Strona 1 z 1

[b4 Q 2.8 aah] obrotomierz zawyża obroty

: 15 kwie 2010, 21:22
autor: konej
Wymieniłem licznik z obrotomierzem i powstał problem.
Zawyża obroty. Na jałowym pokazuje ok 1200rpm.
Przy prędkości 100km/h na 5 biegu ok 4000rpm.
Teraz pytanie czy można jakoś to naprawić?? (przetaktować obrotomierz),

Podejrzewam, że zegary pochodza od jakiegoś 5cio garowca :) dlatego to zawyżenie...

a odcinka jest dalego za skalą, gdzieś miejwiecej na wysokości 9000 obrotów. (prawie jak jakiś japoniec :P )



a i jeszcze troche falują obroty o ok 150rpm.
Może to być przyczyna krokowca?
Do tego czasem przy odpalaniu przez pierwsze 2sek nie chodzi na wszystkie cylindry.



Może mam dziwne pytania, ale zawsze jeździłem golfami mk 1, 2 i torchę rożnią się silniki :P hhehee

: 15 kwie 2010, 21:46
autor: Pablo_SC
Co do zawyżania obrotów to jest w obrotomierzu taki potencjometr którym się to reguluje, bodajże śrubką się kręci, nie pamiętam dokładnie w którym miejscu, chyba w środku pod tarczą tam gdzie mocowanie wskazówki. Dawno temu się tym bawiłem... Miernikiem mierzysz rezystancję i regulujesz. Co do falowania to może być krokowiec, poszukaj na forum, bo było sporo takich tematów.

: 15 kwie 2010, 22:13
autor: Adaś Lee
ale że na zgaszonym silniku wskazówka leży pięknie równo na ostatniej kresce? bo ja jak rozbierałem swoje zegary, to po pierwszym złożeniu miałem na zgaszonym silniku 500 <ok> 8-)

Poza tym jak rozbierzesz zegary i poruszasz wskazówką od obrotomierza w górę i w dół, to wyraźnie czuć zakres gdzie się zaczyna a gdzie kończy skala. Mocniejsze przesunięcie w którąś ze stron po prostu przesunie skalę wyżej albo niżej.

Nie wiem jakim cudem wskazówka mogła iść w okolice teoretycznych 9 tys. obrotów, jeżeli skala się zaczyna od zera, to powinna skończyć się na ostatniej kresce :-)

: 16 kwie 2010, 10:42
autor: konej
wskazówkka leży na zerze :) na szczęście mam drugie zegary tak wiec zobacze gdzie ten potencjometr:)


rozebrałem zegary i są dwa potencjometry: VR1 i VR2

: 16 kwie 2010, 14:35
autor: Hołowczyc20
jak wyciągniesz obrotek to masz takie 2 plastikowe srubki i nimi kręcisz u mnie też zawyżał to kręciłem tym chyba w lewą strone,tylko jak za dużo pokręcisz to bedzie ci znowu zaniżał.Jeśli masz stare zegary to ustaw te srubki tak jak sa na starym i będzie dobrze ;-)

: 16 kwie 2010, 17:38
autor: konej
ok:)

: 16 kwie 2010, 19:37
autor: Jarewa
Trzy dni temu rozbierałem własnie. W mini-check masz ustawienia rezystorem i wogóle tam jest to opisane jakie zwory rezystorem na jaki silnik. Dokładnie to na tym czarnym plastiku jest opisane a zworka rezystorem i jest małe okienko w tym plastiku umiejscowione w wnęce na tył obrotomierza.

: 16 kwie 2010, 19:59
autor: konej
Jarewa pisze:Trzy dni temu rozbierałem własnie. W mini-check masz ustawienia rezystorem i wogóle tam jest to opisane jakie zwory rezystorem na jaki silnik. Dokładnie to na tym czarnym plastiku jest opisane a zworka rezystorem i jest małe okienko w tym plastiku umiejscowione w wnęce na tył obrotomierza.
Nic z tego nie moge zrozumiec:
zworka rezystorem?? małe okienko?? to w mini check'u jest? nic nie kaupuję :P hehe moze mniej ogólnikami :)

: 16 kwie 2010, 20:41
autor: Audi 80 Polska
Mini-check nie ma nic do obrotomierza, co prawda dostaje sygnał obrotów do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju ale jego przestawienie nie zmieni wskazań obrotomierza.
Nie wiem czy w obrotomierzu z zegarów UN4 czegoś takiego nie widziałem ale już nie pamiętam może to było w mini-checku o którym pisze Jarewa.

: 16 kwie 2010, 20:57
autor: Jarewa
Obrazek

Na czerwono opis. Na żółto zworki.

http://w440.wrzuta.pl/obraz/afHvO9mcBHK/minicheck

: 16 kwie 2010, 21:35
autor: konej
thx:)