autor: viper370
To jednak nie jest przyczyna...
Silnik szarpie podczas dodawania gazu...
Nie wiem co może być przyczyną, wszędzie było wszystko ok...

: 26 mar 2010, 08:40
autor: zwierzak213a2
sprawdz kable i swiece

: 26 mar 2010, 16:31
autor: viper370
Sprawdzone, są ok :(

: 26 mar 2010, 16:46
autor: Kokolino
Nie chcę karakać, ale rorząd był sprawdzany ? Może przeskoczył na którejś głowicy o ząbek i problem gotowy.

: 27 mar 2010, 00:14
autor: olo~666
sprawdź cewki!!! jeśli któraś nie domaga to może być taki objaw.

: 29 mar 2010, 13:04
autor: viper370
Jak mogę sprawdzić te cewki? Szukałem tego i nic nie znalazłem, oczywiście do tego silnika... Rozrząd owszem, mógł przeskoczyć i mam zamiar to sprawdzić, ale pewności nie mam bo nie strzela ani problemu z odpalaniem nie mam no i pali normalnie...

: 29 mar 2010, 13:14
autor: Kokolino
Sprawdź jeszcze ciśnienia sprężania. Jakoś nie doczytałem że nie ma różnicy na odpiętej kostce wtrysku.
Wniosek jest taki że albo nie dochodzi tam paliwo albo uszkodzony wtryskiwacz albo brak ciśnieia w cylindrze.

: 29 mar 2010, 21:47
autor: shellah
jesli brak reakcji to masz uszkodzony wtryskiwacz lub po prostu zapchany
najlepiej je dać do wyczyszczenia i sprawdzenia koszt od 50 do 100zł na specjalnym urządzeniu.
Powiem inną anegdotę bo tez miałem z tym problem no i u mnie okazało się że kabelki we wtyczce się obluzowały i wypięły przez co nie stykały sie z blaszkami we wtrysku :-D może to i głupie ale miałem tak więc nic nie szkodzi sprawdzić ;-)

: 30 mar 2010, 21:43
autor: Misiek060391
JAk nie działa ten 3 to patrz czy na im jest wogle iskra i czy od tego kabel nie jest gdzies naruszony

: 15 cze 2010, 14:16
autor: szuszek83
miałem to samo, podczas jazdy lekko mi szarpnelo autkiem, dalej juz sie kulal i szrpal, po zmierzniu kompresji okazalo sie ze 2 i 3 cylinder ma 2 i 3 mpa, a 1 8, po drugiej stronie bylo od 13 do 14, uszczelka pod glowica byla wypalona miedzy dwoma cylindrami, bral mi olej tak pona 1 litr na 1000, wiec zabralem sie za caly remont silnika, wymienione: pierscienie, cylindry byly czysciutkie, nie porysowane, wiec obeszlo sie bez szlifu, glowice kompletnie zrobione, swiece, kable wymienione, oraz paneki na korbowodach, bo byly porysowane i mam pytanie, ile czasu na dotarcie silnika i jakies wskazówki bym prosil:) silniczek ladnie chodzi, oleju nie ubywa, plyn caly czas w normie, wiem ze na benzynie jakies 1000km i wymiana oleju i filtra, czy moze cos jeszcze?

: 15 cze 2010, 19:54
autor: jetta1911
Witam panowie.

Mam mały problem z golfem 4 kolegi. jest to silnik dokładni 101KW 1,6 benzyna.

mianowicie :silnik po odpaleniu ma problemy z utrzymaniem obrotów,dymi na biało, siwo i mam problem z komunikacją między silnikiem a ecu.
co do ECU to wcześniej nie miałem problemu z połączeniem a teraz OBD daje mi jakieś dziwne odczyty z silnika.

Jeśli silnik pracuje w miarę normalnie i nie dymi to :
sonda pokazuje mi prace w granicach od 0,5 do 1,0 wolta.
a temperatura jakom podaje czujnik temperatury dla ecu przy dodawaniu gazu wzrasta razem z dociskaniem gazu w podłogę nawet do 140 c.

gdy wyłączę stacyjkę i odpalę go jeszcze raz i docisnę mocniej gazu to z rury idzie właśnie opisany dym a OBD ma problem z połączaniem.
Jeśli się połączy to w bloku pomiarowym wcześniej opisane czujniki warjują:
sonda:1,98 wolta
a czujnik temperatury dalej skacze jak oszalały chodziarz na zegarach jest 90 c to ecu pokazuje jedynie 24c
cały czas zalewa świece zapłonowe,



W wcześniej wyskakiwały dwa błędy: problemu z czujnikiem temperatury i z sondom lambda.

Wszystkie te usterki zostały wyeliminowane a jak zaczyna dymić na biało to błędy powrotem wracają a silnik wo gulę niema mocy.
proszę o szybkom odpowiedz bo nawęd na forum GOLFA NIKT NIC NA TEN TEMAT NIE WIE.
Przepasam z zmianę tematu i proszę o szybkom odpowiedź bo już mi zabrakło pomysłów :-( . :-( :-( :-(

: 15 cze 2010, 20:10
autor: shellah
było napisać nowy temat a nie zaśmiecasz aktualny :evil:
jeśli dymi i jest błąd sondy to o co kaman?Wykręć sondę i sprawdź wzrokowo lub po prostu odepnij wtyczkę i zmierz a nie przez komputer

: 21 cze 2010, 19:08
autor: kolux007
Witam. Nie chcę tworzyć nowego wątku. Posiadam 2,6 abc. Jak najprościej sprawdzić prawidłowe podłączenie wtyczek do wtryskiwaczy, chodzi mi o ich kolejność. Obawiam się, że mogę mieć pomylone. Dziękuję z góry za odpowiedź. ;-)